Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#2496690
nova schreef: Waarom slagroomijs?  (ik wil alleen leren, geen kritiek geven ;))
Als zeen teef echt slecht eet en niets wil, is dat iets wat veel teven nog wél willen. En je wil er iets in met calcium.
Natuurlijk is ijs nou niet bepaald het meest geweldige voedingsmiddel maar als ze calcium binnen moet krijgen, en dus niet alleen via een spuit van de dierenarts als je al te ver heen bent, moet je wat. Een hond gaat echt niet dood van een beetje ijs, bij hoeveel eigenaren mag de hond niet het schaaltje uitlikken na het dessert?! Uiteraard geef je geen hele liters ;).

Ik weet van (vooral Amerikaanse) fokkers die altijd ijs (vanille/room/oid) geven tijdens de bevalling, veel teven willen dan niets maar dat wel. Ik had het in huis voor Alba, zo'n klein bakje, maar die had nogal de vaart erin dus ze heeft het erna gehad in kleine beetjes (eerlijk gedeeld, zij de helft en wij de helft :biggrin2:). Ze vond het heerlijk en ik moet ook zeggen dat ze dan erna ook weer KVV makkelijker at, alsof het haar net even een opkikker gaf.
Door conleeuw
#2497122
veel tips, kijk ook even goed naar de tepels, kloofjes in tepels kunnen heel pijnlijk zijn, klinkt in iedere geval als een zeer ongemakkelijke / ongelukkige teef. Succes ermee ;)

Barfplaats wordt gesponsord door