Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2455113
Wat ik tot nu toe gelezen heb over mastceltumoren is dat ze nogal de neiging hebben uit te zaaien naar de nieren en de lever en daarom eigenlijk zo snel mogelijk worden weggehaald. Uit bovenstaande posts wordt mij echter niet duidelijk of het bij Sammy ook een mastocytoom is. Is er nooit een aspiratiebiopt gedaan?
Als ik uit jouw drie opties moest kiezen, zou ik zeker niet voor optie 2 gaan. Je schiet er niet veel mee op en de hond moet toch onder narcose, ook al is die heel licht. Met een aspiratiebiopt heb je geen roesje nodig, en voor zover ik weet, geeft dat ook een duidelijke uitslag als er kanker in het spel zou zijn. Bij een hond met epilepsie is een narcose altijd spannend, dus lijkt mij een licht roesje ook niet ideaal...
Als je voor de operatie gaat, kun je met rescue druppels voor en na de ingreep al heel wat betekenen voor je hond en verder zou ik groene leem pasta aanbrengen op de wond zodra het kan.
Heel veel sterkte bij het nemen van een beslissing!!
#2455313
Oh Jessica wat ruk!
Ik zeg nu: ik zou opereren maar ik weet niet hoe het is om een oudje met gebreken te hebben en alle zorgen die daarbij horen  :-\ snap je wat ik bedoel!?
Ik wens je alle wijsheid in het nemen van een beslissing waar jij achter kan staan!
#2456337
Na lang nadenken en wikken en wegen en een heel goed gesprek met mijn DA besloten om toch de bult weg te laten halen.

Ik vind het eng, doodeng, maar ik vind Sammy nog te veels te goed om niets te doen.
Als de bult blijft groeien op deze manier dan gaat ze er last van krijgen en haar voorpoten heeft ze gewoon nodig ivm haar slecht rug  :'( :'(

De afspraak staat gepland voor vrijdag 21 september, het kon wel eerder maar dan wordt het gedaan door een andere DA.
Ook een hele goede maar ik wil heel graag mijn eigen DA, dus dan maar wat later. De enige die daar last van heeft ben ik en mijn zenuwen  :P

Zijn er dingen die ik al vast kan doen voor de operatie??
En zijn er dingen die ik kan doen na de operatie??
#2456367
Sammy1980 schreef: Na lang nadenken en wikken en wegen en een heel goed gesprek met mijn DA besloten om toch de bult weg te laten halen.

Ik vind het eng, doodeng, maar ik vind Sammy nog te veels te goed om niets te doen.
Als de bult blijft groeien op deze manier dan gaat ze er last van krijgen en haar voorpoten heeft ze gewoon nodig ivm haar slecht rug  :'( :'(

De afspraak staat gepland voor vrijdag 21 september, het kon wel eerder maar dan wordt het gedaan door een andere DA.
Ook een hele goede maar ik wil heel graag mijn eigen DA, dus dan maar wat later. De enige die daar last van heeft ben ik en mijn zenuwen  :P

Zijn er dingen die ik al vast kan doen voor de operatie??
En zijn er dingen die ik kan doen na de operatie??
:-* Dappere Dodo. Knappe beslissing! :bigarmhug:

Vóór de operatie weet ik niet zo goed, daar had Lizzy volgens mij iets over geschreven, na de operatie: Warm houden! Wat ik altijd begrepen heb is dat lastig voor dieren, na operatie. Dus voldoende warm kunnen uitslapen van de narcose. En verder héél veel TLC, maar dat zit wel goed!  :-*
#2457204
Dank alvast voor de duimen  :-* :-* :-*

Sammy gaat pas mee naar huis als ze goed bij is, dekens en de kruik zal ik dan klaar leggen om haar lekker warm te houden.

Els, bedankt voor het aanbod van de comfy cone, maar ik heb hier een medical petshirt, mocht dat niet voldoende zijn dan kom ik de kraag graag lenen  :-*

Traumeel en groene leem heb ik al in huis. Visolie was ik vorige week al mee gestopt.
Klein interesse vraagje, wat is de reden om voor een operatie geen visolie te geven?? En mag vis dan ook niet of mag dat dan weer wel??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door