Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2456371
:) Ziet er goed uit!
Voordeel is meteen dat ie blijft drijven in het water. Grapje.  ;)

Ik duim dat het zo goed blijft gaan, dat het gewoon zonder verdere ingrepen geneest. Kus voor jullie!  :-*
Door 202Spots
#2457137
Bedankt voor de goeie wensen!!
Vanmorgen was de hele tube verband in z'n geheel van z'n staart gevallen.. ???
De wond zag er niet slecht uit, maar toch maar even 'n dag eerder terug naar de DA om na te kijken.
Ze namen Bo mee naar achteren and daar hebben ze 't schoon gemaakt en ook de hele tip is nu kaal geschoren...
maar ik denk dat 't wel meevald met de "dode" huid...het lijkt me meer 'n zwarte "spot" op z'n vel, en misschien 'n heel klein beetje afgestorven huid erbij,maar het zag er niet slecht uit.
Ik had gezegd dat ik niet opnieuw de hele staart ingepakt wil hebben...was eigenlijk van plan om van dat "new skin" of liquid bandage" erop te doen,waar sommige mensen
goed success mee hebben, maar dat vond ie geen goed idee...ik kan 't open laten zonder dat Bo er aan kan likken, of ik kan 'n pleister erop doen.
Dus thuis gekomen heb ik er maar antibiotic zalf op gedaan, en 'n dun gaasje erover, en daarover de "noodle bumper" weer op z'n staart geplakt.
vergeten om nieuwe foto te maken :-[
Zal vanavond weer in de sodawater weken om schoon te maken  dan gaat het hopelijk vlug dicht.
Door 202Spots
#2457143
-Saskia- schreef: :) Ziet er goed uit!
Voordeel is meteen dat ie blijft drijven in het water. Grapje.  ;)
Ik duim dat het zo goed blijft gaan, dat het gewoon zonder verdere ingrepen geneest. Kus voor jullie!  :-*
Zou wel 'n goed idee zijn Sas...want hij heeft hekel aan water!!  ;)
Door 202Spots
#2457777
De gaasje met de antibiotic zalf zag er vanmorging vrij nat/vies uit.. :-\
Ik hebde wond goed schoongemaakt en laat het nu maar bloot om te air-dry met alleen de noodle erover zodat ie 'n niet beschadigd...
wat denken jullie??
Op de geschoren gedeelte kan je ook de zwarte plek zien...
Afbeelding
Door bosnimf1976
#2458820
Vind het er zo niet al te fris uitzien maar je weet niet hoe het zich ontwikkeld.Als tie er niet ziek van is en de pus er niet uitspringt zou ik het aankijken geloif ik. misschien helpen betadinegazen eromheen?
Door Lil
#2458823
202Spots schreef: De gaasje met de antibiotic zalf zag er vanmorging vrij nat/vies uit.. :-\
Ik hebde wond goed schoongemaakt en laat het nu maar bloot om te air-dry met alleen de noodle erover zodat ie 'n niet beschadigd...
wat denken jullie??
Op de geschoren gedeelte kan je ook de zwarte plek zien...
Afbeelding
Niet fris, dus ik zou het goed schoonhouden en in de gate houden, maar dat doe je al.

Die zwarte plek is dat nu dode huid? Of is dat gewoon zijn huidskleur? Ik vind het moeilijk te zien.
Door 202Spots
#2458957
Lil schreef: Niet fris, dus ik zou het goed schoonhouden en in de gate houden, maar dat doe je al.
Die zwarte plek is dat nu dode huid? Of is dat gewoon zijn huidskleur? Ik vind het moeilijk te zien.
Het ziet er vanmorgen beetje beter uit..hoop dat er vandaag 'n korstje op komt ;)
Die zwarte plek op de punt van z'n staart is de huidskleur waar zwarte haar op hoord te zitten..dat kleine bruinachtige plekje in't midden is denk ik de dode huid
Toen al 't opgedroogde blood er nog op zat, voelde de hel tip hard aan, en daarom dachten ze eerst dat 't dode huid was...toen ze van de week de
tip konden scheren bleek dat het eigenlijk wel meeveel, en niet zo erg als dat het er uit zag..
Maar 't gaat de goei kant op. ;)
Door 202Spots
#2506548
Inmiddels 2 maanden later en het ziet er aardig goed uit!  :thumbsupup:
Nog niet all haar is terug gegroeid maar dat komt eraan.
Geen dode huid op de tip,dat is gewoon zwarte velletje en daar groeit de zwarte haar wel weer terug.
Afbeelding
Door Lil
#2506653
Wow, ziet er erg goed uit als je dat vergelijkt met hoe het eerder uitzag. Fijn dat het helemaal goed komt!  :D :D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door