Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ziggyguapa
#2472552
Hallo allemaal,

Ben aan het rondneuzen over het probleem dat ik nu heb met mn oudste meisje van  12 jaar Ziggy
Ze heeft al een jaar of 6 last van een te traag werkend schildklier en ze kreeg vroeger hier voor  Elthyrone maar na een jaar of 2 begonnen haar spieren serieus af te nemen door die medicatie en zijn we op homeophatie overgeschakeld en ik kreeg terug een hond die enorm levendig werd en terug mooi gespierd,ongelooflijk verschil

Maar nu sinds een 2 tal weken begon ze haar te verliezen niet normaal en nu zelfs krijgt ze enorme kale plekken,overal waar ze ligt liggen echt plukken haar van haar durf haar zelfs niet te borstelen want denk dat er dan geen haar meer op staat,echt bangelijk

Nu ben ik aan het denken zou ik haar terug op de Elthyrone zetten voor haar vacht maar dan gaan haar spieren weer achteruit,pfff
Ga vanavond nog eens langs de da gaan

Grtjs Gerda
Door charmed
#2472660
Ik heb mijn hond altijd euthyrox gegeven, mensenmedicatie, misschien is dat een optie? Je zou dan aan je da kunnen vragen of je dat mag proberen en dat hij een receptje uitschrijft voor jou hond, zodat je de medicijnen gewoon bij de apotheek kan halen (is ook nog goedkoper ook)
Door tt-tjes
#2472887
Heb je haar in de tussentijd wel eens bloed laten prikken om te kijken hoe haar schildklierwaardes zijn? Vachtverlies kan een gevolg zijn van te lage waardes.
Door lightning
#2472930
Ik denk ook dat het vachtverlies door te lage waardes zijn. Mijn hond heeft ook een te traag werkende schildklier. Ik geef haar wel medicatie forthyron.
Door ziggyguapa
#2473379
Dank je voor de reacties  ;)
Ik ben gisteren geweest naar de da en nu neemt ze nog iets extra voor haar vacht ,ze krijgt al iets homeopathisch voor haar schildklier,ga dit even afwachten en als ik zie dat het niet veranderd dan ga ik terug om bloed te trekken en nee ik ga zeker geen schildklierhormoon bij geven zomaar hoor :-)
Heb haar vandaag gewassen jezus wat veel haar kwam eraf,maar moet zeggen ze ziet er zo toch beter uit,nu heeft ze niks ondervacht maar al goed dat ze toch nog wel wat bovenvacht heeft :-)

Hopelijk betert ze nu en anders terug bloed trekken en de gewone schildklier medicijnen dan toch maar(tegen mn zin) want heb schrik dat haar spieren dan terug achteruit gaan,maar nog even afwachten dus

Ik was toch wel even een beetje in paniek toen ik zag dat ze zoooo hard ruifde maar voel me nu toch een stuk geruster in
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door