Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gonny
#299781
Truus schreef: Nu weegt Timo 12.6 en hij heeft gewogen 13.3 :-[
Mila weegt nu 7.3 en heeft 7.7 gewogen.
Nu moet ik wel zeggen dat ze ook flink gespierd zijn omdat ze al een tijd op versvlees staan en het verschil met andere (brokken)honden is wel te zien maar er moest echt wat aan gebeuren sinds de beginnende hernia van Timo. Harry geeft nu dus echt niks meer tussendoor en ik geef het voer ;).
Jij succes met het aankomen van je hondjes Jeanne.
spieren wegen zwaarder dan vet hé!! dus niet alleen afgaan op wat de weegschaal zegt maar ook hoe ze er uit zien!! ;)
Door Truus
#299803
gonny schreef: spieren wegen zwaarder dan vet hé!! dus niet alleen afgaan op wat de weegschaal zegt maar ook hoe ze er uit zien!! ;)
Ja dat klopt ;). Kijken doe ik al maar zo af en toe wegen geeft een goed gevoel als je het resultaat daadwerkelijk op de weegschaal ziet.
Door gonny
#299805
Truus schreef: Ja dat klopt ;). Kijken doe ik al maar zo af en toe wegen geeft een goed gevoel als je het resultaat daadwerkelijk op de weegschaal ziet.
:P ik ken t.... ;D ;D
Door Truus
#299808
gonny schreef: :P ik ken t.... ;D ;D
Gelukkig ;) ;D. Toch valt me op, dat een versvleeshond een bredere borstkast heeft. Op het uitlaatveld zijn meerdere J.R. en dan zijn mijn hondjes anders gebouwd zeg maar.
Zien jullie ook verschil?
Door gonny
#299810
Truus schreef: Gelukkig ;) ;D. Toch valt me op, dat een versvleeshond een bredere borstkast heeft. Op het uitlaatveld zijn meerdere J.R. en dan zijn mijn hondjes anders gebouwd zeg maar.
Zien jullie ook verschil?
nou.....ik heb laatst foto's gezien van D.Doggen die net zo oud zijn als Boris en ik vind Boris dus veel gespierder...terwijl hij dus een tijdje niet veel gewandeld heeft....Mientje heeft totaal geen aanleg (nog niet) om dik te worden ik noem haar nu ook maar ipv j,russell een foxje ;D en Sindy is te dik geworden op brok en dat krijg ik er heeeeel moeilijk af!!!! maar Sindy krijg ik ook niet zo goed in beweging zeg maar...als ze los loopt blijft ze bij me sjokken....beetje geval apart die Sindy!! ;D
Door Truus
#313733
Even weer een up-date .
In Februari
Timo-13.3
Mila 7.7

Maart
Timo 12.9
Mila 7.5

April
Timo 12.6
Mila 7.3

En nu in Mei
Timo 12.4
Mila 7.1

Het afvallen gaat nu heel goed ....eindelijk hebben we resultaat ! Jippie !!!!
Door Truus
#313738
gonny schreef: Yeah!!! :D goed zo!!!! en volhouden hé!!! ;) ;D
Yeah-Yeah Afbeelding ;D ;D ;D

Je kunt het nu goed zien joh ! Timo heeft ook meer energie nu en er zit meer lijn in .....niet zo vierkant ;)
Door Truus
#313739
Cathelijn schreef: Goed zeg!! Al bijna 2 kilo met z'n 2en :D ;D
Ja als je het zo bekijkt ;)...is best veel ja 8) :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#313762
Truus schreef: Ja als je het zo bekijkt ;)...is best veel ja 8) :D
8 pakjes boter!
Door geer
#313805
jeanne schreef: ik wil de mijne juist ietsje dikker hebben, ga dus half actief, half natuur voeren vanaf volgende week.


Klinkt misschien heel stom, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar hoe de Engelse Basset eruit ziet die ietsjes dikker moet worden, want dat zie je niet vaak! :D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#314048
Truus schreef: Gelukkig ;) ;D. Toch valt me op, dat een versvleeshond een bredere borstkast heeft. Op het uitlaatveld zijn meerdere J.R. en dan zijn mijn hondjes anders gebouwd zeg maar.
Zien jullie ook verschil?
Ja en hoe, Joep is bijna een en al borstkas. Op de show kreeg ik daar dus ook commentaar op. Te diep! Maar wauw wat vind ik hem mooi!
Vorige week bij de DA woog hij 11,85 kg, exact het gewicht waarmee we hem half november ook kregen. Hij is beslist gegroeid en veel breder en gespierder geworden, maar zijn gewicht dus niet. Zij vond hem ook aan de magere kant. Maar ik heb zoiets van: beter te mager dan te dik, vooral voor een hond met een lange rug. Bovendien bedelt meneer nooit om eten, dus honger heeft hij niet.
Door Truus
#314066
geer schreef: Klinkt misschien heel stom, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar hoe de Engelse Basset eruit ziet die ietsjes dikker moet worden, want dat zie je niet vaak! :D
Jeanne heeft vast wel een foto in haar collectie.... he Jeanne? Dit wordt dan de aankomrace ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door