Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door El budha
#2514960
Ook ik zou naar de dierenarts gaan als ik jou was. Budha heeft een verstopping in zijn darmen gehad. Het enige beeld wat hij liet zien was spugen en drang om te poepen maar het niet kunnen. Hij gaf geen pijn aan (harde hond), ook niet bij het betasten van zijn buik. Verder was zijn maag niet opgezet terwijl er op de foto duidelijk gassen aanwezig waren.
Daarnaast is hij al die tijd alert gebleven (alleen op stap met het vrouwtje dan moet je als herder wel opletten) tot het moment dat hij echt begon weg te zakken richting shock.
Door **Jolanda**
#2514982
Net met Nova overlegt, op haar advies heb ik Duster boter en kokosvet/olie gegeven om de boel te laxeren.
Misschien hard nodig, misschien onnodig, ik hoop op dat laatste....
Door keetje
#2514987
Poep braken raak ik van in paniek. Een van mijn vorige bullen ging dit doen en had toen een darmafsluiting door een tumor. Is geopereerd en een half jaar erna weer poep braken, zelfde euvel, uitzaaiingen. Viel niets meer aan te doen.

Ik hoop dat het bij jouw hond een minder ernstige reden heeft.
Veel beterschap, ik hoop dat kokosolie helpt en het probleem oplost.
Door Cizsel
#2515002
Even goed opletten of er ook daadwerkelijk wat uit komt als hij probeert te poepen de komende dagen. Laxeerende middelen, zouden toch morgen al wel effect moeten hebben. Komt er niks uit dan direct naar de DA!! Niet te lang afwachten of de laxeer effect gaat hebben, als hij morgenochtend niet poept direct heen is mijn advies!
Door Kinnie
#2515057
Gaat eten er wel goed in? Casper was vorig jaar flink verstopt, heeft een week niet kunnen poepen. Opgezette buik, pijnlijke buik en at niets meer... Logisch, want hij zat al vol natuurlijk... Hij heeft geen poep gebraakt, maar ben wel zo ongeveer dagelijks naar de DA geweest en het laatste redmiddel voor een operatie hielp gelukkig...
Wat ik wil zeggen is dus, hoe is het eten? Als een hond verstopt zit gaat ie op een gegeven moment ook niet meer eten.... Dat is nog niet gelijk, maar hij raakt steeds voller natuurlijk als het niet weg kan...
En inderdaad, goed opletten, ook hoe het eruit ziet...
Door **Jolanda**
#2515065
Hij heeft een goede eetlust. Met koken was er een stukje boter tussen het aanrecht en het gasfornuis gevallen en dat probeerde hij gelijk te pakken.
De stukjes gedroogde long heeft ie aangepakt, even neer gelegt en toen opgegeten (logisch, hij had net gebraakt, tuurlijk dat dat niet geweldig lekker is en hij doet zoiets wel vaker met bijv een runderlip)
Ook heeft ie zitten zeuren om stukjes snackworst en brie...dus tja, denk dat ie zeker wel wat zou willen eten nu. In overleg met Nova krijgt ie vandaag niks te eten.
Door Do
#2515076
als ik het zo lees....heeft die ergens een drol te pakken
Door Lil
#2515262
nova schreef: Ben best benieuwd hoe het nu met m is? ???
Ik ook!!!
Door **Jolanda**
#2515285
Vanmorgen/vannacht had Kyra gal gespuugd en nog iets, dat leek op wat Duster gisteren uitgespuugd had, maar toch was het ietsje anders.

Vanmorgen rond 9uur had Duster in de keuken weer behoorlijk wat gal met wat doorzichtig slijm gespuugd.
Zijn ontlasting is gortdroog, brokkelig en licht van kleur.
Zijn eetlust is nog prima. Gisteravond voor het slapen gaan nog een stukje gedroogde lamslong gegeven (krijgt ie altijd als ie gaat slapen, dan gaat ie makkelijker de keuken in ;) ) en Kyra ook. Dan namen ze beide enthousiast aan.

Waarom ze beide gal spugen, ik heb geen idee. Misschien heerst er dan toch iets?
Wat het andere is wat ze uitgespuugd hebben, ik weet het echt niet hoor. Vooral nu Kyra iets gespuugd heeft wat lijkt op hetgene wat Duster gespuugd heeft, vermoed ik niet dat het ontlasting is geweest.
Door Lil
#2515364
Als het geen ontlasting is geweest, is dat al een hele geruststelling!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door