Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2489491
Grote beer heeft spontaan sinds denk uurtje of 2/3 een megahotspot onder haar staart, bij de aanzet en dan naar beneden. Een vervelende plek, het is ook erg pijnlijk (ze loopt als door een bij gestoken). Heb er al pijnstilling in gedaan (rhymadil) en ik heb hier nog Dexoral staan. Iemand een idee of dexoral ook ingezet wordt bij een hotspot? Dan zou ik dat nl. nu gaan geven, ik heb hier de juiste dossering voor haar gewicht.
Gebruikersavatar
Door nova
#2489800
Veel DA's  geven standaard prednison  of dexoral  bij een hotspot, vaak de 1ste dosis per injectie. Het stilt jeuk en pijn.
Pred en dex is  hetzelfde, Bij hoge dosis gaan de honden veel drinken  en ook veel eten  :-\

Bij een hotspot zou ik eerder groene leem of honingzalf locaal gebruiken  ipv  de prednison, maar als je niks anders hebt , dan blijft je ook niks anders over  ;) Beterschap met de patient  :)
Door Whisker
#2492236
@kira

ken je de druppels puur hotspot nog niet ? er zitten planten extracten in die acuut optreden bij zwellingen en insectenbeten en ook de jeuk doet afnemen k heb het eens opgezocht want de hond van mijn ouders had er last van en dus baat bij. nou je kunt het bij een gerenommeerde dierenzaak wel krijgen

misschien dat je er wat aan hebt.
grts Whisker
Door tati
#2495416
Mijn hond heeft ook met regelmaat een hotspot. Een beginnende is goed te behandelen door de plek eerst te scheren en er dan 2 tot 3 maal daags een beetje Surolan op te doen. Surolan heb ik hier altijd in huis. Werkt goed bij oor- en huidontekingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door