Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2499344
Decibels schreef: En diezelfde DA zegt dat de afscheiding mogelijk van een dode pup is?? Als er inderdaad een dode pup in zit dan is 2 dagen veel te lang...! 12 uur na vuilverlies nog geen tekenen van geboorte zou bij mij de teef open gaan....hoe jammer het dan ook is van een keizersnee.
Persoonlijk denk ik niet dat de afscheiding van de dode pup zelf is als wel dat de pup los is gekomen van de placenta (en dan natuurlijk helaas zal overlijden). De pest met dit soort dingen is dat je nooit weet of er inderdaad een pup los is gekomen van de placenta/hoeveel pups er los zijn gekomen van de placenta. Kon je maar binnen in kijken he? Zou een echo zinvol zijn, om beter te kunnen bepalen "wat nu?" (en dan een echo bij een goed adres en ik vind Sleeuwijk dan een aanrader, mocht je daar in de buurt wonen).
#2499347
ok nu ga ik wat zeggen wat je niet leuk gaat vinden, maar lees t net en ga toch zeggen
maar ik heb ervaring ermee gehad, groen vruchtwater, toch wachten, want echte weeen waren er niet...
het was aardig plasje maar ik dacht nu ja ik heb met essie altijd groene pups en bende maar tijdens bevalling.

er is toen dus geen ks gedaan omdat de dierenarts zei tja kan nog wachten er is geen wee enz...zijn er zelfs erheen gegaan en weer terug naar huis gegaan met teef zonder toch opereren...
want was dag 61 pas en tja ze is rustig, geen weeen enz

paar uur later ( de volgende ochtend ) was alles dood , gewoon verzopen in vruchtwater en bende  :'(
toen er met spoed keizersnee is gedaan omdat toen geen leven meer te zien was op echo
:-X we hadden de beslissing moeten maken om 8 uur eerder te doen, toen was er nog leven op de echo te zien.

ik ben VOLLEDIG tegen ks wat vaak te vroeg gebeurd en wacht altijd tot het echt niet anders meer kan maar in dit geval
ik zou als de sneltrein echo maken van de pups kijken als voorbereiding van een ks...
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 02 nov 2012, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#2499352
Lizzy schreef: Persoonlijk denk ik niet dat de afscheiding van de dode pup zelf is als wel dat de pup los is gekomen van de placenta (en dan natuurlijk helaas zal overlijden). De pest met dit soort dingen is dat je nooit weet of er inderdaad een pup los is gekomen van de placenta/hoeveel pups er los zijn gekomen van de placenta. Kon je maar binnen in kijken he? Zou een echo zinvol zijn, om beter te kunnen bepalen "wat nu?" (en dan een echo bij een goed adres en ik vind Sleeuwijk dan een aanrader, mocht je daar in de buurt wonen).
Maar 2 dagen wachten met een vermoedelijke overleden pup erin is een heel groot risico voor de andere nog wel levende pups en voor de moeder.
#2499360
sinaxy schreef: Ja denk ik ook maar vervolgens is ze de rust zelve.....
ik snap je maar lees mijn verhaal, die sliep gewoon de hele tijd, vrat als dijker, geen daling temp, was dag 61 , toen ze dat groen verloor is ze beetje gaan graven zo half uur en toen dus 8 uur niets...
ik zou echt op zn minste echo gaan doen
#2499361
Ik woon niet in de buurt bij sleeuwijk maar daar heb ik mn honden wel lopen..... Ik heb dus ook overleg met hen gehad.
Ik was er zelf net rustig o.der maar als ik bove.staande dan weer lees......
Er is wel duidelijk leven in de buik
#2499363
sinaxy schreef: Ik woon niet in de buurt bij sleeuwijk maar daar heb ik mn honden wel lopen..... Ik heb dus ook overleg met hen gehad.
Ik was er zelf net rustig o.der maar als ik bove.staande dan weer lees......
tja ik kan je geen advies geven, behalve dan om die echo te maken dan weet je t zeker...
elke beetje goede dierenarts kan zien of er nog leven is in nu....als is twijfel kun je alsnog ks doen, veel leven kan je nog wachten.


ik heb toen ook gedacht me teef is rustig, ik heb in dit jaar alleen al 9 bevallingen meegemaakt,( was ruim jaar geleden ) veel ervaring..
veel verschillende rassen, grote van nesten enz

1 of 2 dode pups vind ik niet erg, klinkt hard maar ik red wat er te redden valt, is er echter iets dood hoort t zo te zijn, vind ik...
dus dacht ik hmmm ok die is dood, we hebben nog genoeg...
dus ookal kreeg ik van alle kanten te horen je moet ks doen, ik deed t niet...gevolg geen levende puppen... :-X

bij een andere teef ben ik ook echt tot uiterste gegaan dag 65 zelfs en die moest ook ks maar die verloor dus geen groene bende tussendoor en heb ik echo gedaan om de week :-[ maar die kreeg maar 1 pup.

ik ben iemand waarvan mensen altijd zeggen, allemachtig je had veel eerder naar dierenarts moeten gaan, maar na dit ben ik heel erg kapot gegaan, want als ik had gedaan wat alle andere zeiden had ik waarschijnlijk toen wel levende puppen gehad...

dus daarom toch me verhaal maar, ik wacht extreem lang, maar als bij mij ooit bende tussen 58 en 65 dagen komt sta ik voortaan binnen 1 min bij de da voor echo en ks
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 02 nov 2012, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2499368
Decibels schreef: Maar 2 dagen wachten met een vermoedelijke overleden pup erin is een heel groot risico voor de andere nog wel levende pups en voor de moeder.
Nee, ik ben met je eens, dat is wel erg lang.... Ik geloof dat ik daar ook niet akkoord mee zou gaan. Na het lezen van Danielle d'r verhaal (afschuwelijk meis :'() helemaal niet meer.

Misschien dat een echo nu op dit moment niet onverstandig is.
#2499371
sinaxy schreef: Ik woon niet in de buurt bij sleeuwijk maar daar heb ik mn honden wel lopen..... Ik heb dus ook overleg met hen gehad.
Ik was er zelf net rustig o.der maar als ik bove.staande dan weer lees......
Er is wel duidelijk leven in de buik
uh ok nu ga ik weer wat rots zeggen, ik voelde 10 min voor de echo die bewees dat we geen leven konden vinden ook nog de pups onder me hand bewegen van boven, naar beneden enz :-X zag poten en hoofden in zijkant en weer weg toen ze op de grond lag zelfs van afstand...
ik ben tijdens de echo kapot gegaan omdat niet geloofde en zelfs tijden de ks dacht ik dat we nog levende pup zouden vinden :'(
#2499374
Lizzy schreef: Nee, ik ben met je eens, dat is wel erg lang.... Ik geloof dat ik daar ook niet akkoord mee zou gaan. Na het lezen van Danielle d'r verhaal (afschuwelijk meis :'() helemaal niet meer.

Misschien dat een echo nu op dit moment niet onverstandig is.
dank je wel heb tot nu nooit meer over gehad maar zag dit en dacht misschien moet ik toch me rot ervaring maar 1 keer vertellen

ik vind ks zo rampzalig, kost geld, is risico, voor teef, voor pup, mijn honden hebben altijd zulke simpele bevallingen hup wee en pup dus dacht ik ken me honden beter dan anderen...
is voor teef gewoon fijner om rustig zelf mee te maken enz enz enz
maar nu denk ik, tja is maar ks en daarna ben je t als je teef en je pups goed doen zo weer vergeten :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 02 nov 2012, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2499379
sinaxy schreef: Ik denk dat ik maar ga vragen.om een ks  :'(
Ik zou zelf niet om een KS vragen maar om een echo vragen. En wel met spoed. En bij een kliniek waarbij ze en verstand hebben van echo's en van voortplanting. En die zijn er niet zo veel maar daar stapte ik dan zelf wel even voor in de auto. In welk deel van NL woon je, als ik vragen mag?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door