Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2451408
Ons mannetje gaat met de dag slechter lopen, hij ontziet zn schouder en voorpoot en de wandelingen beperken zich ondertussen tot s morgens een kwartiertje, s middags met de fietskar weg, zwemmen, p&p en weer in de kar terug om vervolgens voor jaffa te gaan. s avonds nog een p&p loopje en dan slaapt ie tot de volgende ochtend. Hij is verder wel vrolijk, eet goed, is nog altijd zo blij om ons te zien.

De dementie is momenteel stabiel, al kan hij nog steeds niet lang alleen thuis blijven en hebben we continu oppas beschikbaar. Het staren en de hoek in lopen is al een poosje niet meer voor gekomen, dus dat is positief.

We laten dinsdag foto's maken, om te weten waar wij aan toe zijn. De foto's zijn verplaatst naar dinsdag, dan is mijn eigen da weer beschikbaar en die wil ik er per se bij hebben.

We moeten onderhand gaan kiezen voor kwaliteit of kwantiteit, eerlijk gezegd heb vooral ik ook veel moeite met het idee om mijn hond de rest van zn leventje vol te stoppen met gif, maar een andere keus heb ik momenteel niet meer. Rimadyl kan ie niet tegen, van Onsior gaat ie braken, previcox sloeg niet aan. Ik wil nu overleggen voor meloxicam. Ik weet het ook even niet meer en wil ook niet teveel zelf gaan aanklooien.

Een operatie zit er niet meer in, hij reageert te bizar op narcoses. De laatste keer was ik hem bijna kwijt.
Nou ja, eerst dinsdag maar weer eens afwachten. Duimen jullie voor ons, voor een redelijk positieve foto van schouders, pols en teentjes?
Door renate1985
#2451431
Ik zal voor je duimen dinsdag.
Ik snap dat je geen operatie meer wilt na de laatste keer. Ik hoop dat jullie erachter komen wat er ( naast de ouderdom ) met jullie mannetje is.

Een hele dikke knuffel voor jullie kanjer max.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2451442
Mijn oud labradorteefje, nu bijna 13 jaar oud, heeft heel veel baad bij haar maandelijkse fysio/manuele therapiebehandelingen (wanneer het nodig is gaan we vaker). Zij heeft al sinds haar 2e jaar HD in optima forma waardoor ze een bepaalde, vreemde manier van lopen heeft ontwikkeld om haar heupjes te ontzien. Het gevolg hiervan is dat haar rugspieren op een gegeven moment vast komen te zitten. Wanneer een hond - Max - zijn voorhand ontziet gebeurt in principe hetzelfde (rugspieren verkrampen). Tijdens de behandeling van Misty wordt er dan ook hoofdzakelijk gewerkt aan het losmaken van haar rugspieren. We doen dit nu al bijna 4 jaar.

Ps Hiernaast zit ze al jaren op de maximale dosis rimadyl (en ze krijgt er de laatste 2 jaar ook tramadol bij). Goudimplantaten heeft ze sinds haar 4e, supplementen krijgt ze sinds haar 2e.

Ze is nog steeds erg actief en gaat elke dag mee met de twee jonge mannen wanneer ik met hen een dik uur in het bos aan het wandelen en trainen ben. Misty traint zelf ook mee; ze apporteert en doet kleine zoekopdrachten, wel alles op haar tempo.
Laatst gewijzigd door *Remy* op vr 07 sep 2012, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door De Geijsjes
#2452239
Jeetje ook problemen met jouw Max  :-\ Succes dinsdag! Wat een zorgen allemaal  :(
Heb je wel eens injecties in de gewrichten overwogen? Is geen narcose voor nodig en ze kunnen er enorm van
opknappen en toch nog een bepaalde tijd (bij mijn hond was het 1,5 jaar ongeveer) beter mobiel mee door het leven.  ;)
Het is wel troep natuurlijk  :-\ Maar ik probeer gewoon mee te denken, weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd of
doorgesproken met je DA  ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2452261
Die injecties ga ik wel bespreken, er schijnt ook een tablet te zijn die je 1x per maand mag geven en daar hoor ik ook wel goede verhalen over. Na de laatste operatie zei de da dat ze niet veel meer kon doen voor hem, omdat hij nou eenmaal bizar reageert op de meeste medicijnen. We zijn toen overgestapt om de alternatieve geneeswijzen, maar daar hou ik hem ook niet voldoende pijnvrij mee.
Hij gaat nu 1x per week naar hydrotherapie, hij krijgt alweer een poosje primeval maar daar zie ik geen resultaat mee, de doils senior met aktivait werkt wel voor de dementie maar niet voor de pijnstilling.

Dat het allemaal troep is, de reguliere pijnstillers, dat zit maar al te goed in mn hoofd. Ik heb er zelf moeite mee om hem nog zolang op gif te gaan zetten, maar ik denk wel dat het het laatste redmiddel is. Hij is al zover gekomen, ik wil het zo graag allemaal zo goed mogelijk doen voor hem maar kom nu niet meer onder de reguliere pijnstillers uit.
Door lola woef
#2452983
magneetveldtheraphie misschien??
je kan zo n een kussn huren is wel duur natuurlijk :(

en ik heb bepaalde plekken van de dierenarts meegekregen en daar doe ik elke dag een puntje acucreme op
ik merk wel dat mijn woef wel vrolijker is

om maar een ideetje in de lucht te gooien
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2454725
In overleg met de dierenarts worden er vandaag geen foto's gemaakt. Hij gaat gelijk op Tramadol en Previcox. Godzijdank geen foto's, ik zag er alweer huizenhoog tegenop ivm evt. narcoses ect. Straks dus even medicatie ophalen.

Hij is weer opnieuw zijn dag/ nachtritme aan het omdraaien, ik ben gesloopt ondertussen. Zat vannacht rechtop in bed, omdat hij aansloeg. Grommen, blaffen, dus ik naar beneden maar er was niks aan de hand. Buurhonden sloegen ook niet aan, dus verwacht niet echt dat er gekkigheid was. Dit gedrag vertoont ie de laatste dagen weer vaker, soms ook overdag. Ik hoop dan ook dat hij door de Tramadol wat meer aan zn slaap gaat toegeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door