Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#2486693
Berre is in tegenstelling tot wat we van hem gewoon zijn, nu verstopt. 'k ben met hem bij de DA geweest en op de foto is te zien dat er proppen zitten die niet vlot opschijven (volgens de da waren ze niet echt hard maar kon ze ze nog wat stukknijpen) hij heeft een lavementje gehad,maar dat haalt natuurlijk alleen wat al voor de uitgang zit weg, een prik tegen de misselijkheid (de naam ben ik even kwijt) en canikur pro (zou een probiotica zijn). Vanavond nog een lavementje en als hij gaat eten en de boel langs voren ook een duwtje krijgt zou 't volgens de DA moeten opgelost zijn, zoniet volgt morgen een operatie. Kan ik buiten wandelen nog iets doen voor hem??

Berre verdraagt niks van granen of kip.
Door tt-tjes
#2486880
Wat vervelend. En als je hem meer laxerende orgaan geeft? Zoals lever? Of wat olijfolie?
Door inni
#2486910
Hij wil niks eten, olie durf ik niet ivm zijn pancreas.  Hij heeft alleen enkele kofielepeltjes volle youghort naar binnen (met pancreasenzyme) dat heb ik in z'n bek gespoten, verder wil hij niks, hij spuwt alles uit (dat is elke keer zo als hij zich niet lekker voelt).
Door Lil
#2487568
Als hij niet eet wordt het moeilijk. Lever is erg laxerend, maar dan moet hij well eten. Ik duim voor jullie!!b
Door Lizzy
#2487631
Lever en bladgroenten zijn laxerend. En rauw ei zonder schil. Maar waarom eet hij niet? Vanwege de verstopping? Lichaamsbeweging, ook erg belangrijk. Blijven wandelen!
Gebruikersavatar
Door nova
#2487906
Roosvicee laxo (=pruimensap)    of  lactulose  een idee?

o, ik zie dat je eerste posting  al 24 uur oud is...

Is het alsnog gelukt om de zaak aan t schuiven te krijgen?
Laatst gewijzigd door nova op vr 19 okt 2012, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#2487945
Blijkbaar is 't met 't eerste lavementje allemaal naar buiten gekomen, maar dan was 't toch niet echt zooo veel :-\
De Dufalac heeft vannacht gewerkt en toen was 't alleen slijm en vocht met veel kabaal, ik dacht dus dat 't langs die verstopping heen gelopen was. Vanmorgen nog Dufalac gegeven, gewandeld voor twee dagen, maar niks. Bij de DA bleek zijn darm leeg, op  de foto wel nog verwijd. :o
Ik weet 't nu niet meer, hij is futloos, eet niet (heeft enkel een gedroogde eendenek afgekloven) en ziet er niet goed uit. 't Blijft een zorgenbeestje :-X
Door tt-tjes
#2488772
Dit is jouw hondje met pancreas problemen? Vreemd dat hij nog steeds niet wil eten. Heeft hij koorts?

Kan het niet zo zijn dat hij een acute pancreas aanval heeft en veel pijn heeft waardoor hij niet wil eten?
Anders misschien Tramadol geven, dit helpt bij Fjurdy redelijk goed als hij weer een pijnaanval heeft.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 20 okt 2012, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#2489063
tt-tjes schreef: Dit is jouw hondje met pancreas problemen? Vreemd dat hij nog steeds niet wil eten. Heeft hij koorts?

Kan het niet zo zijn dat hij een acute pancreas aanval heeft en veel pijn heeft waardoor hij niet wil eten?
Anders misschien Tramadol geven, dit helpt bij Fjurdy redelijk goed als hij weer een pijnaanval heeft.
Ik weet 't niet meer, 't is ook niet zoals anders als hij een terugval heeft, dan krijgt hij altijd hevige diarree. Gisteren heeft hij weer redelijk gegeten, wel nog met lokkertjes op z'n voer maar hij eet z'n rauwvoer weer MET pancreas, want net dat dat wilde hij niet.
Net heeft hij met lange tanden 2/3 van z'n kommetje leeggegeten en is alweer dringend gaan poepen, er lijkt meer uit te komen dan erin gaat, en dat geeft me dan weer de indruk dat 't met z'n pancreas te maken heeft. Hopelijk zet de verbetering door en anders is 't weer een DA-bezoek.
Door tt-tjes
#2490664
Fjurdy z'n ontlasting is altijd goed, hij heeft nooit diarree, ook niet als hij een aanval heeft. Kun je zijn eten niet malen, zodat hij toch de pancreas binnenkrijgt?
En misschien toch een pijnstiller geven? Als hij buikpijn heeft wil hij waarschijnlijk ook niet eten.
Door inni
#2490952
Hij eet weer en MET pancreas Verder gaat 't ook weer goed (al is hij vandaag weer heel wat rustiger dan gisteren)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door