Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Magic
#2448778
Wie heeft er ervaring met orthomanuele therapie?
En kan mij wat meer vertellen over bv als het recht gezet is hoe lang duurd
het eer de spieren en alles weer vast zit zodat de hond weer alles mag en kan?
(Los van het revalidatie proces natuurlijk)
Door lola woef
#2448835
hangt van het probleem van de hond af en wat er wel of niet goed zit
die van mij is een week na de behandeling altijd even stijf en als ze niet debiel gaat doen (honden zijn helaas niet zo zuinig op hun lichaam die van mij sowieso niet) gaat het daarna wel weer (maar ik heb een beetje een krakkemikkig hondje  :(

ik heb zelf zeer goede ervaringen bij tannetje koning en holistisch praktijk den hoek
ook bij leida visee maar die is er geloof ik pas in februari weer
ik persoonlijk weet niet of dat ik dit hier mag neerzetten?? was niet zo blij met dorit aharon ze heeft weinig geduld en doet het na mijn inzicht veels te hard daarbij gaat bij haar volgens mij de kassa voor de hond HELAAS
Door hamada
#2449019
Na haar patella operatie bleef Senna erg moeizaam lopen, ondanks de hydrotherapie. Probleem leek in de rug te zitten, die door de operaties overbelast was geraakt.
Uiteindelijk hebben we een afspraak gemaakt voor de orthomanueel therapeut die ook bij het hydro-gebeuren werkt.
Na de behandeling was Senna een dag of 3 erg stijf en vroegen we ons af hoe het verder zou gaan. Op dag 4 liep ze plotseling als door een wonder alsof er niets aan de hand was. Door haar hartklachten en langdurige patella-problemen was haar conditie natuurlijk minder goed, maar ze heeft toch nog heel goed en pijnloos kunnen lopen.
Wij gingen naar Momodogs, vlak bij Varsseveld/Aalten voor de hydrotherapie en orthomanuele therapie.
Ik weet niet of dat bij jou in de buurt is.
Gebruikersavatar
Door nova
#2449084
lola woef schreef: hangt van het probleem van de hond af en wat er wel of niet goed zit
die van mij is een week na de behandeling altijd even stijf en als ze niet debiel gaat doen (honden zijn helaas niet zo zuinig op hun lichaam die van mij sowieso niet) gaat het daarna wel weer (maar ik heb een beetje een krakkemikkig hondje  :(

ik heb zelf zeer goede ervaringen bij tannetje koning en holistisch praktijk den hoek
ook bij leida visee maar die is er geloof ik pas in februari weer
ik persoonlijk weet niet of dat ik dit hier mag neerzetten?? was niet zo blij met dorit aharon ze heeft weinig geduld en doet het na mijn inzicht veels te hard daarbij gaat bij haar volgens mij de kassa voor de hond HELAAS
Dan ben je niet de enige die minder gecharmeerd is van de aanpak van Dorit Aharon  ::)
Door Magic
#2449342
Bedankt voor de andwoorden.
Na 7 weken algehele rust zien we maar heel iets verbetering.
Op ander vlak gaat het zelfs slechter.

Voor acupuntuur geld de regeling zie je na twee drie behandelingen
geen verbetering stop.

Hoelang moet je door gaan? En die algehele rust zit me ook niet lekker.

Maar goed Ik vroeg me af of er een algemene regel was van hoelang rust na een behandeling.
Of hoelang het duurd eer het weer vast gegroeid is en je minder gevaar loopt dat het weer los schiet.
En hoe snel je een verbetering en een herstel mag verwachten.

Wel fijn om ervaringen te lezen!
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2449368
Hier ook een hond die behandeld is geweest dmv orthomanuele therapie.

Mijn hond liep scheef en met een vreemd "huppeltje" achter.
Ik had eerlijk gezegd al schrik van slechte heupen, maar na het röntgenen werd duidelijk dat ie A-heupen had.
Bleek dat ie een oude knie-blessure gehad moet hebben die ons (helaas) niet meteen is opgevallen.

Revalidatie heeft hier al met al een maand of drie geduurd, idd rust, niet op de bank springen, niet loslopen of spelen met de rest, e.d. enkel een aantal keren per dag gedoseerd aan de lijn uitlaten, en dan max 15 tot 20 minuten per keer.
Opvallend was dat de hond meteen na het rechtzetten van een aantal wervels al (optisch gezien) veel beter liep, niet meer zo scheef, en de rare "huppel" met twee achterpoten tegelijk was meteen weg.
En terwijl het een echt watje is, deze behandeling vond ie niet eens erg of eng. Mijn hond bleef er heel rustig onder.

Is nu schat ik een anderhalf jaar geleden, en de hond loopt nog steeds prima!
Door Magic
#2450190
Kallista schreef: Hier ook een hond die behandeld is geweest dmv orthomanuele therapie.

Mijn hond liep scheef en met een vreemd "huppeltje" achter.
Ik had eerlijk gezegd al schrik van slechte heupen, maar na het röntgenen werd duidelijk dat ie A-heupen had.
Bleek dat ie een oude knie-blessure gehad moet hebben die ons (helaas) niet meteen is opgevallen.

Revalidatie heeft hier al met al een maand of drie geduurd, idd rust, niet op de bank springen, niet loslopen of spelen met de rest, e.d. enkel een aantal keren per dag gedoseerd aan de lijn uitlaten, en dan max 15 tot 20 minuten per keer.
Opvallend was dat de hond meteen na het rechtzetten van een aantal wervels al (optisch gezien) veel beter liep, niet meer zo scheef, en de rare "huppel" met twee achterpoten tegelijk was meteen weg.
En terwijl het een echt watje is, deze behandeling vond ie niet eens erg of eng. Mijn hond bleef er heel rustig onder.

Is nu schat ik een anderhalf jaar geleden, en de hond loopt nog steeds prima!

Fijn om te horen dat het soms wat langer duurd maar toch goed kan komen.
Ik maak me ongerust de verpichte rust gaat steeds meer voor stres zorgen.
Ondanks de afleiding en bach rescue etc.
Laatst gewijzigd door Magic op do 06 sep 2012, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Magic
#2450303
We hebben even overlegd met de DA en we nemen nog twee weken extra rust.
Laatst gewijzigd door Magic op za 08 sep 2012, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door