Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2523819
Bedankt voor jullie meedenken!
Ik heb er veel aan. Het ondersteunt me, maar het geeft ook even anders denken. En dat geeft dat we Luca weer verder kunnen helpen.

Ik ben nu eerst begonnen met de medicatie die hij kreeg te verhogen. Maar nu na 5 dagen is er nog geen verbetering in het gedrag. Andere keren, toen ik de medicatie verhoogde, was er binnen 3 dagen al verbetering.

Verder heb ik een paar dagen geleden foto's gemaakt van Luca. En als ik die nu terug kijk zie ik dat zijn haar in zijn nek en op zijn rug niet alleen uitvalt, maar ook dikker en voller en langer lijkt te worden. Ik zeg, lijkt, want misschien bedriegen mijn ogen zich. Vandaar ook de foto's.

Ondertussen ben ik hem wel weer meer voer aan het geven. Hij heeft razende honger ( kan dus ook Cushing zijn) ik gaf hem nog maar 400gr per dag. En dat is erg weinig voor een hond die ondanks minder te eten aangekomen is tot 43kg. ZIjn goede gewicht is 36/37kg. En toen kreeg hij 800gr Barf per dag.

Hij kan dus ook hongerig zijn omdat hij gewoon te weinig krijgt. Maar ik maak me om zijn gewicht ook zorgen. Ik wil hem bewust schraal houden. Want hij heeft ook spondylose die op dit moment aan het woekeren is in zijn rug.

Alles afwegen afwegen afwegen. Arme ventje. Ik hoop dat we hem kunnen gaan helpen. Mijn ventje verdient het om op een lekkere manier oud te worden. Ik twijfel nog een beetje over het moment van toch op cushing testen. omdat ik ook het verhogen van de medicatie een kans wil geven om succes te worden. Bi de cushing test moet je nl andere medicatie gaan geven.

ik hou jullie op de hoogte
#2574525
Het ging de afgelopen dagen steeds minder lekker met Luca. Met een lichte hoop op nieuws wachtte we op de cushing uitslag. Die kregen we gister. Die is negatief. (Dus luca heeft geen cushing)
ik vroeg daar op: Wat dan nu? En sprak daarmee met de dierenarts af om een echo van zijn buik te gaan maken.

Afbeelding

Zoals je op de foto ziet, is zijn buik erg dik. Nu werd die gister middag nog dikker en harder en Luca was erg aan het rillen. Daarna begon hij ook te kokhalzen. Maagtorsie...was het eerste waar ik aan dacht. Gelijk DA gebeld en we moesten gelijk komen. ondertussen spuugde Luca echt. En at het weer op...geen maagtorsie dus. Dus iets rustiger naar de DA.

Bij de DA onderzoek. Veel gas in zijn buik. En uiteindelijk een echo gemaakt. Blijft zijn Milt niet goed. Een tumor. En zijn lever lijkt ook aangetast. Foute boel dus.

De vraag is nu. Wat moet ik doen? De DA stelt voor om een punctie te nemen van de tumor om te kijken wat het is. En daarna bespreken van evt. nog een operatie.
Aan de andere kant denk ik ook steeds harder....voor wie doe ik dit nog/ Maak ik Luca er nog gelukkig mee?
Maar dan twijfel ik weer en denk ik; tja misschien geef ik wel te snel op....

Moeilijk moeilijk  :'(
#2574583
Jeetje wat een ellende voor je mannetje en voor jullie!

Omdat ik nog steeds worstel met het hele Bonnie verhaal (zie bar) probeer ik ook dingen uit te sluiten en zo kom je her en der terecht.. en zo kwam ik vandaag dus bij leveraandoeningen uit.. En dat wat jij beschrijft herken ik weer in wat ik gelezen heb vandaag..symptomen..

Misschien dat je er helemaal niks aan hebt hoor maar ik denk: wat heb je te verliezen? Laat een biopt doen.. misschien is er een goedaardige milttumor? Daar kun je iets mee. Zo niet, als het kwaadaardig zou zijn en ook de lever aangetast is.. dan weet je eigenlijk ook wel waar je aan toe bent.. Dan heb je wel duidelijkheid, hoe moeilijk ook..

Veel sterkte voor jullie en hopelijk komt het goed met je Luca!!
#2574890
als het alleen zijn milt is zou die er nog uit kunnen, maar mijn "ervaring"  is dat wanneer de milt eruit gehaald wordt ivm tumoren, die vaak heel snel ergens anders terugkomen.
ik weet niet of de 3 honden die ik ken waarbij dit gebeurde allemaal een bepaald soort tumor hadden..
ik weet alleen dat ze proberen om zo min mogelijk bloed te "knoeien"  tijdens het verwijderen omdat dat terugkeren dus mogelijk is.
maar als de lever al aangetast is??

hoe oud is luca? 
#2574966
nova schreef: die foto ziet niet lekker uit natasha  :-\
Hij ziet er nu gelukkig wel weer wat beter uit. Het meeste gas is inmiddels uit zijn buik. Hij heeft primpirit gekregen. En ik geef hem nu venkelthee te drinken en heb okugest voor hem in huis. Het verlicht hem duidelijk!
spreeuwtje schreef:
hoe oud is luca? 
Luca is 9,5 jaar. Ja zijn lever is al aangetast. Maar we kunnen per echo niet goed zien hoeveel.
#2575120
Oh bah, wat een afschuwelijk nieuws :'(. Op zich is het nemen van een leverbiopt niet heel erg zwaar... En dan heb je het voordeel dat je wel weet wat er aan de hand is. En op basis daar van, kun je misschien beter je plan trekken...... :-\

Ach gossie, heel veel sterkte. Met je zieke hondje (hij voelt zich overduidelijk niet goed) en met het nemen van je beslissing....
#2575349
spreeuwtje schreef: als je er nog iets aan zou willen doen zou ik eerder gaan voor een operatie waarin de milt verwijderd wordt en direkt gekeken wordt naar hoe de lever eruit ziet (en wat verder nog). dan alleen een biopt.. want feitelijk weet je dan nog niet veel toch?
Nee je weet dan eigenlijk nog niks.
Fido schreef: Jemig Natascha......... Dus punt 4 van Erwin zijn antwoord begin december  :-\
Biopt is idd goed te doen en dan weet je meer. Sterkte met dit alles!
Jammer genoeg wel  :'(

Biopt doen hoor ik ook negatieve dingen over. Dat de tumor dan kan gaan lekken. En dat je dan juist weer verder van huis bent. Is dat waar? Is de kans groot dat dan de tumor gaat lekken. Of is dat dan juist weer uitzonderlijk?


Ik word echt niet goed van mezelf op dit moment.  :(
#2575547
Oh bah  :-X
Ik wil niet negatief doen maar Tara werd op haar oude dag ook wat dikker, en wat rustiger, en toen ineens heel erg ziek met kotsen en in shock raken. Bij de da bleek het de lever te zijn, we hebben nog ab en pred geprobeerd maar de volgende dag is ze overleden. Een geknapte levertumor. Was hoe dan ook niks meer aan te doen geweest.
Het was natuurlijk afschuwelijk en ook onvoorstelbaar snel maar achteraf ben ik wel blij dat het zo snel ging, voor haar en voor ons. Ze was tot 2 dagen voor haar dood altijd vief en kerngezond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door