Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bea
#2516319
Drako zit steeds aan zijn poten te bijten. Heb al gekeken ik zie niets, is er iets wat ik erop zou kunnen smeren, want hij heeft er echt last van.
Zijn poten voetzolen . Hij zit maar te bijten.
Hij heeft geen rust.
Door bea
#2516333
Zou kunnen maar als hij in zijn mand ligt springt hij ineens op en schud met zijn achterpoten, gaat dan zitten om erin te bijten.
Vreemd  :(
Door Martine-Tom
#2516374
vanaalst schreef: vlooien? allergie?
Ja dat dacht ik ook, vlooien...
Door Yvonne K
#2516389
Ik ken van mijn honden dat ze heel soms een soort jeuk op de voetzooltjes hebben.
Ene moment liggen ze rustig en het andere moment springen ze op en strekken dan hun achterpoten en bijten dan fanatiek tussen de voetjes en hebben de tenen dan helemaal gespreid.
Het duurt meestal kort (30-60 min) of zo.
Ik heb het idee dat ze dan ergens doorheen hebben gelopen dat irriteert.
Het is al weer een hele tijd geleden dat ze het hadden maar ik dacht dat ik de laatste keer de voetjes heb afgespoeld met water en dat het wel iets verlichting gaf.
Door nicolette
#2516403
Bij mijn hond komt het doordat hij door brandnetels loopt. Thuis gaat hij dan een hele tijd op de vloer graven. Staan buiten nog overal veel brandnetels.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2516409
nicolette schreef: Bij mijn hond komt het doordat hij door brandnetels loopt. Thuis gaat hij dan een hele tijd op de vloer graven. Staan buiten nog overal veel brandnetels.

Gr. Nicolette
Ik wilde het net zeggen ... Daan heeft er op het moment in sommige gebieden ook enorme last van en is min. een uur of 2 hyper met zijn poten, springt van de bank in zijn eigen bed, en weer door naar zijn kleed
Kortom, geen rust en enorme jeuk !!
Azijn wil hier nog wel eens werken tegen de jeuk
Door miik
#2516427
Mijn Mickey heeft het heeel erg als ze granen heeft gegeten...
Een sneetje brood geeft gegarandeerd jeukende poten !
Ik heb de tip van Rita gekregen (Nikedog) om er teatree olie op te doen, schijnt goed te helpen, maar heb het zelf nog niet geprobeerd. Misschien haar even een pb'tje sturen, weet niet meer of ze het verdund of onverdund gebruikt.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2516451
miik schreef: Mijn Mickey heeft het heeel erg als ze granen heeft gegeten...
Een sneetje brood geeft gegarandeerd jeukende poten !

Ik heb de tip van Rita gekregen (Nikedog) om er teatree olie op te doen, schijnt goed te helpen, maar heb het zelf nog niet geprobeerd. Misschien haar even een pb'tje sturen, weet niet meer of ze het verdund of onverdund gebruikt.
Yup, idem hier bij Wodka. Oren en poten zijn absolute zwakke plekken en een directe aanwijzing tot het eten van iets dan NIET op mijn menu voor haar staat. Bij Wodka is het na vele jaren ook een obsessie (OCD) geworden. Die likt gewoon omdat het hoort. Zit geen haar meer op de pootjes, maar oke. Ik ben klaar met smeren, schoenen, boos worden, zuchten. Ik hoef nog maar te kijken en ze stopt. Maar ja, stop ik met kijken, stopt zij met stoppen.

Ik ga er maar vanuit dat de poten er nog wel een paar jaar aanzitten.  ::)
Door bea
#2516480
Vlooien dacht ik eerst ook en toch maar een pipet gegeven, maar brandnetels dat kan natuurlijk heel goed. Hij komt uit Spanje en daarna Amsterdam en daar groeien geen brandnetels op straat. Heb nog van die voetzolenspray ff kijken of het helpt vanavond. ;)
Door Lil
#2516541
-Saskia- schreef: Ik ga er maar vanuit dat de poten er nog wel een paar jaar aanzitten.  ::)
Als ze bij Wodka er nog aanzitten, hoef ik me bij Cayley de komende 3 jaar geen zorgen te maken. Ze is pas 9, pfew!
Gebruikersavatar
Door winni
#2516694
Ziva heeft er ook last van. En vooral als ik ze vergeet af te drogen na het bos. Maar bij haar doet de sudocrem wonderen. Als ze echt last heeft dat ze niet stil kan zitten smeer ik dit tussen haar tenen, rond d'r nagels en onder d'r zolen. Ze valt al in slaap voordat ik klaar ben  ;) (en het kost geen drol)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door