Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chantal
#19598
Hallo,
even een vraag.

Ik heb een hollandse herder van 6 jaar met maag en darm problemen.
Ik heb een tijd geleden ook een berichtje geplaatst maar durfde geen verandering in zijn eten aantebrengen.
Nu ben ik er klaar voor!
Mijn hond is heel lang ziek geweest, er werd Protein Losing Enterophaty geconstateerd.
Sinds we bij een holistische dierenarts lopen gaat het stukken beter met hem.
Wel heeft hij af en toe nog een terug val; waterdunne diarree en gal spugen.
Vegetarische brokken wilde hij ook niet meer eten.
Nu geef ik hem gekookte doperwten en worteltjes met glutenvrij brood en twee theelepeltjes dieet olie.
Nu na vijf dagen hem dat gegeven te hebben braakt hij de doperwtjes weer uit en heeft er niet zoveel trek meer in.
Hij kan niet tegen rijst en pasta, word dan gelijk weer uitgebraakt.
Verder krijgt hij Darmclear en nog wat voor zijn maag.
Volgens de holistische dierenarts is hij allergisch voor dierlijke eiwitten.
Wie weet een afwisselend menu?
Hoeveel mag ik hem daarvan geven?

Alvast bedankt!
Groetjes Chantal.

P.S: Hij heeft wel de hele dag erge honger en mais,worteltjes en doperwtjes vind ik in zijn ontlasting terug, hoort dit?
Door jeanne
#19601
Jeetje, wat mag hij eigenlijk nog WEL eten?
Ik heb geen idee hoe ik je kan helpen, maar vind het knap dat je dit allemaal voor je hond overhebt, lijkt me een hele opgave!
Door chantal
#19610
Ja, alle dierlijke eiwitten.
Maar ik zou het wel eventueel bij haar kunnen laten testen (vers vlees), misschien dat hij er toch tegen kan omdat er geen troep van de fabrikant doorheen zit??
Door 202spots
#19616
chantal schreef: Nu geef ik hem gekookte doperwten en worteltjes met glutenvrij brood en twee theelepeltjes dieet olie.
Nu na vijf dagen hem dat gegeven te hebben braakt hij de doperwtjes weer uit en heeft er niet zoveel trek meer in.
Hij kan niet tegen rijst en pasta, word dan gelijk weer uitgebraakt.
Verder krijgt hij Darmclear en nog wat voor zijn maag.
Volgens de holistische dierenarts is hij allergisch voor dierlijke eiwitten.
Wie weet een afwisselend menu?
Hoeveel mag ik hem daarvan geven?
Alvast bedankt!
Groetjes Chantal.
P.S: Hij heeft wel de hele dag erge honger en mais,worteltjes en doperwtjes vind ik in zijn ontlasting terug, hoort dit?
Hi Chantal
Omdat je glutenvrij brood geeft,is dit net zoiets als Celiac disease???
Ik heb wel deze site met wat info wat je wel en niet kan geven..
http://www.gluten.net/diet.asp
Pasta kan OOK gluten bevatten,heb je wel is havermout gekookt inplaats van rijst of pasta?
Ik ken iemand die geeft haar hond alleen maar gekookte aardappels met gekookte kip...
Hoe reageerd je hond op vis?
Wel is geprobeerd om dat te geven?
Kan hij tegen eieren?
Of cottage cheese,kwark,yoghurt??

Mais verteerd niet wanneer het niet is fijngemalen,doperwten zou ik zelf niet geven,maar als je ze geeft dan moeten ze ook geprakt zijn,geef je gekookte wortel of rauw?
Kan hij fijngemalen groentmix binnen houden?
Wel moeilijk om 'n heel diet te maken waar geen dierlijk eiwit in zit....
Door Ink
#19617
Chantal, misschien roep ik voor m'n beurt, maar dan is er vast wel iemand die inhaakt.
Dat je hond geen vegetarische brokken wil eten kan ik me wel voorstellen. Ik begrijp dat je hier op het forum al wat verder hebt gelezen. Dan heb je waarschijnlijk ook gelezen dat brokken nou niet echt voer is wat bij een hond past. En vegetarische brokken natuurlijk al helemaal niet. Dat je hond allergisch is voor ALLE dierlijke eiwitten ... ik kan me er niks bij voorstellen maar ik ben geen DA dus mij hoor je niet zeggen dat het niet kan. Ik heb wel eens gehoord van honden die niet tegen rund kunnen ofzo. En EIgenlijk gaat het dan vaak ook nog om brokkenhonden.
Wat je nu voert is volgens mij ook niet echt hondenvoer zoals hondenvoer ooit bedoeld is. Dus dat hond daar na een paar dagen van baalt kan ik me voorstellen.
Ik kom trouwens 'enteropathie' alleen tegen i.v.m. koemelkallergie. Zoek ik niet goed?
Weet je wat ik zou doen als ik jou was? Ogen en neus dicht en met een flinke sprong het diepe in. Beroerder dan dit kan niet dus what the heck.
Zoek een Carnibest verkooppunt bij je in de buurt, mail de fabrikant zo nodig voor advies en zo niet, koop de versie met eend.
Chantal ... dit is boerenverstand en wat IK zou doen in dit geval. Ik wens je wijsheid met de beslissingen die je gaat nemen!
Door roger
#19667
>>Omdat je glutenvrij brood geeft,is dit net zoiets als Celiac disease???>>

coeliakie, glutenintolerantie, maar ik snap niet goed wat de basis is van glutenvrij brood ?
Door roger
#19677
<<Ja ehhh, zij zegt het, ik niet ... en het is een Belgische site en jullie weten toch wat lekker eten is?<<

Ja, het is een belgische website , dat klopt,ene van den boerenbond, maar dat glutenvrij brood advies komt van een Nederlandse dierenarts

<<Glutenvrij bloem op basis van mais en tarwe ;D ;D ;D <<

kan volgens mij niet, maar ik zal er eens achter gaan.

In ieder geval is het allemaal raar , Crohn, coeliakie, 'k ben benieuwd wanneer ze den eerste hond met het cronisch vermoeidheidssyndroom gaan vinden.
Door Ink
#19681
Sterker nog ... ik heb 1 hond met RSI en 1 met burnout!

Maar glutenvrije bloem bestaat echt! Ze slopen die gluten eruit en hatsjee.
Door roger
#19683
>>Sterker nog ... ik heb 1 hond met RSI en 1 met burnout!>>

Burnout , toch niet Sam? op zulk een jonge leeftijd, wat heeft die allemaal meegemaakt dan?
Zwaar trainingsschema zeker? Of zit ie mee op kantoor?

Of is 't Moos al na een week !

wat is RSI ?
Laatst gewijzigd door roger op vr 31 okt 2003, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door