Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2436088
Joep zijn eliminatie dieet is even stopgezet. Hij kreeg weer wat plekjes, en aangezien het vorig jaar rond dezelfde tijd begonnen is, hebben we maar even een pauze ingelast. Hij krijgt nu konijn, haas, paard en haring, dus ook redelijk wat afwisseling. (barfen hoort met minimaal 4 diersoorten toch?) Gelukkig heb ik vorige week weer haaskarkas kunnen scoren, hier kreeg hij alleen nog maar orgaan van omdat de rest op was, en niet meer te bestellen leek...

Ik kreeg de tip om hem even een kuurtje van het een of ander te geven, om te ontgiften. Dus ik op zoek naar cholerlla iod, maar kon alleen de spirulina geven. Nu zou dat niet zo perfect zijn ivm jodium gehalte, dat je het daarom niet dag in dag uit moet geven. Maar dat is dus ook niet de bedoeling.

Ik heb drie dagen 1 pilletje per dag gegeven. Woensdag, donderdag, vrijdag. Zaterdag ben ik het zelf vergeten, zondag kreeg hij de hotspots.

Hij heeft nog nooit hotspots gehad, nu dan ineens twee, en licht ontstoken oren. Nu kan het toeval zijn, maar...lijkt mij ook wel een ontgifitngs reactie, toch?

Hoe moet ik hier nu weer mee verder? Juist als het zo een heftige reactie was, lijkt me ontgiften wel belangrijk...maar, zo'n reactie moet niet weer komen natuurlijk...
Door Lizzy
#2436157
Spirulina kun je gerust geven hoor, het jodiumgehalte is erg laag. Maar goed, ja, dit kan zeker van de spirulina zijn. Het hoeft natuurlijk niet. Het kan van alles zijn. Maar het is redelijk toevallig. En ja, het kan komen omdat hij allergisch is voor spirulina. Het kan ook komen omdat hij aan het ontgiften is geslagen. Dat is wel een vrij heftige ontgiftingsreactie, op 5 pilletjes, dus ik denk eerder dat hij er allergisch voor is of dat het toeval is.
Door eelke
#2436165
Bedankt voor je reactie.

Ik denk ook niet dat het ten volle aan de spirulina ten danke is, we hebben ook twee dagen gezwommen, plus het warme weer, plus de spirulina...
Dan is het wellicht verstandig om het te laten genezen, en op een moment met beter weer nog een keer proberen?

Als hij allergisch is voor spirulina, dan ook voor clorella?
Door Lizzy
#2436210
eelke schreef: Bedankt voor je reactie.

Ik denk ook niet dat het ten volle aan de spirulina ten danke is, we hebben ook twee dagen gezwommen, plus het warme weer, plus de spirulina...
Dan is het wellicht verstandig om het te laten genezen, en op een moment met beter weer nog een keer proberen?

Als hij allergisch is voor spirulina, dan ook voor clorella?
Ik vind het zeker de moeite waard om het toch nog een keer te proberen. En nee, ik denk niet dat als hij niet tegen spirulina kan, hij automatisch niet tegen chlorella kan. Het zijn echt 2 verschillende alg soorten. 
Door sella
#2436231
Ik kan zelf niet tegen spirulina en wel tegen chlorella.

Ik kreeg erge jeuk, rode huid en een gevoel of ik de griep had.
Door eelke
#2436233
Lizzy schreef: Ik vind het zeker de moeite waard om het toch nog een keer te proberen. En nee, ik denk niet dat als hij niet tegen spirulina kan, hij automatisch niet tegen chlorella kan. Het zijn echt 2 verschillende alg soorten.
Dan doen we over een paar weken nog een poging :)
sella schreef: Ik kan zelf niet tegen spirulina en wel tegen chlorella.

Ik kreeg erge jeuk, rode huid en een gevoel of ik de griep had.
Met bovenstaande in gedachten. Lukt het dan weer niet, toch op zoek naar chlorella.
Gebruikersavatar
Door nova
#2436286
ik  heb spirulina in huis, geen chlorella.

Als ik het geef, dan hebben de dames hier echt wel prut in de ogen. Spots blijven gelukkig uit  :)
Door eelke
#2436306
Vieze ogen heeft hij inderdaad ook...nog steeds zelfs.
Het is natuurlijk ook een allergie-hond, dus ik denk dat hij dan ook wel heftiger zal ontgiften dan andere honden...

Ik denk dat het ook een combi van 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = ...geweest is. Nu ik nadenk, heeft hij vrijdag op het strand ook nog eens hondenkoekjes op die daar blijkbaar lagen....niet handig allemaal.
Door lola woef
#2440185
misschien ontgiften met phytonics detox??
mijn woef doet het daar erg goed op moet ik zeggen (geen hond hetzelfde natuurlijk)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door