Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2468344
Zojuist kwam manlief thuis uit het bos met Daan, ik ging net met Kay even een kort plasrondje doen (die was vanmiddag al in het bos geweest) en Daan liep ook mee naar buiten.... Die wilde weer mee  :D

Manlief roept hem binnen, Daan stak zijn dikke middelvinger op, en rende een rondje om onze auto...
Manlief vangt hem op maar gaat per abuis op Daan zijn poot staan, en dan horen we ineens een harde piep met daarna gejank, en zien we dat Daan zijn rechterpoot ontlast... Niet weer  :'(

We zagen direct dat dit niets te maken had met zijn LPC of iets, maar zijn poot bloedde als een rund !
Toen we rustig keken naar zijn poot zagen we 1 nagel van zijn rechter poot kaarsrecht omhoog staan, en uit het levende vel kwam een hele hoop bloed

Manlief is nu met hem naar de dierenarts die het er al over had om de nagel te verwijderen onder narcose....

Waarom is het die kanjer niet gegund om eens een jaartje niets aan die rechter voorpoot te hebben... LPC, peesblessure en nu dit weer  :-\
Laatst gewijzigd door Monique77 op za 29 sep 2012, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2468354
Nagel is eraf getrokken en heeft hij geen last meer van (gelukkig hoefde hij niet onder narcose)
Wel is gebleken dat zijn laatste kootje van zijn teentje (teenkootje ?) gebroken is waar ze niets aan kunnen doen  :-\

Hij heeft nu een drukverbandje om nadat het is schoongemaakt en moet 5 dagen AB gezien hij een open wond heeft en een breuk
Verder 5-10 dagen een schoentje aan met het uitlaten en hopen dat het snel geneest....
Laatst gewijzigd door Monique77 op wo 26 sep 2012, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2468783
Bedankt allemaal!
Daan heeft er flink last van en blijft t liefst heel de dag liggen. Drukverband zakt elke keer af dus vannacht maar een schoentje over t verband gedaan. Vanochtend mankte Daan verschrikkelijk maar dt kwam omdat t verband wederom afgezakt was en dus irriteerde in t schoentje.
Op gras lopen gaat redelijk, op stenen mankt hij heel erg.

Kortom, mannetje heeft flink pijn  :'(
#2468994
Too schreef: Ah gut t zit m ook niet mee... aai voor de vent.

Heb je traumeel in nhuis, dat helpt imo perfect bij t herstel van dit soort letsel
Traumeel is inmiddels besteld want dat was op zag ik net  ::)
Onze apotheek heeft het niet op voorraad, maar wel besteld en dat komt morgen binnen, dus daar beginnen we morgenochtend mee

Pijnstilling werd ons afgeraden, omdat rust nu de beste remedie is, en door minder pijn bij een pijnstilling zal Daan minder zijn rust gaan pakken...
Toen ik net thuiskwam sprong hij alweer en merkte hij bij landing pas de pijn :doh:
Kortom, vanaf nu zit hij overdag niet meer alleen, laten we hem om de 3 uur even plassen op het veld en houden we hem rustig... Mocht hij echt continu pijn aangeven zal ik hem natuurlijk gaan ondersteunen met pijnstilling
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door