Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#2525356
Els, ik wens je heel veel sterkte toe en Max natuurlijk ook, ik hoop dat jullie nog veel qualitytime samen hebben en dat hij volhoudt tot de zeeman weer thuis is en dat, als dat een te lange tijd is, hij een duidelijk signaal geeft aan jou, zodat je niet twijfelt aan de juiste beslissing  :'( :'(

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2525450
Och lieve Els, zo moeilijk.  :'(

Je houdt Max goed in de gaten en doet niets uit egoisme, daar ben ik van overtuigd. Ik hoop en duim dat Max nog een beetje wil opleven, een beetje blije aardbei wil zijn, ook omwille van kaptein Iglo.

Geniet van je oude man, heel bewust. Voel, ruik, kijk. Als het niet meer gaat, weet jij dat als eerste.

Alle liefs en sterkte, voor jou en je aarbei!  :-*
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2525644
Extreme schreef: Ja heel  begrijpelijk dat je het probeert uit te stellen totdat je man ook afscheid kan nemen. Gelukkig hou je ook Max zijn leefbaarheid in de gaten, dus het gaat zeker wel goed komen bij jullie, klinkt wel heel bot, zo bedoel ik het niet hoor, want wat is goed als je al weet dat je lieve labje erbinnen kort niet meer is, dat hij op is, hoe zo goed??

Zit net te denken, klopt het dat ik het goed onthouden heb dat jullie het "stelletje" zijn die aan het wandelen was, dat jij door een man aan je been werd gegrepen de bosjes in en dat Max super Max werd en die man duidelijk gemaakt had dat hij van je af moet blijven?? Klopt het of ben ik abuis?
En wat is  er tussen die en deze tijd gebeurd dat hij zo hard achteruit is gegaan(sorry als je er al maanden over geschreven hebt, ben een vergiet, ::))

En voor jou en max  :bigarmhug:  :bigarmhug:
Ja dat zijn wij inderdaad.

Max heeft een hele tijd terug een narcose gehad en daar een flinke tik van over gehouden. De dementieklachten die hij daarvoor al licht vertoonde, zijn vele malen erger geworden. Hij heeft zn dag/nachtritme omgedraaid, het maakt niet uit of we hem overdag bezig houden. Hij gaat s nachts aan de wandel door de woonkamer (laminaat, tikt dus lekker met zn nagels), steeds een vast patroon. Hij durft niet meer zonder 1 van ons de schuifpui door, heen wel, terug niet of omgekeerd. Wil vaker dan ons lief is bij de buren naar binnen, als de deur daar open staat gaat ie in de woonkamer zoeken naar zn mand en ploft dan maar in de mand van 1 van de collies. Thuis hangt ie enorm aan mij, gelukkig hebben we de verlatingsangst momenteel aardig onder controle. Wel brengen we hem naar de oppas als we een dagje weg moeten/ willen. Om te voorkomen dat er paniek uitbreekt en hij de hele straat wakker houd, wat al een paar keer te vaak is gebeurd.

Buiten hadden we hem eindelijk zo ver dat hij niet meer in iedere reu hing die langs kwam, maar ook daar gaat het wat vaker weer mis. hij vervalt van het ene op het andere moment in oud= fout gedrag wat wandelen in een losloopgebied midden op de dag onmogelijk maakt. Vorige week hing ie in een fractie van een seconde in een cane corso, die knokte (uiteraard)  terug met alle gevolgen van dien.  :-\

het zijn allemaal tekentjes aan de wand dat Max moe is, op aan het raken is en de zeeman en ik moeten een heel goed gesprek gaan voeren met onze da.
Door Lil
#2525660
Els en Max schreef: Ik weet diep in mn hart wel wat ik moet doen, maar ik vind dat mijn man ook het recht heeft om afscheid te nemen. Max gaat nu heel hard achteruit, maar ik hoop en duim dat hij op de baas wil wachten. Mijn man weet wel dat ik de beslissing hoe dan ook neem, met of zonder hem. Stel dat het volgende week nog slechter gaat en ik zie er geen heil meer in dan moet ik alsnog alleen die beslissing nemen. Maar ik probeer het zo lang mogelijk te redden, als in de zin wat draagelijk is voor Max.
Klinkt heel wijs en begrijpelijk.

Sterkte!!!  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:  :-*
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2526091
Els en Max schreef: Ja dat zijn wij inderdaad.

Max heeft een hele tijd terug een narcose gehad en daar een flinke tik van over gehouden. De dementieklachten die hij daarvoor al licht vertoonde, zijn vele malen erger geworden. Hij heeft zn dag/nachtritme omgedraaid, het maakt niet uit of we hem overdag bezig houden. Hij gaat s nachts aan de wandel door de woonkamer (laminaat, tikt dus lekker met zn nagels), steeds een vast patroon. Hij durft niet meer zonder 1 van ons de schuifpui door, heen wel, terug niet of omgekeerd. Wil vaker dan ons lief is bij de buren naar binnen, als de deur daar open staat gaat ie in de woonkamer zoeken naar zn mand en ploft dan maar in de mand van 1 van de collies. Thuis hangt ie enorm aan mij, gelukkig hebben we de verlatingsangst momenteel aardig onder controle. Wel brengen we hem naar de oppas als we een dagje weg moeten/ willen. Om te voorkomen dat er paniek uitbreekt en hij de hele straat wakker houd, wat al een paar keer te vaak is gebeurd.

Buiten hadden we hem eindelijk zo ver dat hij niet meer in iedere reu hing die langs kwam, maar ook daar gaat het wat vaker weer mis. hij vervalt van het ene op het andere moment in oud= fout gedrag wat wandelen in een losloopgebied midden op de dag onmogelijk maakt. Vorige week hing ie in een fractie van een seconde in een cane corso, die knokte (uiteraard)  terug met alle gevolgen van dien.  :-\

het zijn allemaal tekentjes aan de wand dat Max moe is, op aan het raken is en de zeeman en ik moeten een heel goed gesprek gaan voeren met onze da.
Moeilijk hoor, als je je lieffie zo ziet afnemen  :crying:, dat je hem ziet veranderen,, waardoor er allerlei problemen ontstaan.
Ik wens je heel veel sterkte toe.  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door