Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2523224
In een teil lag een houten vork waar ik mee door Bindi haar gemalen vlees geroerd heb.
Diva lag hieraan te vreten, ik mis 3 tanden en een stuk van de body van de houten vork.
Wat kleine  stukje,    heb ik terug gevonden. Ze heeft behoorlijk wat op  :-\
Ik ga nu peperkoek geven, moet ik hiervoor naar de DA?
Door BlissSpirit
#2523240
Getver Miet, dat moet jij weer hebben  :(
Is het heel hard hout?
Ik zou even afwachten, normaal komt fijn gekauwd hout er wel weer uit en je hebt nu ontbijtkoek gegeven, dus ingepakt wordt het al.
Goed in de gaten houden doe jij haar toch wel  ;)
Snap wel heel goed dat je, met jou ervaringen, hier helemaal de kriebels van krijgt.

Sterkte!!!  :bigarmhug:

Edit: en is het voor je eigen gevoel beter, dan gewoon naar de DA gaan  :-*.
Gebruikersavatar
Door nova
#2523243
Hoe hard?

Ik denk dat het om beukenhout gaat, dat mag gebruikt worden voor  de keukenattributen en gymtoestellen.
het splintert niet.

heb de DA gebeld,  laten braken is geen optie, dat kan verwondingen  veroorzaken.  :-\

K*t zeg,  dat ze die vork te pakken moest krijgen  >:(
Door miik
#2523246
He bah !
Ik heb een hele slechte ervaring met een stukje van een sate prikker...
Maar bij die hond wisten we niet dat ie dat op had/ wat er mis is, en dat is dus heel fout gegaan.
Het nadeel is dat je het niet kan zien op de rontgen foto... dus je kan niet zien waar het zit.
Ik zelf zou denk ik watten voeren of gedroogde konijnen oren (heel veel vacht) zodat het goed ingepakt komt te zitten en dus niet de darm perforeerd.... peperkoek wordt verteerd en doet (is mijn idee) niet zo gek veel daarom.
Lastig...... heel veel sterkte en wijsheid !  :-*
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2523353
Dat is goed balen ,beukenhout is een harde houtsoort.

Ik kan me je zenuwen levendig voorstellen ,wat een ellendig iets. :(

Watten zou ik in dit geval idd. zeker niet geven,de kans dat er opgepropte klonters ontstaan achte zo'n stukje hout lijkt mij te groot.

Ik zou in dit geval regelmatig (bijv. elk uur) gesneden pensreepjes geven en als je hebt iets met vacht wat ze makkelijk kan verteren.
Misschien heb je nog gemalen konijn met vacht wat je haar met kleine beetjes kunt geven.
Desnoods peperkoek .

Ik duim heel hard mee dat ze morgen een mooi drolletje maakt
Door BlissSpirit
#2523382
Ik heb er verder (gelukkig) geen ervaring mee, maar de duimen draaien hier wel snoeihard dat morgen de stukjes hout via de ontlasting eruit komen
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Begreep dat je de DA had gesproken. Had die nog een goed advies?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door