Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2484526
Ik heb  sinds vrijdag een loge hond golden retriever teef (brokkenhond) 12 jaar, ze is s'avonds gekomen en mocht haar vers voeren. Ik weet niet of het baasje er mee door gaat trouwens.
Zij heeft direct op zaterdag morgen kvv van mij gekregen ik zag haar ontlasting veranderen ze doet het goed op de KVV en heb geen brokje meer gehad sinds ze hier is.
Maar ze blijft ontzettend veel drinken is dat normaal ik denk wel 1 1/2 liter op een dag. En dat moet er dus ook uit dus grote plassen.
Door charmed
#2484552
Bij heel veel drinken zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen (of ze het nu al een lange tijd deed) of dat het nieuw is maakt dan niet uit.
Door Nugget
#2484558
Ja, ze drinkt nog of ze gewoon brok eet, maar heeft minder vocht nodig, vandaar de vele grote plassen.
Als ze langer vers eet gaat ze vanzelf minder drinken.
Lees maar draadje maar "Duke loopt leeg".
Die moest om de 2 á 3 uur naar buiten, de 1e week bij mij.
Nu drinkt hij beduidend minder en plast hij weer normaal.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2484560
Als ze erg gestresst is van de logeerpartij dan kan ik me dit nog voorstellen
dan zou ze met 3 dagen toch moeten minderen met het vele drinken.
hoewel de overgang naar vers niet meteen minder drinken inhoudt bij sommige honden.

Hoeveel dronk ze bij het baasje normaal gesproken?
Meer of minderdan deze 1,5 liter?

Maar normaal gesproken zou ik ook heel alert zijn als zo'n veteraan zoveel drinkt en even overleggen met baasje en DA van de logeerhond.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2484561
Heb vandaag in een andere topic gelezen over een hond die pas op kvv stond en ook 2 liter per dag dronk. Na aantal dagen was het minder geworden. ;)
Zou ook een gewoonte zijn omdat ze met brokken gewent zijn veel te drinken en dan nog eens het vocht uit het vlees. :)
Door deja
#2484988
Dit is nu de 4e dag dat ze hier is en ik geloof dat het al minder wordt dus kijk het even aan maar Beau drinkt haast niets bij haar vergeleken en okay mss ook wat stress. Maar het baasje is heerlijk duidelijk die wist niet een wat haar hond bij benadering at. Ze zei 2 bakjes brokken, ja wat voor bakjes, ja bakjes zei ze nou dat vond ik ook niet opschieten ze gaf haar waar ze behoefte aan had.
Ze krijgt bij mij nu 600 gram kvv en loopt de hele dag te kijken of er eten komt, ik weet niet goed of ze te kort komt of dat ze het zo lekker vind, ze had vandaag mijn hele pedaalemmer met plastic leeg gehaald en alles uit elkaar getrokken, dat is nu 12 jaar.
Ik heb het topic van Duke gelezen en dacht ook al zoiets maar wil dan graag een bevestiging.
Laatst gewijzigd door deja op di 16 okt 2012, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door