Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bart H
#301144
Tet, onze 1 jarige schnauzer, heeft al sinds hij een pup was verteringsproblemen. Deze uiten zich door slappe natte poep (voor de rest oogt hij 100% gezond en vitaal. De dierenarts had het over een matig functionerende alvleesklier.

Op aanraden van onze hondenclub hebben wij hem op het barf dieet gezet. Dit gaat als meestal erg goed met name als hij veel botten heeft gegeten (cementpoep), echter ook nog dikwijls waterige derrie .

Nou heb ik via een collega die zijn hond kvv geeft een pak Duck Pancreas (met 45% alvleesklier) gekregen. Ik voreg mij af of het geven van dit spul enige zoden aan de dijk zet. Ik ben een beetje huiverig omdat Duck ook granen toevoegt, en Tet kan daar niet zo goed tegen, heb ik het idee.

Heeft iemand hiermee ervaring of hierover ideëen?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#301165
Is het bij je hond wel aangetoond dat de alvleesklier slecht werkt? Dat kan via een bloedtest bij de da. Dan weet je teminste zeker waar je wel of niet de oplossing moet zoeken!

Groetjes,

Marjolein.
Door wimk
#301209
Hoi, ik ben het baasje van Bumper. Heeft de Da de ontlasting ook onderzocht of laten onderzoeken?
Bij Bumper werkt de alvleesklier ook niet 100%, ik heb hem van alles gegeven Carnibest Bibi, maar hij kon er gewoon niet tegen.
Ik ben op een gegeven moment over gegaan op Duck Pancreas en ik moet zeggen vanaf dat moment ging het meteen stukken beter. Hij had meteen goede harde poep. Na 3 weken duck pancreas ben ik over gegaan op duck uitmuntend en ook dat gaat goed.
Bij bumper is het gewoon een feit dat hij het vet niet goed kan afbreken en in Duck zit veel minder vet als in de andere KVV's.
Ik vind het ook niet ideaal, maar het werkt dus ik verander voorlopig niks.
Hij krijgt af en toe een botje of eeen kippennek maar daar blijft het bij.
Succes en geef niet te snel op.
Bij ons heeft het ook een tijd geduurt voordat het goed was.
Maar ga in geen geval terug naar de brokkken.

Gr Wim
Door Lizzy
#301220
En misschien kun je anders via een slachthuis proberen om alvleesklier te scoren! Dan kun je gewoon blijven barfen. Geen idee of het je lukt, maar als het Duck lukt, waarom jou dan niet?
Door Bart H
#301346
Iedereen bedankt voor de reacties. Ga meteen deze week naar de dierenarts voor een controle.

Ga ook eens de posts over hondje Bumper (leuke naam trouwens) er op na lezen.

Van zijn leven krijgt Tetje meer een brokje in zijn bekkie!

Groet,

Bart
Door luca
#306012
Hallo, mijn lab Sloeber had een pancreasinsulinoom ( tumor aan de pancreas) :'( Ook hij had vaak diarree. Sinds hij Duck pancreas at, ging het al een heel stuk beter. Wel voegde ik er, op voorschrift van de oncologe, een enzymepoeder aan toe ( Canizyme) dat de spijsvertering vergemakkelijkt .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door