Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2466308
Ik heb een ruwharig teckeltje van 1,5 jaar oud. Vers gevoerd uiteraard maar hij verjaart het hele jaar door. Constant dus. Erg vervelend overal die haren. Hij is super vrolijk en heeft veel energie. Qua gezondheid lijkt er niets mis.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik geef hem inmiddels schapenvet met zeewier maar dat helpt niet. Ik heb verschillende soorten vers voer geprobeerd maar ook dat helpt niet. Ik weet het niet meer.
#2466573
Ik ga er van uit, dat er wel minder haar los komt, als hij pas geplukt is en verder, een onder en een boven vacht.
Tja, verhaart de ene niet, dan komt de andere wel los, haar zal er zijn.
Tenminste, zo gaat het bij ons.
Bovenvacht rijp, plukken, ondervacht aan vervanging toe, beetje helpen met een kammetje.
Ik neem aan, dat Teckels ook een onder en bovenvacht hebben, net als mijn terriers en hier geeft dat met grote regelmaat los haar.
Hun gezondheid lijkt me prima, daar twijfelen we niet aan.

Hanny
#2466760
Ook hier ruwharen en een ruwhaar teckeltje. Geen van mijn ruwharen verharen. De Teckel kam ik nooit (alleen tussen de teentjes check ik regelmatig op klitjes en grasaren) en de PBGV's worden 1x per week gekamt. Op het moment dat ik zelf een haartje tussen mn vingers kan nemen en die er makkelijk uit trek, gaat ze naar de trimmer en worden ze geplukt. Ze worden dus geplukt voor ze uberhaupt gaan verharen eigenlijk. Wanneer is jou Teckeltje voor het laatst geplukt, en weet je zeker dat de trimster het goed heeft gedaan en niet 'per ongeluk' heeft geknipt of geschoren? Daarna lijkt het me sterk dat als je eenmaal een goede vacht hebt (en dan kan het best zijn dat je een jaar lang iedere 3 maanden naar de trimster moet)  dat je dit probleem houdt. Als je wilt mag je me wel een PB sturen met je woonplaats, wie weet weet ik wel een goed trimster voor je.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door