Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#2452544
Zat net tussen de deur....wist niet dat er zoveel bloed in 't puntje van 'n staart kon zitten...maar wat kan ik hier mee?
Hij is nu buiten en zo gauw als ie me ziet dan begind ie weer te zwaaien met z'n staart en begind 't weer opnieuw te bloeden...
Ik had al verband erom geplakt maar dat viel er met 1 zwaai weer af..iemand 'n idee om de bloed te stoppen??

Afbeelding
Door 202Spots
#2452564
tt-tjes schreef: Groene leem pasta er op doen?
Heb ik hier niet....misschien dat 't in de zon 'n beetje opdroogd.. :-\
Ik las net iets van aloe vera erop doen...dat heb ik hier in de tuin staan dus zal straks kijken of dat gaat..
Is ook 'n beetje bittere smaak en dan hopen dat ie er niet teveel aan likt...
Door Lil
#2452617
O jee, dat kan heel erg naar zijn. Houdt het svp goed in de gaten en ga indien nodig op tijd naar een da. Wilt vaak slecht genezen namelijk.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2452648
Pfjoe...au.

Inderdaad proberen dat zijn staart niet meer kan zwiepen, dan blijft het bloeden, lijkt me.
Met vetwrap om één van zijn achterpoten vastzetten? Het pijnlijke onderste gedeelte natuurlijk niet.
Dan kan hij in ieder geval niet meer schade doen dan er al is.

Sterkte... arme Bo...  :-\
Door De Geijsjes
#2452675
jeetje wat een pech  :(. Helaas een tips buiten wat je al aan tips gehad hebt zoals aan een achterpoot vastbinden, maar
hoop wel dat het snel stopt met bloeden.
Of intapen en daar overheen van dat isolatiespul voor leidingen doen zodat hij het niet ergens tegenaan kan zwiepen?
Door 202Spots
#2452677
Ik heb schoongemaakt met proxide en Vetericyn spray erop gespoten, los gaas er omheen gedaan en dat met tape vastgeplakt, daarover de vetwrap om 't op z'n plaats te houden...
Hopelijk houd ie z'n staart still..

Afbeelding
Door Buran en Co
#2452770
Ow vervelend, we hebben het met Buran ook wel eens maar dan door happy tail. Inderdaad kan dat een heel bloedbad worden. Hoop dat het allemaal goed blijft zitten.
Door Lizzy
#2453379
Ach, arme Bo! Wij hebben bij Brutus toen een verwarmingspijp-isolatie vastgeplakt op z'n staart.

Dit spul:

Afbeelding

Ik zoek de foto van Brutus er even bij!
Door 202Spots
#2453791
Dit was vanmorgen..het ziet er nog vies uit van 't bloed, maar het is dus eigenlijk 'n stuk vel wat eraf geschaafd is...zit nog wel vast.
ik had er wel spul opgespoten maar 't word niet erg schoon, zal staks de staart in beetje sodawater of peroxide proberen te wassen en
wanneer het droog is dan op de wond zelf opnieuw de antibiotic zalf erop doen.
de insolatie weet ik weer Lizzy..Thanks!! kan het ook niet vinden...ik heb nu in 'n verf roller ,rondom 'n stelletje gaten gemaakt en dan probeer ik na 't schoonmaken
om er 'n gaasje op te doen en verder laten luchten met de roller er omheen aan z'n staart geplakt...
hij had 't gisteravond netjes met rust gelaten,hopelijk dit ook, en als 't niet gaat dan ga ik morgen voor de isolatie op stap...

AfbeeldingAfbeelding
Door 202Spots
#2453831
Nah...uitvinding was geen succes...staart gewassen, er zat veel opgedroogde bloed op..en de flapje wat afgeschaafd is zag er vochtig uit.. ik heb Bo even laten lopen zonder er wat op te hebben, maar door het zwaaien begon het weer te oozen...gaasje op de wond en de roller erover heen...maar dat was er binnen 'n minute al weer af...dus heb 't weer op de ouwe manier ingepakt en ga morgenochtend toch maar even kijken wat de DA er van denkt...kweet niet of er na 2 dagen nog hechting in gedaan kan....dacht van niet... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door