Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2506445
Wij hebben die omgevingsallergietest laten doen bij Xerox, kostte 150 euro (asiel betaalde toen de helft dus bleef voor ons 75 euro over). Ik vind het wel waardevolle informatie, omdat ik bepaalde dingen wel kan verklaren. Stel dat er een huisstofmijntallergie uit de test komt, dan weet je wel wat je te doen staat. Xerox is o.a. allergisch voor meelmijt en daardoor weet ik dat barfen überhaupt al heel veel verlichting geeft. Nu doen jullie dat natuurlijk al, maar het is wel prettig om te weten.

In hoeverre voer je nu incompleet?
Door eelke
#2506458
Bedankt voor jouw toevoeging. Weet je nog hoe die test heette, en  hoe en wat er gedaan werd?

In voer nu incompleet in zoverre dat hij al een jaar veel minder dan 5 diersoorten krijgt. Waarvan hij minstens 80% alleen haasachtigen (veel konijn en een beetje haas) en haring.
Door eelke
#2506468
Ja dat laatste heb ik ook last van :)

Desensibiliseren zou ik denk ik niet zo snel al doen, dan zou ik eerst aan de puur pollen gaan. Zit volgens mij ook mijt in...
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2506476
Klopt. Ik heb niet gedesensibiliseerd en gebruik ook (nog) geen producten van Puur. Maar stel dat je 'uitgeëlimineerd' bent, dan zou je daar wel mee kunnen beginnen. Of je kunt in ieder geval verklaren waarom bepaalde klachten het ene moment erger zijn dan het andere.

Kun je niet terug naar een soort 'basismenu' waar het wel heel goed op ging, zoals Hope? Of heb je nooit echt zo'n moment gehad?
Door eelke
#2506480
Xerox schreef: Klopt. Ik heb niet gedesensibiliseerd en gebruik ook (nog) geen producten van Puur. Maar stel dat je 'uitgeëlimineerd' bent, dan zou je daar wel mee kunnen beginnen. Of je kunt in ieder geval verklaren waarom bepaalde klachten het ene moment erger zijn dan het andere.

Kun je niet terug naar een soort 'basismenu' waar het wel heel goed op ging, zoals Hope? Of heb je nooit echt zo'n moment gehad?
Ja, alleen konijn.
En nu geef ik al een hele tijd alleen konijn, en haring. Haring vind ik wel zo een toegevoegde waarde hebben...
Door eelke
#2506483
Xerox schreef: En haas ging ook goed, schrijf je. Maar dat voer je nu niet meer?
Nee, deze zomer was er amper aan haas te komen. En nu nog steeds niet echt makkelijk te krijgen.
Door Jantina
#2506519
Ja ik weet niet of het gepast is hoor, om op te schrijven - ik wil hier zeker geen mensen mee op ideeen brengen. Maar Bas is 4,5 jaar en heeft nog nooit van zijn leven compleet voer gehad. Hij is groot geworden (te groot eigenlijk voor een Petit), krijgt veel complimenten om zijn prachtige vacht, is best een beetje aan de zware kant nu. Zijn nagels groeien, gebit is goed. Hij leeft nog en is nu redelijk stabiel. Hoe het kan vraag ik me iedere dag af.
Ik ben inmiddels al een jaar bezig om langzaamaan de hoeveelheid rauw vlees op te voeren. Al een jaar en ik zit nu op 50/50. Dus 50% gekookt en 50% rauw. Ik hoop volgend jaar eens op 100% rauw te zitten. Maar dat ik hem nu 2 diersoorten kan voeren daar moet ik heel blij mee zijn. Maar dat is heel lang 1 diersoort geweest.
Wat ik hiermee wil zeggen: het is eerst belangrijk om hem stabiel te krijgen en te houden. Al is dat op 1 diersoort. Maar het gaat vreselijk langzaam, en hoe langer de klachten zijn geweest, des te langer duurt het weer om op te bouwen.
Wat bij Bas van grote invloed is, is de herkomst van het vlees. En als jij zegt dat hij het op haas goed deed... Ben ik een beetje bang dat je met dezelfde ellende als Bas zit. Alleen zuiver vlees geeft geen probleem. Dus in de vorm van wild of iig zonder toevoegingen. Heb ik konijn van Orinake uit BE, 0,0 problemen. Heb ik haar konijn uit China - ellende. Toch gaat daar iets in om het vervoer te kunnen doorstaan. Kan iedereen beweren dat het niet zo is, prima... Ik denk daar anders over! Dat was ook bij de struisvogel zo. Haalde ik het van de boerderij dan geen probleem, probeerde ik eens een levering van hier (meestal Zuid-Afrika) doffe ellende. Misschien kan je daar nog eens wat mee proberen. En ja, ik weet dat dat geen leuk kostenplaatje met zich mee brengt....
Door Jantina
#2506544
Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar ik mocht met Bas pas weer overstappen als er een zekere rust was. Ging ik hem op het moment dat het foute boel was iets nieuws geven, werd dat automatisch ook een 'foute' soort. Iets met lekken van de darmen? Maar goed, hij heeft natuurlijk wel iets anders dan alleen allergie, maar zou jouw hand dat niet ook hebben?
Door nienk
#2506616
het lijkt me in ieder geval duidelijk dat er sowieso meer aan de hand is dan alleen een voedselallergie.

zelfde bij Reus, die kan gewoon niet zonder steeds opnieuw speciaal samengestelde chinese kruiden van de holistisch DA. het zou kunnen dat hij ook een omgevingsallergie heeft, maar ik vermoed zelf dat hij daarnaast ook nog 'iets' anders heeft. dat 'iets' houden we onder controle met de kruiden, al zal er vast ook wel een andere manier zijn.

het blijft lastig en je wilt natuurlijk dat hij gewoon lekker gezond is, maar er zijn nu weer zoveel mogelijkheden...
Door eelke
#2506622
Jantina schreef: Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar ik mocht met Bas pas weer overstappen als er een zekere rust was. Ging ik hem op het moment dat het foute boel was iets nieuws geven, werd dat automatisch ook een 'foute' soort. Iets met lekken van de darmen? Maar goed, hij heeft natuurlijk wel iets anders dan alleen allergie, maar zou jouw hand dat niet ook hebben?
Heb ik wel eens vaker wat van gehoord ja, lekkende darmen. Hoewel de symptomen wel anders zijn natuurlijk, bij Joep is het eigenlijk alleen zijn huid.
nienk schreef: het lijkt me in ieder geval duidelijk dat er sowieso meer aan de hand is dan alleen een voedselallergie.

zelfde bij Reus, die kan gewoon niet zonder steeds opnieuw speciaal samengestelde chinese kruiden van de holistisch DA. het zou kunnen dat hij ook een omgevingsallergie heeft, maar ik vermoed zelf dat hij daarnaast ook nog 'iets' anders heeft. dat 'iets' houden we onder controle met de kruiden, al zal er vast ook wel een andere manier zijn.

het blijft lastig en je wilt natuurlijk dat hij gewoon lekker gezond is, maar er zijn nu weer zoveel mogelijkheden...
Ja, moeilijk he? Wat nu? Dermatoloog? Holistisch dierenarts? Schoonmaakmiddelen aanpakken? Toch weer terug naar volledig konijn? Gewoon weer alles voeren? Iets van Puur proberen? Groene leem?
Zo veel opties... :-\
Door nienk
#2506628
eelke schreef: Heb ik wel eens vaker wat van gehoord ja, lekkende darmen. Hoewel de symptomen wel anders zijn natuurlijk, bij Joep is het eigenlijk alleen zijn huid.

Ja, moeilijk he? Wat nu? Dermatoloog? Holistisch dierenarts? Schoonmaakmiddelen aanpakken? Toch weer terug naar volledig konijn? Gewoon weer alles voeren? Iets van Puur proberen? Groene leem?
Zo veel opties...
:-\
ik stem voor de holistisch dierenarts. die kan je namelijk ook helpen met alle andere opties.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door