Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door De Geijsjes
#2457372
flodder en dwarrel schreef: hoe is het vandaag gegaan?
Ha Connie, lief dat je ernaar vraagt.  :-*
Ze hebben wat arthrose eraf geknabbeld en 1 groot los stuk verwijderd waarvan ik hoop dat hij daardoor zo
slecht liep. Verder toch ook maar injecties in gewrichten laten geven.
Vannacht meer op geweest dan geslapen om hem de nacht door te loodsen. Hij heeft gisteravond 1x klein plasje
gedaan maar verder niet. Vannacht er ook uitgeweest omdat hij zo hijgde maar plassen ho maar. Toen heb ik hem
gecatheteriseerd en toen begon hij zelf ook te plassen en heeft een bak voor 1/4 volgeplast.
Wat was hij opgelucht, je had zijn koppie moeten zien. Daarna heb ik hem 4 uur niet gehoord en heeft hij liggen tukken.
Ik heb voor catheteriseren gekozen omdat hij dus maar 1 plasje had gedaan sinds 17 uur en hij had wel gedronken. Daarbij
krijgt hij antibiotica dus durfde ik het wel aan.  ;)

Het rare is dat mijn eer-vorige hond dat ook steeds had bij injecties in de gewrichten. Ik moest hem dan 5 dagen lang 4x per dag
catheteriseren omdat hij alleen maar een paar druppels kon plassen en geen grote plas. Nu hetzelfde verhaal bij Max, maar gelukkig
alleen vannacht want vanochtend heeft hij dus gewoon wel kunnen plassen. Het lijkt wel of er dan tijdelijk iets geblokkeerd is ofzo.

Ik ga straks, als Menno tussendoor ff snel thuis kan komen, bach rescue halen en nog wat dingetjes omdat hij toch wel pieperig is.
Mijn cursus van 10 - 1400 vandaag heb ik afgezegd, hoezeer ik de cursus ook nodig heb, ik kan hem nu echt niet alleen laten. Moet
hem toch ff steunen, hij is gewoon zielig  ;)

We hopen dat het gaat helpen maar we zullen zien over 6 weken mag de spalk er definitief af en moeten we 7 weken revalidatieschema volgen.
We zijn dus wel even van de straat.
Door De Geijsjes
#2457422
flodder en dwarrel schreef: fijn dat je reageert begon me al zorgen te maken

maar goed dat jezelf kan catheteriseren anders had ie t nog extra "benauwd" gehad

vertroetel um maar lekker
Ja dat is me gelukkig aangeleerd destijds en koud kunstje als je weet hoe het moet.
Ik ga 'm vertroetelen  :) dank je.
Door flodder en dwarrel
#2457431
De Geijsjes schreef: Ja dat is me gelukkig aangeleerd destijds en koud kunstje als je weet hoe het moet.
Ik ga 'm vertroetelen  :) dank je.
denk aan t plekje onder z'n neus  ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2457434
Fijn dat de operatie goed achter de rug is, nu opp naar een voorspoedig herstel en vooral hopen dat het een goed resultaat geeft en hij weer veel beter gaat lopen.
Verwen hem maar lekker en succes ermee. :-*
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2458650
Fijn dat de operatie erop zit... Op naar een voorspoedig herstel !!

Een dikke knuf van de blondies hier, en van mij een dikke kus op die lekkere snuit van hem  :-*
Door De Geijsjes
#2459390
Thx voor de knuffels ik geef ze door  :D

Hij is nog wat zeurderig af en toe maar hij is nu stuk helderder dan eerst en we moeten hem gaan afremmen.
Het lopen gaat niet makkelijk met een spalk maar dan wil hij ff snel naar een boom en doet dat dan liever
door een sprint te trekken dan rustig naar die boom te lopen. We moeten er dus "bovenop" zitten.
En hij wil heel de tijd bij je in de buurt liggen en wordt niet graag alleen gelaten maar goed dat is logisch als
je niet zo lekker bent toch?
Al met al gaat het steeds beter.  :) Ik heb nog niet het idee gehad dat de spalk te strak zit want hij steunt er
nog wel op dus ook dat gaat goed  8)
Door Lil
#2459480
Super. Nu goed opknappen. En natuurlijk als je je niet lekker voelt, dan ga je dicht bij baasje liggen en laat je je heerlijk verwennen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door