Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Naturel
#2531275
Wij smeren hem :) Hier is het gewoon verschrikkelijk, ze beginnen als in september. Afgelopen nacht was het weer raak, mijn hond begint dat heerlijk s`nachts te blaffen. Mijn honden gaan naar een bos omgeving en mijn kat naar een landelijk. Ik vertrek naar het buitenland ;D Ik heb geen tip kwa homeopatisch middel maar ben daar ook wel nieuwsgierig naar en lees mee.
#2531303
Tja, ik zal het moeten gaan zien dit jaar hoe mijn hond reageert.
Ik heb hem pas 2 maanden en het is een asielhond, waar niets over bekend is.
Mijn eerste hond, een Duitse Herder was een gepensioneerde politiehond. Die kon je geen groter plezier doen dan hem tijdens Oud en Nieuw mee te nemen naar de plaatselijke Chinees waar altijd een gigantisch vuurwerk werd afgestoken.
Hond 2, ook een Duitse Herder, maakte het allemaal niet zoveel uit.
Maar bij mijn Dobermann.....ik heb geen idee.
Ik heb hem laatst op vrijdagmiddag eens mee genomen naar de schietbaan van het leger in de duinen hier.
Ze gingen flink tekeer, maar het boeide hem niet echt.
We gaan het zien, eind december! 
#2531800
[quote="nova"]
Heb net ook in dat andere  topic gepost:

Heel heeft ook een middel op de markt:Nervoheel: http://www.heelbv.nl/producten/?id=37&page=1&view=5

Ik ga dit gebruiken deze jaarwisseling
[/quote]

Hier ben ik met Jane nu ook mee begonnen, hopelijk haalt het de scherpe kantjes eraf. Ik twijfel nog om er tegen oudjaar nog iets bij te gaan geven.
Overigens zorgt de Nervoheel bij onweer wel voor dat ze sneller wat rustiger wordt.
#2532089
Nou ja en Nou moe.

Op het rondje met t hondje kom ik langs een school.
Daar is vlakbij een voetbalveld, waar vanochtend een hele klas stond rond een bankje.
Kregen de kinderen (ik denk uit de laatste groep) Vuurwerk aansteek-les.
Geen super harde knallen. Er werden vijf dingen afgestoken.
Blij dat er voorlichting gegeven wordt, kan dat nu niet anders dan irl denk ik dan.

Gelukkig is de Laan minder blij met de kinderen zelf dan dat ze last heeft van de knallen.
Je zult er lopen met je hond die er heel bang voor is....
#2532480
maxje krijgt nu sinds 2 weken zylkene en heb niet het idee dat het wat doet. ondertussen slaat hij het 7 uur rondje ook over.
misschien ga ik dan toch kijken voor dat wat nova ook gebruikt, ken het niet.

het trainen lukt niet hoor, hij reageert ook op knallen die ik niet hoor, en vaak ook zo onverwachts, dagen niet, in het weekend zeker wel.
er is hier 2 straten verderop een fabriek die weleens knalt, al lopen we daar, hij reageert niet. wel weer op autodeuren die dichtslaan, soms.  dus wat nou voor hem de trigger is om te schrikken, geen idee.
#2535336
Onze Pink is sinds een jaar of vier bang voor onweer en vuurwerk. allerlei therapieen doorlopen, maar op de dag zelf een hondje geheel in paniek. Vorig jaar een thundershirt gekocht in combinatie met telizen en madam doet het er goed op. Ze blijft haar angst houden, krijg je er volgens mij ook niet helemaal uit, maar het is voor zowel hond als baas nu acceptabel. Hopelijk gaat het dit jaar ook goed, alleen gaat ze voor de zekerheid op tijd naar boven, in haar vertrouwde omgeving. Vooral omdat we onze pup van nu 8 weken niet willen confronteren met de angst van Pink.
#2535687
Er zijn veel middeltjes op de markt en wat voor de een super werkt, zal voor de ander niks zijn. Dat maakt het zo moeilijk.

Ik heb heel veel goede verhalen over het Thundershirt ghoord. Het is niet zo dat je het thundershirt aantrekt en dat het probleem dan verholpen is. Maar door het shirt blijven ze nog bereikbaar voor training of stem e.d. Dus niet meer dat ze door de angst niks meer horen en onbereikbaar zijn. TTouch kan ook een heel goed hulpmiddel zijn, zeker in samenwerking met het thundershirt.
Gelukkig heb ik een hond die voor de duvel nog niet bang is, dus ikzelf heb deze middeltjes niet nodig. Maar kan me helemaal voorstellen dat het verschrikkelijk is voor hond en baas. Ook als is mijn hond niet bang ik laat hem niet alleen thuis op oudejaarsavond. Dus regel altijd visite bij ons. Zo kan het ook nog gezellig zijn.
#2535738
[quote="flodder en dwarrel"]
dat moet ik nog testen, moest beginnen met een kwart tablet en dan kijken hoe ze er op reageert
[/quote]

oke, wil je laten weten als je omhoog zou moeten wat de maximale dosering mag zijn? ik ga het ook bestellen, scheelt zo veel geld met andere middeltjes en het is toch uitzoeken wat wel werkt.
ik vraag me af of een thundershirt hier wel gaat helpen, maxje vind zn jas al vreselijk om aan te moeten.
#2535770
[quote="signmodel"]
oke, wil je laten weten als je omhoog zou moeten wat de maximale dosering mag zijn? ik ga het ook bestellen, scheelt zo veel geld met andere middeltjes en het is toch uitzoeken wat wel werkt.
ik vraag me af of een thundershirt hier wel gaat helpen, maxje vind zn jas al vreselijk om aan te moeten.
[/quote]

k denk dat je even naar de kinderdosering moet kijken
ik heb de 18e weer een afspraak en zal het dan voor je vragen
ik heb voor Flodder een thundershirt geprobeerd maar die vond het 10x niets en kon/wilde niet meer bewegen en stond als een houten klaas maar te staan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door