Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2577236
Nathascha schreef: Nee je weet dan eigenlijk nog niks.

Jammer genoeg wel  :'(

Biopt doen hoor ik ook negatieve dingen over. Dat de tumor dan kan gaan lekken. En dat je dan juist weer verder van huis bent. Is dat waar? Is de kans groot dat dan de tumor gaat lekken. Of is dat dan juist weer uitzonderlijk?


Ik word echt niet goed van mezelf op dit moment.  :(
Even voor je gevraagd en ja dat kan.
#2577241
Nathascha schreef: Ik heb net een gesprek met een andere DA in de kliniek gehad. Hij raad ook af om in Luca's situatie een Biopt te doen. Als het gezwel kwaadaardig is word de kans op uitzaaiing ineens veel groter. Niet doen, was zijn advies.

Als ik Luca een kans wil geven zou ik er toch voor moeten gaan om voor een operatie te kiezen. Maar hij zei er wel eerlijk bij dat ik hem dan af moest geven voor operatie, met kans op inslapen tijdens de operatie als de lever teveel was aangetast.

Ik mag hem niet rond laten lopen en wachten tot de milt scheurt, van hem. Dan moet ik een afspraak maken om in te laten slapen. Want ik moet wel eerlijk blijven. ( heerlijk die eerlijke DA! Had ook om zijn eerlijke mening gevraagd )

Morgenochtend gaan we nog een echo maken. Nu is het gas uit Luca zijn buik. Dan kunnen we de lever beter in beeld krijgen. En kunnen we zien of daar nu daadwerkelijk uitzaaiingen zitten. Zitten die er, dan word het toch inslapen  :'( Zitten die er niet. Dan gaan we toch voor het verwijderen van de milt.

Als iemand boeh zegt...jank ik al  :'( :'( :'( bah. Wil er juist zijn voor mn ventje. Maar stort een beetje in.  :'(
Dan maar een knuffel  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
#2578005
Moeilijk....met ons eerste hond dachten we dat er 'n gezwel aan de milt zat en 't zou weg gehaald worden, maar ook de waarschuwing erbij dat het ook de lever kon zijn..
en dan zou het dus ook beter zijn om op de operatietafel in te slapen...helaas was het toen idd de lever en zo'n grote tumor dat we geen andere keus haden dan Dolcie te laten slapen..

Ik hoop echt voor je dat het voor Luca anders gaat....
#2578124
Ik zal even bij het begin beginnen. In November kregen we bij Luca 2 weken na de narcose een dikkere buik. Ik maar denken dat tie dik aan het worden was. Minder eten geven etc. Nu krijgt hij sinds afgelopen vrijdag primperit pillen. En ook nog van mij venkelthee als drinkwater ( alle honden drinken nu venkelthee  :D ) En okugest.

Luca word nu gewoon 'mager'. Het gas gaat nu duidelijk uit zijn buik. Al die tijd dat ik dacht dat tie dik werd, was tie gewoon aan het opblazen.

Luca heeft vandaag een nieuwe echo gehad. Door het gas in zijn buik was alles lastig vindbaar. En krijg je soms schaduwen op organen die je zonder gas in de buik niet hebt.

Op de milt zit een heel erg grote tumor. Deze is in het meest waarschijnlijke geval goedaardig. Simpel omdat een kwaadaardige tumor op die plek niet zo groot word, zonder verdere ellende te veroorzaken.
De lever was nu goed in beeld te brengen. En daar werd nu niks op gevonden. Het vermoeden is dat we afgelopen vrijdag toch met slagschaduw te maken hadden. Dus tot zover te zien toch geen aantasting of uitzaaiing naar de lever.
We hebben ook een longfoto gemaakt. Deze zijn ook schoon.

We gaan as vrijdag toch laten opereren. De milt gaat eruit.
Wel is het mogelijk dat we tijdens de operatie toch een ander beeld krijgen van de lever. Dan is het alsnog einde verhaal.

Ik blijf bij Luca tijdens de operatie. Dit is uitzonderlijk, normaal laten ze dat niet toe. Ik moest me ook voorbereiden op een zeer bloederige operatie. Ach we zien wel. Wat is er nu bloederiger als elke dag BARF  ;) :P :biggrin2: Nee denk dat ik daar wel tegen kan.

Dus er is een straaltje hoop! :)
#2578239
hier zijn dus ook heul veul duimpjes nodig!!!!!!!
ik hoop zo dat die milt er veilig uitkomt en dat dat het was!!!

ik heb vroeger 2 herders "georven"  (schrijf je dat zo?)
hun baasje ging zogenaamd op vakantie en kwam niet meer terug..
hij bleek in de gevangenis te zitten ivm drugssmokkel..  :-X
dus ineens had ik 2 oude herder dames erbij..
Re van 14 jaar is nog een jaar bij me geweest..
en Ra van 13 jaar ook..
Ra voelde zich ook ineens niet lekker..
ik zag haar niet dik worden ofzo..
maar ze hijgde veel meer en het "voelde"  gewoon niet goed..
zij bleek een vergrote milt te hebben..
geen idee hoe dat kwam..
maar milt er uit.. corsetje om.. want bij zo'n oude hond geneest zo'n jaap vaak niet snel/goed..
ineens ging toch dat litteken open en bleek er weer een nieuwe tumor ontstaan te zijn..
ook die konden we verwijderen.. en uiteindelijk is ze toch nog 14 geworden..

als die lieve ouwe taart dit gered heeft.. zal jouw mooie luca het ook vast goed doorstaan..  :-*
dat wil ik gewoon.. ;) :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door