Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door stip
#2446605
moiii,

bij mijn 5 jaar oude , ongecastreerde reu, kruising Engelse Cocker/Engelse Springer Spaniel is recent nierfalen vastgesteld. Hij heeft 2 dagen aan het infuus gelegen waardoor zijn waardes wel gedaald zijn maar nog steeds hoog zijn. Hij heeft Renal mee gekregen als dieetvoer.

heeft er iemand ervaring met barfdieet bij nierfalen?
Door charmed
#2446726
Ik heb geen barfdieet, maar een KVV voor nierfalen, dit is van Bandit, dat heb ik mij vrijdag opgehaald voor onze sheltie, bij haar is afgelopen vrijdag chronisch nierfalen geconstateerd.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2446736
Ik geef Djinty al ruim een jaar een barf nierdieet. Een maand geleden zijn de nierwaardes gecontroleerd en ze zijn stabiel!  :D
Helaas heb ik geen ervaring met brokken en KVV dieeten.
Gebruikersavatar
Door nova
#2447172
Als je de zoekfunctie gebruikt hier op BP , en 'nierdieet' ingeeft krijg je vast een hoop bruikbare info.

Ik heb zelf  geen ervaring met honden met een nierdieet, klop klop klop klop...
Door Lizzy
#2447174
stip schreef: moiii,

bij mijn 5 jaar oude , ongecastreerde reu, kruising Engelse Cocker/Engelse Springer Spaniel is recent nierfalen vastgesteld. Hij heeft 2 dagen aan het infuus gelegen waardoor zijn waardes wel gedaald zijn maar nog steeds hoog zijn. Hij heeft Renal mee gekregen als dieetvoer.

heeft er iemand ervaring met barfdieet bij nierfalen?
Dit is erg jong voor nierfalen! Mag ik vragen wat er voor onderzoeken zijn gedaan? Wat is de oorzaak van het nierfalen?
Door stip
#2447514
Watje schreef: Ik geef Djinty al ruim een jaar een barf nierdieet. Een maand geleden zijn de nierwaardes gecontroleerd en ze zijn stabiel!  :D
Helaas heb ik geen ervaring met brokken en KVV dieeten.
heb je dit dieet zelf samengesteld?
Door stip
#2447518
Lizzy schreef: Dit is erg jong voor nierfalen! Mag ik vragen wat er voor onderzoeken zijn gedaan? Wat is de oorzaak van het nierfalen?
via bloedonderzoek vastgesteld, we gaan er vanuit dat het chronisch nierfalen is en dat hij dus al met zwakke nieren geboren is
Door lola woef
#2448844
mijn hond had vorig jaar acuut nierfalen
en ik denk dat als zij op brokken had gestaan dat ze er  niet meer was geweest (plus de liefste dierenarts van de wereld natuurlijk) en het goede  advies van de lieve mensen van barfplaats natuuuurlijk
ik heb haar toen bandit nierdieet gegeven maar ze staat nu weer gewoon op `gewone` bandit
zij krijgt hierbij kidneycomp van phytonics en doils

om de zoveel tijd detox ik haar ook met detox ook van phytonics
ik moet zeggen dat ze daar erg van opfleurt

ik hoop dat je hier wat aan hebt??
sterkte in elk geval
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2449043
stip schreef: heb je dit dieet zelf samengesteld?
Ben vorig jaar juni bij Any Animal geweest. Dorothea heeft toen een dieet voorgeschreven. Djinty doet het er wonderbaarlijk goed op! Voor juni 2011 woog ze bijna niets en at ze ook bijna niets! Over 2 weken heeft mijn leverancier er voor gezorgt dat een fabrikant haar dieet in worsten maalt, wat mij een heleboel tijd scheelt. Heerlijk om een halfjaarje iets minder werk te hebben (het kost wel wat tijd om een goed dieet te geven). ;)
Door stip
#2449278
bedankt voor jullie reacties, ik ben in afwachting van bericht DA over het menu van Grimm, dan kan ik aan de slag ! Ik hou jullie op de hoogte :) :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door