Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2506976
Als je foto's laat maken, ga dan wel naar een dierenarts die ook echt goede foto's maakt en ook echt goed in staat is deze te beoordelen en niet naar een huis tuin en keuken fotograaf (hoop nu geen dierenartsen te beledigen). Weet daarnaast dat mank lopen ook vanuit een schouder of nek kan komen, ook een teen die wat uit het lid is, een wondje onder de voet (niet in een zool maar als je tussen alle haren door kijkt in het vlees) kan kreupelheid veroorzaken. Verder nog de pols en denk ook aan de pezen en spieren. Alle kreupelheden die ik bij de beren heb gehad kwamen voort uit pezen/spieren en tenen en niet uit ED (waarbij ik aanmerk dat ik wel twee beren heb gehad met ED maar dat gaf dus geen klachten).
Door eelke
#2507399
Ik ga dat topic van de scheurde spier ook even lezen, al denk ik van niet. Als het aan Gijs ligt doet hij alles ook gewoon.

Hij raakt bijna beren-onhoudbaar... we kwamen net thuis, hij vliegt van de keuken naar de kamer, de bank op, in dezelfde seconde er weer af en laat zich zo vallen/ doorglijden op zijn buik over vloer voor mijn voeten. Jiiihaaaa. Normaal heeft hij soms ook wel die neiging, maar ik merk echt dat hij een berg opgekropte energie heeft...ook niet goed natuurlijk.  :o

Toestraks met zijn 2en met ze gelopen, en hij liep veel beter dan dinsdag, en zelfs ook nog wat beter dan vanmorgen, en het bleef het rondje ook gewoon goed gaan. Morgen dus maar weer een eindje verder lopen, aan de lijn. Kan er toch ff wat energie uit...

Oh echt, wie mij gezegd heeft dat beren van die gezellige lobbesen zijn....  ::) ::)

We waren zondag naar het water geweest. Nu hebben ze daar opnieuw zand opgespoten vorig jaar, in een poging tot strand maken, waardoor dat wel heel zacht is en je wel wat diep weg zakt. Joep heeft er ook wel eens last van gehad daarna. Al was het bij hem met 2 dagen helemaal over.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2507506
eelke schreef: Ik ga dat topic van de scheurde spier ook even lezen, al denk ik van niet. Als het aan Gijs ligt doet hij alles ook gewoon.

Hij raakt bijna beren-onhoudbaar... we kwamen net thuis, hij vliegt van de keuken naar de kamer, de bank op, in dezelfde seconde er weer af en laat zich zo vallen/ doorglijden op zijn buik over vloer voor mijn voeten. Jiiihaaaa. Normaal heeft hij soms ook wel die neiging, maar ik merk echt dat hij een berg opgekropte energie heeft...ook niet goed natuurlijk.  :o

Toestraks met zijn 2en met ze gelopen, en hij liep veel beter dan dinsdag, en zelfs ook nog wat beter dan vanmorgen, en het bleef het rondje ook gewoon goed gaan. Morgen dus maar weer een eindje verder lopen, aan de lijn. Kan er toch ff wat energie uit...

Oh echt, wie mij gezegd heeft dat beren van die gezellige lobbesen zijn....  ::) ::)

We waren zondag naar het water geweest. Nu hebben ze daar opnieuw zand opgespoten vorig jaar, in een poging tot strand maken, waardoor dat wel heel zacht is en je wel wat diep weg zakt. Joep heeft er ook wel eens last van gehad daarna. Al was het bij hem met 2 dagen helemaal over.
:2funny: :2funny: :2funny: Hier zijn de 2 zwarte beren ook zo  :D

Bij Kaio's pootblessure hebben we toen der tijd bandage om gedaan tijdens het lopen, kon die wat verder en meer zonder meteen te overbelasten. Maar Kaio gaf wel pijn aan aan die poot.
Trouwens los zand en rennen en plots stoppen kan wel op de spieren werken. Maci heeft aan zee altijd last van manken, die rent vol en remt vol dan. En blijkbaar is een van zijn schouders een zwakke plek. Ik geef dan traumeel en is meestal binnen een paar dagen over.
Door eelke
#2507511
Soms ontploft hij ineens. Dan wordt hij een halve meter lager én korter en dan sjoooeeeffffff!

Bedank voor jullie info en verhalen, ik hoop dat het vandaag weer beter gaat als gisteren, en morgen helemaal perfect. Er is een newfy wandeling in de buurt dan en we willen heel graag mee... het is een aangelijnde wandeling, dus we willen wel een poging wagen als het even gaat.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2507535
Nou klinkt al beter Eelke.

Ik vind ook dat bij die grote jongens een blessure toch best lang duurt voordat je verbetering ziet .

Hier heb ik ook regelmatig de zenuwen hoor  :P

Onlangs mankte Winston ook linksachter ,dus ik was al bang voor de kruisbanden(hij is ook niet goed gehoekt)
en pas na 10 dagen liep hij weer normaal na aangelijnde rust.
En dan ook binnen keihard op de bank springen  ::)

Ik had al een afspraak voor foto's laten maken .....hoefde gelukkig niet.

Bij hem kwam het ook omdat hij in zo'n dolle doordender bui besloot om dwars door een zompig moerassig maisveld te gaan racen  ::)

Niet te houden ! >:(

beterschap voor dolle Gijsje !
Door eelke
#2507542
Ja dolle dwazen zijn het soms!  :D

Hij raakt er ook echt gefrustreerd van, kun je na gaan als je ze echt totale rust moet geven na een operatie ofzo.

Gelukkig ben ik dus niet de enige met een niet-zo-lobbes beer.
Verder is hij gelukkig wel gewoon erg stevig, hij heeft al meerdere actie gehad waarvan mijn hart even oversloeg. Waar we regelmatig lopen is een smal bruggetje van twee brede planken en alleen links een leuning, hij is er al meerdere keren van afgevallen/gleden/gewoon naast gesprongen, toch wel een metertje of 1,5-2 naar benee de sloot in. En volle vaart over een slootje slootje springen. Volle vaart van een dijk af rennen. Volle vaart op een muurtje van 50 cm afrennen en uiteindelijk toch springen.

Er gaat ook wel heel veel op volle vaart  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2507547
:biggrin2: :biggrin2:
heeeeeeeeel herkenbaar  ::)

En tel dat soort akties eens even bij elkaar op (binnen 1 week schrik je al wat hij voor rare acts uithaald)
en dan kan een kleine verstapping "zomaar "een manke poot opleveren.

ik denk dat het daarom wel langer dan een week duurt voor dat ze weer normaal lopen.

Ik ken een Sint Bernard die ook zo doldwaas alles doet (hoezo rustige grote lobbes  ::))
en helaas wel een operatie aan zijn kruisbanden moest.
De hond hebben ze 6 weken lang in een omgebouwde supermarkt rolcontainer rustig moeten houden.
In de bench paste hij niet .
Door eelke
#2507566
Nee in een bench gaat Gijs ook niet meer passen. Hoop maar dat dat ons bespaard wordt, dan moet hij rustgevende medicatie denk ik  :o

Ja, als je het zo leest eigenlijk ook niet zo gek dat ze soms wat hebben.  ::) mijn lieve spring-beer :smitten:

Hij heeft ook eens klem gezeten met een poot tussen dat bruggetje. En ik hem maar op zijn kop geven dat ie door moest lopen  :-[
Tegenwoordig doet hij ook wel eens aan koprollen vanuit de bank en liefst nog over baasje heen. (over baasje heen hangen, naar beneden glijden, en via een koprol op je rug op de grond bonzen).

Hij ligt trouwens nu ook gewoon op zijn linker en rechter kant, dus ik denk dat hij verder niet veel pijn heeft.
Door eelke
#2509850
Stukken beter, zoniet; perfect

Gisteren na de newf wandeling een beetje mank, maar we hadden dan ook een uur gelopen (aangelijnd) en daardoor nog een tijd moeten wachten en in de auto waar hij zich drukt maakt omdat het zo spannend en leuk is. Maar vandaag niets meer van te zien.
Gelukkig maar :)
Door eelke
#2518298
Hmmm.... kweet het niet hoor. Hij loopt niet rad, om het zo maar te zeggen. Het valt me op dat hij ineens veel meer draaft, normaal gesproken stapte hij zo lekker flink door naast mij aan de lijn, nu is dat een sukkel drafje...

Wat natuurlijk helemaal niet handig is; afgelopen zaterdag gaan lopen, en alle 3 de honden hun poten stuk van de schelpen  :-\
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2518487
Ohw dat is jammer  :-\ En de voetjes stuk van de schelpen helpt natuurlijk niet mee. Als ik naar de DA zou gaan, zou ik zelf niet alleen gaan voor een consult. Dan zou ik ook meteen foto's willen laten maken indien nodig. Iemand van de hondenschool loopt nu met haar Bull Terrier en die werd na een consult naar huis gestuurd met de woorden 'Het is niet goed, kom maar terug voor een nieuw consult om foto's te laten maken'. Ke-tjing  :-X
Door eelke
#2523946
Vraagje aan de andere grote honden mensen;

Kweet het niet, ik twijfel weer :P

Als hij ergens snuffelt terwijl de lijn lang is, dan stapt hij gewoon.
Als hij naast mij loopt, loopt hij vaak in telgang (dus links voor en achter en rechtsvoor en achter tegelijk) dan lopen we ook vaak stevig door
Als we nog wat harder gaan, gaat hij in draf, en dan loopt hij ook gewoon goed.

Oftewel, hij loopt regelmatig in telgang. Nu was mij dit al eens eerder opgevallen als hij los liep in het bos (dan ging stap te langzaam en draf te snel).

Zien jullie dit ook wel eens bij jullie honden?
Door Lil
#2523949
[quote="eelke"]
Vraagje aan de andere grote honden mensen;

Kweet het niet, ik twijfel weer :P

Als hij ergens snuffelt terwijl de lijn lang is, dan stapt hij gewoon.
Als hij naast mij loopt, loopt hij vaak in telgang (dus links voor en achter en rechtsvoor en achter tegelijk) dan lopen we ook vaak stevig door
Als we nog wat harder gaan, gaat hij in draf, en dan loopt hij ook gewoon goed.

Oftewel, hij loopt regelmatig in telgang. Nu was mij dit al eens eerder opgevallen als hij los liep in het bos (dan ging stap te langzaam en draf te snel).

Zien jullie dit ook wel eens bij jullie honden?
[/quote]

Ik ken je twijfel. Ging hij voorheen ook al in telgang of is dat iets nieuws?
Als je sneller gaat dan in draf is prima. En als je eens langzamer gaat lopen, gaat hij dan in stap? Als hij los loopt, stapt hij dan?

Telgang kan normaal zijn omdat het tempo nu eenmaal erom vraagt, maar telgang kan ook betekenen dat er iets niet klopt.
Ik kan helaas dus geen twijfel wegnemen.
Maar als je zegt hij gaat als ik langzamer loop weer stappen en hij deed altijd al telgang, dan zal dat wel een makkelijke gang zijn voor zo'n grote hond.

O en Cayley telgangt aan de riem ook en zij is een stuk kleiner.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door