Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#19840
Ik begrijp niet waarom de staart geamputeerd zou moeten worden.
Ik dacht dat dat alleen gebeurde bij bv wonden. omdat het vlees gaat afsrterven en de staart niet meer dicht gaat.
Dit is een breuk en het bot moet gewoon weer genezen toch. Dan is er toch geen sprake van amputatie?
Door Anna
#19843
Arme Brutus! Hij heeft echt ongelooflijk veel pech de laatste tijd. Ik baal met jullie mee... Ik wens jullie ook heel veel sterkte en ik hoop dat Brutus snel weer kan kwispelen!!

Groetjes,

Anna.
Door geer
#19852
Jeetje Liz en Leo, wat vervelend!!! Het zit jullie inderdaad niet mee :-[. Zit zijn hele staart nu in het gips?? Anders zou je er ook nog van dat schuim-spul (get, hoe noem je dat nou, van dat isolatiemateriaal, beetje dik, wollig spul, je hebt het ook in het grijs met noppen...) omheen kunnen doen om te voorkomen dat hij hem weer ergens tegenaan slingert...
Heel veel sterkte :-*
Door Leo
#19855
Lupa schreef: Ik begrijp niet waarom de staart geamputeerd zou moeten worden.
Ik dacht dat dat alleen gebeurde bij bv wonden. omdat het vlees gaat afsrterven en de staart niet meer dicht gaat.
Dit is een breuk en het bot moet gewoon weer genezen toch. Dan is er toch geen sprake van amputatie?
Helemaal juist, alleen kan het met de genezing mis gaan, b.v. door gecompliceerde breuk, opnieuw stoten, ontsteken onder de spalk, verzin het maar, en dan moet het stuk staart eer inderdaad af.

Vond het wel een goed tip Geer! thanx!! :)
Door Helen
#19866
Pffft, wat balen zeg. Nou heel veel sterkte en beterschap toegewenst.

groetjes Helen
Door Mister T
#19878
GATVER!!!!!!!!!Liz en Leo,wat een ellende met Bruutje... :-\ Heeft Brutus er veel last van???Ik hoop dat het allemaal geneest zo als het moet,ik duim mee .........
Tim is een ongeluksvogel maar Brutus kan er ook wat van!!!!!!'Heel veel sterkte........
Door moniek
#19916
Ook van mij veel sterkte en beterschap. Hopelijk valt het allemaal toch nog een beetje mee.
Door avalon
#19923
Het zit jullie echt niet mee he. Arme Brutus. Ik had eldes de foto al gezien. Ik hoop dat het allemaal goed komt. dikke knuf voor bruutje :-* :-* :-*
Door 202spots
#19932
Goh Lizzy...wat 'n ellende!! :'( :'(
Kijk effe op de rawdiet4dals site
http://groups.yahoo.com/group/rawdiet4dals
in de archives tik je:Tail fracture
Misschien heb je er wat aan?
Extra knufs voor Brutus hoor!

(sorry..had eerst de email addy gegeven)
Laatst gewijzigd door mahuni op za 01 nov 2003, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door moniek
#19948
Het volgende gaat even helemaal niet over Brutus, maar ik was even die linkjes gaan bekijken die Ink aangaf in haar posting. Stuit ik daar op zo'n walgelijk videootje waar je, onder het genot van een klassiek romantisch muziekje kunt kijken hoe ze bij een nestje pups de staartjes couperen, of voorbereidingen daartoe treffen. Bah, en dan helemaal met dat begeleidende muziekje, alsof dat het minder misselijkmakend maakt. :-\
Door jeanne
#19951
Lizzy, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met het staartje! Ik zal voor jullie duimen!
Door Eidos
#19958
Jeetje Lizzy en Leo, Ik lees dit nu pas...

het zit jullie en brutus echt niet mee he de laatste tijd :-\..
Ik hoop dat zijn staartje helemaal goedkomt met de spalk en dat brutus zijn mooie staart kan houden...

Liefs barbara
Door Lizzy
#19975
Dank jullie allemaal wel voor het meeleven! Hartstikke lief....! En Dory, bedankt voor de link! Ik ga zometeen gelijk kijken!

We zitten hier ontzettend te balen hoor. WEER problemen met onze snoes.... Leo heeft inmiddels een contructie gebouwd om te staart van Brutus waarbij zijn hele staart recht gehouden moet worden en waarbij hij extra bescherming heeft. Met dank aan de tip van Geer! Misschien kan Leo er zo even een foto van laten zien.

We zitten er stevig over na te denken wat we nu verder moeten. Eerlijk gezegd voelen we er totaal niets voor om Brutus WEER te laten opereren... We hebben deze ellende net achter de rug. Weer onder narcose, weer een open wond.... Maar goed, neemt niet weg dat we maandag wel informatie in gaan winnen bij Crama. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.

Groetjes, Lizzy
Door tieneke
#20030
Jemig Lizzy houd het dan nooit op!!
Ik hoop echt voor Brutussie dat alles weer op zijn pootjes terechtkomt!
Veel beterschap voor zijn staartje :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door