Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2502973
Ja ik zie haar echt sabbelen etc. Ik ben er al zovaak mee naar een DA geweest... Hij zegt dat honden het vaak hebben komt door gras, maar mijn verstand zegt dan, dan zou ze het ook aan haar voorpoten moeten hebben toch...? Verder heeft ze echt nergens last van ze glimt van hier tot tokio de andrelon reclame zou haar eens moeten lenen bij wijze van spreken... Ze heeft geen pus maar wel erg rood tussen de tenen en kussentjes... Ik krijg er helaas geen foto van heb het geprobeert maar je ziet het dan niet. Ze hadden bij de Etos geen Sudocreme dus ga ik morgen even langs de DA.
Door Lil
#2502996
Een da kan aan de buitenkant niet zien wat de oorzaak is. Daarvoor nemen ze afkrabsels (oppervlakkig en/of diep), prikken ze bloed en laten dat bepalen. Maar goed als het na een zalfje weg gaat en niet terug komt, dan zou ik het ook niet zo uitvoerig onderzoeken. Maar als dit blijft wel.

acederm koop ik gewoon bij de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2503018
Ja ik heb al eens een afkrabsel laten doen daar was echter niks in of aan te doen... Helaas heb ik een deskundige en zal dus zelf moeten zoeken en op andere aan gaan... Ik ga morgen naar de DA drogist voor sudocreme ik ben heel benieuwd of het op mijn DH gaat werken :).
Door vagebond
#2504334
Er stond een aantal maanden een link van een buitenlandse, Engels, Amerikaans,?? da. Afijn, ook een stukje over geirriteerde voeten. Een betadineshampoovoetenbadje doet wonderen.  Ik ben hier in de trimsalon nu aan het experimenteren met klantjes (na overleg met de klant), en idd met succes. Het moet wel herhaald worden.
Ook een Nizinny die al prednison voor zijn voeten had gekregen, voeten ontstoken en stuk, zielig gewoon. is er van opgeknapt. Dit is ook een hond met allergie trouwens.
Heb hier ook een maltheser met zere kapotgebeten voeten, die ga ik de volgende keer doen. Ook weer een gevoelig huidtypeje.
Simpel, gewoon de voetjes in een lauwwarm betadinebadje zetten voor een minuut of 5, ijstheekleurverdunning aanhouden, daarna afdrogen en klaar!
Ingrid
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2505466
Ja het gaat erg goed met de oh zo simpele Sudocreme... Er is nog tussen haar binnenste teentjes aan haar linkerachterpoot een rode huid en de rest is al zo goed al weg:)! NU had ze het niet zo erg als op de foto's hoor maar vooral erg rood en geirriteerd... Wat stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht die sudocreme! Vriend lief vertelt dat ie haar goed moet afdrogen na een wandeling extra goed tussen de voetjes, kussetjes en teentjes... en het gaat super nu! We gaan nog even door :D! Weg is weg hé! Ik ga alleen voor super resultaat  haha!
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2532021
Bijna 1 maand later en It's back  :'(. Ze had het eerst alleen maar aan haar achterpoten en nu zit aan de onderkant van haar voor poten... :(. Zo maar eens 4 schoentjes kopen voor mevrouw want met die pekel doet het haar waarschijnlijk zeer.

Kent er toevallig iemand een goede "homeopatische dierarts"in de omgeving van Zwolle?
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2532035
Luna heeft het godzijdank niet teruggekregen. Maar hoef de pekel vast niet onder de poten te laten zitten want rood is het wel
Is het een idee haar poten te wassen en drogen na het lopen? (Ivm pekel)
Door Lizzy
#2532049
anoeska88 schreef: Bijna 1 maand later en It's back  :'(. Ze had het eerst alleen maar aan haar achterpoten en nu zit aan de onderkant van haar voor poten... :(. Zo maar eens 4 schoentjes kopen voor mevrouw want met die pekel doet het haar waarschijnlijk zeer.

Kent er toevallig iemand een goede "homeopatische dierarts"in de omgeving van Zwolle?
Misschien staat hier wat bij: http://www.scwd.nl/index.php?page=Doc527
Gebruikersavatar
Door nova
#2532460
anoeska88 schreef: Bijna 1 maand later en It's back  :'(. Ze had het eerst alleen maar aan haar achterpoten en nu zit aan de onderkant van haar voor poten... :(. Zo maar eens 4 schoentjes kopen voor mevrouw want met die pekel doet het haar waarschijnlijk zeer.

Kent er toevallig iemand een goede "homeopatische dierarts"in de omgeving van Zwolle?
kenmerkend voor een allergie.... :-\
Idd een  goede holistisch DA opzoeken,  en dan duimen dat je resultaat hebt  :)
Door Lil
#2532676
Ik vreesde bij je openingsost al het drama te herkennen als zijnde een allergie.

Sterkte en succes! (Het is onder controle te krijgen, houdt moed)
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2533982
Binnenkort een afspraak maken bij tannetje  :-\. Ik baal er zo van  :'( . Ik was zo blij dat het "over" was *zucht*... We gaan en zoeken gewoon door. Gisteren ben ik schoentjes wezen kopen Roos denkt er het hare van en gaat zielig op haar kussen liggen en verplaatst zich niet meer, gelukkig wordt er niet onwijs veel gestrooit hier rondom huis maar toch... Bij thuis komst spoelen en goed drogen maar echt helemaal droog krijg ik het niet met een handdoek... Zal mag ik het koud fohnen of iets met poeders?

Anoeska
Door Lil
#2533998
anoeska88 schreef: Binnenkort een afspraak maken bij tannetje  :-\. Ik baal er zo van  :'( . Ik was zo blij dat het "over" was *zucht*... We gaan en zoeken gewoon door. Gisteren ben ik schoentjes wezen kopen Roos denkt er het hare van en gaat zielig op haar kussen liggen en verplaatst zich niet meer, gelukkig wordt er niet onwijs veel gestrooit hier rondom huis maar toch... Bij thuis komst spoelen en goed drogen maar echt helemaal droog krijg ik het niet met een handdoek... Zal mag ik het koud fohnen of iets met poeders?

Anoeska
Schoentjes moet je aanleren en leuk maken. Gewoon omdoen gaat niet werken. Ik zou koud fohnen. Poeders kunnen ze ook allergisch op reageren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door