Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fransbulletje
#2467780
Voor de bullen gebruik ik hier de Puur Oor preventief. Iedere week krijgen ze een druppeltje in de oren en dat gaat prima. Vroeger gebruikte ik een oorcleaner maar nu sinds een jaar de Puur Oor.
De oren waren mooi schoon volgens de dierenarts bij de jaarlijkse controle.
#2467819
Puur Oor kun je als onderhoud 1x per week in het oor druppelen.
Mocht het oor echt viezig/ wat rood zijn, kun je een week dagelijks druppelen om te kijken of het dan weer rustig wordt.

Ik gebruik het zelf voor Bora haar "niet" oortje. Troep kan ze er niet goed uitschudden, dus dat hoopt zich op.
Met 1x per week hou ik het goed onder controle. Soms koekt de troep wel wat aan bij haar, dan gaan er wat meer druppeltjes in, ff intrekken en een uurtje later kan ik de troep er zo uit masseren.
Als het zo erg is bij haar, dan druppel ik ook een week, zodat ik zeker weet dat het weer rustig is. Een ontsteking kan ik bij haar echt niet hebben met dat oor, omdat de gehoorgang supernauw is.
#2467997
Ik heb zelf 2 labradors bij de oudste heb ik vorig jaar een bloedtest gedaan, omdat ze erg vaak ontstoken oren en ogen had. DA dacht in eerste instantie ook aan een voedselallergie, maar uit de bloedtes is gebleken dat ze een huisstofmijt en meelmijt allergie heeft.
Ze heeft tot een klein jaar geleden altijd op brok gestaan, maar sinds de uitslag krijgen ze nu beide KVV en de oorontstekingen zijn drastisch gedaald, gelukkig!
#2468016
Monique77 schreef: Nee, want Kay had in de vakantie al een sopoor, maar gezien hij nergens last van had dacht ik... Ik doe een groene leem kuurtje voor de zekerheid (met in mijn achterhoofd dat dat sop oor dus al voor de groene leem was)
Kay heeft er echt 0,0 last van, dus wat dat betreft is het ook niet zo spannend, maar als ik Daan dan zie... Die heeft nooit oorproblemen
Oh balen, ik dacht dat het daar wellicht aan kon liggen  :-\

Max heeft begin van het jaar heel erg last van zijn oren gehad en mij is toen door een DA verteld dat kuurtjes die je meekrijgt niet erg lang zijn, zeker als je het hebt over een erge ontsteking. Ik heb toen voor de zekerheid nog een kuur er achteraan gedaan omdat zowel ik als de DA twijfelden of de kuur wel lang genoeg was en na de verlenging was het over en is niet meer teruggekomen. Misschien iets om rekening mee te houden als de kuur ten einde loopt?

Misschien is het toeval maar sinds ik Max dagelijks chlorella geef heeft hij geen prutoren meer, behalve vuiligheid van het zwemmen dan natuurlijk. Ik ga hem nu ook weer chlorella geven, want i.v.m. zijn antibiotica had ik het afgebouwd tot 0.

Hopelijk ben je er snel vanaf, want toch hoor je vaak labradors in combi met prutoren  :-\ Even afkloppen  ;) maar hier gelukkig 2 die geen last hebben.
#2468025
Hm.....Joep heeft laatst voor het eerst een ontsteking gehad, maar dit was met een cortisone spulletje te verhelpen, geen ab voor gehad. Hij is een allergie hond. Daarvoor nooit eerder last gehad, terwijl toen zijn allergieen goed te merken waren, nu ben ik aan het elimineren...

Gijs heeft veel vaker last van een sop oor, zeker na het zwemmen. En die heeft voor zover ik weet, geen allergie.
#2468283
Allemaal bedankt voor het meedenken en de tips !!
Wendy, ik neem de kip idd even mee in mijn gedachte... Hij krijgt wel maar 1x per 2 weken een hele kip, maar weet dat hij in zijn KVV tijd ook niet goed reageerde op gedroogde kip volgende de holistische DA  O0
De Geijsjes schreef: Oh balen, ik dacht dat het daar wellicht aan kon liggen  :-\

Max heeft begin van het jaar heel erg last van zijn oren gehad en mij is toen door een DA verteld dat kuurtjes die je meekrijgt niet erg lang zijn, zeker als je het hebt over een erge ontsteking. Ik heb toen voor de zekerheid nog een kuur er achteraan gedaan omdat zowel ik als de DA twijfelden of de kuur wel lang genoeg was en na de verlenging was het over en is niet meer teruggekomen. Misschien iets om rekening mee te houden als de kuur ten einde loopt?

Misschien is het toeval maar sinds ik Max dagelijks chlorella geef heeft hij geen prutoren meer, behalve vuiligheid van het zwemmen dan natuurlijk. Ik ga hem nu ook weer chlorella geven, want i.v.m. zijn antibiotica had ik het afgebouwd tot 0.

Hopelijk ben je er snel vanaf, want toch hoor je vaak labradors in combi met prutoren  :-\ Even afkloppen  ;) maar hier gelukkig 2 die geen last hebben.
Hebben we het nou over hetzelfde kuurtje ? Ik heb het over een groene leem kuur die ik uit eigen initiatief ben gaan geven (wilde ik 3 weken aanhouden, en er is er nu 1 van verstreken) en volgens mij heb jij het over een kuurtje van de DA  ;D
#2468548
Lees het nu pas maar onze Yoda had chronische oor en oogontsteking. Alles geprobeerd maar niets hielp. Het bleek dus wel voedselallergie. Ze kon niet tegen rund, kip, lam en granen. De da wilde haar op prednison zetten dus ik ben blij dat we wel zijn gaan elimineren.
#2468694
Monique77 schreef: Allemaal bedankt voor het meedenken en de tips !!
Wendy, ik neem de kip idd even mee in mijn gedachte... Hij krijgt wel maar 1x per 2 weken een hele kip, maar weet dat hij in zijn KVV tijd ook niet goed reageerde op gedroogde kip volgende de holistische DA  O0

Hebben we het nou over hetzelfde kuurtje ? Ik heb het over een groene leem kuur die ik uit eigen initiatief ben gaan geven (wilde ik 3 weken aanhouden, en er is er nu 1 van verstreken) en volgens mij heb jij het over een kuurtje van de DA  ;D
;D Nee niet over hetzelfde kuurtje  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door