Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2503222
spreeuwtje schreef: ok.. die kan daar ook effect op hebben?
maar zou je dan niet iets anders ook moeten zien?
vermagering? dik worden?
Ja dat kan, hoewel ik denk dat het weinig voorkomt
Maar het is d.m.v. bloedonderzoek eenvoudig uit te sluiten..
Je zou je ook af kunnen vragen wat kan er geen effect hebben!
Jezus ik haat die ziekte, sorry voor mijn taal gebruik.
#2503227
spreeuwtje schreef: grrrr.. waarom is t nou niet zo van.. heb je dit? dan krijg je dat!
enzo.. :P

morgen toch maar eens bellen of we naar mandigers kunnen..
even op visite bij mijn vriendin voor een bakkie.. even wandelen.. gewoon maar een gezellig dagje van maken..
Lijkt me een prima plan.

Tja was het maar zo heb je dit, krijg je dat. Ik zit nog dagelijks te puzzelen met mijn dames. Die een stofwisselingsziekte hebben. hierbij is het ook zo dat elke hond zijn eigen verschijnselen heeft, en sommige verschijnselen komen overeen, en dan denk je, Ik zie dit, dus is het dat? Nee hoor, dan moet je weer in een heel andere richting zoeken. Weet er alles van. Maak er maar een gezellig dagje van. Doen wij ook geregeld! :)
#2503228
ulla schreef: Ja dat kan, hoewel ik denk dat het weinig voorkomt
Maar het is d.m.v. bloedonderzoek eenvoudig uit te sluiten..
Je zou je ook af kunnen vragen wat kan er geen effect hebben!
Jezus ik haat die ziekte, sorry voor mijn taal gebruik.
nou ik krijg langzamerhand ook de neiging om te gaan vloeken.. dus ik vergeef je taal..  :biggrin2:
het is frustrerend!!!
dan vind je iets.. en dan nog heb je geen garantie dat je t onder controle krijgt?
of je vind niks.. en dan?
grrrr!!!!


meneer spreeuw en kayne zijn echt de grootste maatjes..
kayne is voor meneer spreeuw wat paap voor mij was.. zijn redding, zijn ankertje en zijn grootste liefde..
jeetje wat doet dat pijn!!!  :-[
#2503229
charmed schreef: Lijkt me een prima plan.

Tja was het maar zo heb je dit, krijg je dat. Ik zit nog dagelijks te puzzelen met mijn dames. Die een stofwisselingsziekte hebben. hierbij is het ook zo dat elke hond zijn eigen verschijnselen heeft, en sommige verschijnselen komen overeen, en dan denk je, Ik zie dit, dus is het dat? Nee hoor, dan moet je weer in een heel andere richting zoeken. Weet er alles van. Maak er maar een gezellig dagje van. Doen wij ook geregeld! :)
welke verschijnselen zie jij dan?
en hadden ze dat al heel jong? of kan dat zomaar ineens opduiken.. (niks zeggen.. dat laatste natuurlijk)  :-X
#2503238
spreeuwtje schreef: welke verschijnselen zie jij dan?
en hadden ze dat al heel jong? of kan dat zomaar ineens opduiken.. (niks zeggen.. dat laatste natuurlijk)  :-X
De verschijnselen zijn hier heel divers. Verschijnselen kunnen van heel jong tot aan heel oud ontstaan. Heb er eentje die was 6 toen ze voor't eerst verschijnselen kreeg.
Prudence heeft al vanaf heel jonge leeftijd, kreunen (migraine), spierzwakte, ongecoördineerd lopen, vaak vallen, Epileptische aanvallen, Hersenbloedingen/tia's, temperatuur regulatie problemen

een andere van mij pas met 6 a 7 jaar eerste verschijnselen, soms wat angstig voor onweer en vuurwerk en wat moe uitkijken soms. En sinds kort dus vluchtgedrag na her horen van zachte geluidjes. Verder eigenlijk niets. Dat vluchtgedrag is dus echt neurologisch.
#2503240
spreeuwtje schreef: nou ik krijg langzamerhand ook de neiging om te gaan vloeken.. dus ik vergeef je taal..  :biggrin2:
het is frustrerend!!!
dan vind je iets.. en dan nog heb je geen garantie dat je t onder controle krijgt?
of je vind niks.. en dan?
grrrr!!!!


meneer spreeuw en kayne zijn echt de grootste maatjes..
kayne is voor meneer spreeuw wat paap voor mij was.. zijn redding, zijn ankertje en zijn grootste liefde..
jeetje wat doet dat pijn!!!  :-[
Een hond in een aanval te zien doet pijn, enorm veel pijn, je bent zo machteloos. :'(

Mijn 1e hond met epilepsie was 2 1/2 toen hij het kreeg, is uiteindelijk op 4 jarige leeftijd ingeslapen vanwege levercirose door de medicatie, toen nog primidon.

De 2e was een teef met ernstig nier falen zij was 5 jaar, heeft eenmaal een aanval gehad daar was dus een oorzaak bekend.

De 3 e een weer 2 1/2 jarige hond overigens beiden reuen, hij is op 3 1/2 jarige leeftijd ingeslapen vanwege een cluster waar hij niet meer uit kwam.
Mijn god wat een horror.

Toen weer een teef die kreeg de 1e aanval op 5 1/2 jarige leeftijd 6 weken later was ze er niet meer.
Ze kreeg op die dag 3 aanvallen die ik heb gezien, en was daarna helemaal gek ik haar kop Nikita was Nikita niet meer, bij haar werd een hersentumor vermoed.

Het ergste is dat die grote honden zich aardig kunnen verwonden tijdens een aanval poten die over de grond schrapen kop die op de grond slaat etc.
Je pakt ze niet even snel op liever gezegd dat lukt je niet eens.
Ik had wel een kussen klaar liggen maar toch bah.
Het heeft mijn leven behoorlijk beïnvloed.
#2503257
spreeuwtje schreef: nou ik krijg langzamerhand ook de neiging om te gaan vloeken.. dus ik vergeef je taal..  :biggrin2:
het is frustrerend!!!
dan vind je iets.. en dan nog heb je geen garantie dat je t onder controle krijgt?
of je vind niks.. en dan?
grrrr!!!!

meneer spreeuw en kayne zijn echt de grootste maatjes..
kayne is voor meneer spreeuw wat paap voor mij was.. zijn redding, zijn ankertje en zijn grootste liefde..
jeetje wat doet dat pijn!!!  :-[
Vloeken en gillen heb ik al gedaan, ben ik niet verder mee gekomen. Frustrerend is het zeker. Eerst maar eens afwachten denk ik maar zo. vooruit zorgen er over maken dat ze niets vinden, is nog meer frustrerend. Altijd positief blijven, probeer ik ook ondanks alles. En iedereen moet positief met me zijn! Dan moet het werken!
#2503258
ulla schreef: Een hond in een aanval te zien doet pijn, enorm veel pijn, je bent zo machteloos. :'(

Mijn 1e hond met epilepsie was 2 1/2 toen hij het kreeg, is uiteindelijk op 4 jarige leeftijd ingeslapen vanwege levercirose door de medicatie, toen nog primidon.

De 2e was een teef met ernstig nier falen zij was 5 jaar, heeft eenmaal een aanval gehad daar was dus een oorzaak bekend.

De 3 e een weer 2 1/2 jarige hond overigens beiden reuen, hij is op 3 1/2 jarige leeftijd ingeslapen vanwege een cluster waar hij niet meer uit kwam.
Mijn god wat een horror.

Toen weer een teef die kreeg de 1e aanval op 5 1/2 jarige leeftijd 6 weken later was ze er niet meer.
Ze kreeg op die dag 3 aanvallen die ik heb gezien, en was daarna helemaal gek ik haar kop Nikita was Nikita niet meer, bij haar werd een hersentumor vermoed.

Het ergste is dat die grote honden zich aardig kunnen verwonden tijdens een aanval poten die over de grond schrapen kop die op de grond slaat etc.
Je pakt ze niet even snel op liever gezegd dat lukt je niet eens.
Ik had wel een kussen klaar liggen maar toch bah.
Het heeft mijn leven behoorlijk beïnvloed.
allemachtig!!! wat verdrietig!!!
kayne blijft gelukkig nog staan.. ik heb wel katten meegemaakt met klassieke aanvallen..
dus die gingen stuiterend van de behandeltafel en klapten op de grond.. gingen daar nog verder met stuiteren..
met gevaar voor uitslaande klauwen heb ik ze geprobeerd bij de muur en een scherpe rand vandaan te houden..
misselijkmakend!!!

zulke grote honden.. ik kan me er amper een voorstelling van maken..  :'( en zo jong!!!
#2503262
charmed schreef: De verschijnselen zijn hier heel divers. Verschijnselen kunnen van heel jong tot aan heel oud ontstaan. Heb er eentje die was 6 toen ze voor't eerst verschijnselen kreeg.
Prudence heeft al vanaf heel jonge leeftijd, kreunen (migraine), spierzwakte, ongecoördineerd lopen, vaak vallen, Epileptische aanvallen, Hersenbloedingen/tia's, temperatuur regulatie problemen

een andere van mij pas met 6 a 7 jaar eerste verschijnselen, soms wat angstig voor onweer en vuurwerk en wat moe uitkijken soms. En sinds kort dus vluchtgedrag na her horen van zachte geluidjes. Verder eigenlijk niets. Dat vluchtgedrag is dus echt neurologisch.
dit soort dingen zie ik bij kayne dus ook niet..
een paar weken voor die eerste aanval zagen we wel dat hij nerveus was en niet zonder zijn baas wilde zijn.
maar na die aanval was hij rustig en weer helemaal normaal.
t leek er dus op dat hij het al een tijdje voelde.. maar nu voor die 2de aanval hebben we niks gemerkt.
geen onrust en geen druk gedrag..
verder is kayne de evenwichtigheid zelve...
#2503266
charmed schreef: Vloeken en gillen heb ik al gedaan, ben ik niet verder mee gekomen. Frustrerend is het zeker. Eerst maar eens afwachten denk ik maar zo. vooruit zorgen er over maken dat ze niets vinden, is nog meer frustrerend. Altijd positief blijven, probeer ik ook ondanks alles. En iedereen moet positief met me zijn! Dan moet het werken!
positief blijven moet ik zeker..
meneer spreeuw is bang en verdrietig.. dus is het mijn taak om objectief en rustig te blijven..
mensen halen dat soort dingen in elkaar naar boven..
stel je voor.. :P ik rustig en objectief..  ;D
#2503269
spreeuwtje schreef: positief blijven moet ik zeker..
meneer spreeuw is bang en verdrietig.. dus is het mijn taak om objectief en rustig te blijven..
mensen halen dat soort dingen in elkaar naar boven..
stel je voor.. :P ik rustig en objectief..  ;D
Je weet waar je het voor doet, rustig en objectief :)
#2503445
Ik weet niet precies wat je voert, heb je dat al aangepast aan zijn ziekte?
Ik zou subiet kip, rund en granen uit het menu halen. Mijn hondje kreeg aanvallen, groot en klein, van kip. Toen ik de kip uit het menu had gehaald is ze niet helemaal vrij geworden, er bleven af en toe dingen als kop schudden, verstarren enz. over, maar ze is zonder medicijnen 16 jaar geworden. Ik wil niet beweren dat dit voor alle honden zo opgaat, maar baat het niet, schaden doet het zeker niet als je dit probeert.

Sterkte, ook voor meneer Spreeuw, het gaat mij erg aan mijn hart voor hem.
#2503671
dank je bosliefje!  Wb die granen kan ik me voorstellen en dat is ook geen moeite. Maar hoe zoek ik uit welk dier voor Kayne een probleem vormt? Een eliminatie dieet bij bijv Jeuk is snel te zien. Maar als Kayne 2 maanden geen aanval krijgt wat zegt dat dan? Dat kan ook door de medicijnen komen. Ik bedoel... Dan zou je bijv een bloed onderzoek moeten kunnen doen om te testen op allergenen. Maar doet men dat bij honden en testen ze dan op dier soorten?
#2503775
Je geeft al rauw voer toch? Ik denk niet dat dit opeens door voedsel allergy komt hoor.
Ik zou wel uitgebreide schildklier test laten doen, er zijn honden die nooit geen seizure meer krijgen wanneer ze meds voor schildklier krijgen.
Ik heb nooit geen MRI of CTscan gedaan om de eenvoudige reden dat je waarschijnlijk niks zal vinden, en ook al zou je
zeg maar 'n hersentumor vinden ...okay...dan weet je wat de oorzaak zou zijn, maar wat ga je dan doen???
Niet alleen zou dat 'n paar duizend $$$ gaan kosten voor de test, hersen operaties bij honden word prakties niet eens gedaan en ook al zou het worden gedaan
en operatie kost dan ook mega $$$$$.. en dan blijft het de vraag of de seizures stoppen.
Het beste wat je kan doen is proberen om de seizures onder control te krijgen, met welke meds er voor Kayne het beste kunnen helpen.
#2503809
Ik kan alleen zeggen dat mijn hondje toch ineens allergisch voor kip was, bijna 6 jaar oud. En dat uitte zich alleen in aanvallen, geen jeuk of kale plekken of vieze oren of al die dingen waar je meestal aan denk bij allergie.
Kip en rund schijnen vaak de boosdoeners te zijn.
Als Kayne al medicijnen krijgt is het inderdaad lastig om erachter te komen waarom hij geen aanvallen meer heeft, ligt het aan voer of aan de medicijnen? Maar ik denk dat als het mijn hond was ik toch ook met het voer iets zou proberen.
Volgens mw Overduin uit Oisterwijk waar ik toen was, inmiddels wel lang geleden, zei dat er inderdaad bij mensen aanwijzingen waren dat  eiwitten in het dieet aanvallen kunnen uitlokken.
En, het kost geen $$$$$ om het gewoon te proberen.
Waarmee ik beslist niet wil zeggen dat je de adviezen van anderen niet op zou kunnen volgen! Val het spook aan alle kanten aan, lijkt me het devies.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door