Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2474888
Similasan heeft hier altijd erg erg goed geholpen.
Nu heeft mingus vaak oogprut `s ochtends. Ik heb al 2 keer cavasan gebruikt maar zodra ik ermee stop krijgt hij het weer terug. Ik wilde nu dus weer similasan gaan kopen bij de apotheek maar krijg ik net te horen dat het helemaal uit de handel is  :-[.
Wie o wie kent andere oogdruppels die een beetje te vergelijken zijn met similasan?
Door Lil
#2474932
oculoheel haal je ook bij de drogisterij of apotheek. Zijn ook oogdruppels in van die aparte weggooipipetjes.

Maar hier is ogenprut van zowel mij als hondlief door de allergie... en daar helpt oculoheel niet zo goed tegen... dus ik heb nog altijd geen vervanger voor similasan  :-\ :'(
Door Hanny
#2474946
Als we het al nodig hebben, echt heel zelden, dan gebruik ik iets met ogentroost (euphrasia), vogel, vsm en ik meen ook Weleda.
Een paar drupjes in een kleinbeetje water en met een pipet wat druppelen.
Het helpt altijd prima, maar ik moet wel zeggen, dat het nooit ernstige ontstekingen lijken te zijn.
Succes op je zoektocht.
Heb je al bij de  producent gevraagd, of het uit de handel is?
Dan heb je zekerheid.

Hanny
#2474969
Bij apotheek, kruidvat, etos en trekpleister wisten ze me te vertellen dat het niet meer gemaakt wordt.
Ik heb nu 2 flesjes kunnen bestellen bij drogist.nl  O0
Erg jammer als dit echt niet meer te bestellen is straks  :-[
#2479452
Hier even een update van mijn bestelling... Ik belde ze vandaag op omdat mijn bestelling nog niet binnen was. Ik kreeg te horen dat similasan echt niet meer geproduceerd wordt door de fabriekant. Ze konden nog een paar bemachtigen maar daarna is het afgelopen met de pret. Vrijdag krijgen ze het binnen. Daarna is op echt op  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door