Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2430212
Yuma heeft last van wagenziekte sinds wij in de bergen zijn.
Zij begint na een kwartier hevig te kwijlen, sluit haar ogen alsof zij hoofdpijn heeft en na nog een kwartier kotst zij alles uit.
Thuis heeft zij er nooit last van gehad, maar dat waren altijd korte ritjes met mij, en dan zit zij op de stoel voorin.
Zij krijgt haar eten om half acht, en wij gaan pas weg tegen twee uur.
Verder ligt zij in de bench, achter in de auto, en kan niet naar buiten kijken.

Hebben jullie misschien wat tips? Pilletjes ofzo?
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op ma 24 sep 2012, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2430314
nicolette schreef: Gewoon ruilen van plaats, hond voorin en jij achterin. Je moet wel wat over hebben voor je lieveling.

Gr. Nicolette
;D ;D
In de bench ook? Anders krijgen we geheid een boete :o
Door Annemarie Rijnveld
#2430361
yvette_van_alert schreef: Bij Guus help een stuk uitgedroogd brood geven en idd voorin zitten het beste
Ow, het werd dus sere neus bedoeld. Dacht dat het een geintje was.
Ik denk dat ik de bench niet op de stoel voor gefrunnikt krijg.
Ik vind de hond vastzetten aan de gordel met riem geen optie, hoor, dat vind ik eng.

Ik ga voor Cerenia.
Door ChantalKrijn
#2430438
Annemarie Rijnveld schreef: Ow, het werd dus sere neus bedoeld. Dacht dat het een geintje was.
Ik denk dat ik de bench niet op de stoel voor gefrunnikt krijg.
Ik vind de hond vastzetten aan de gordel met riem geen optie, hoor, dat vind ik eng.
Ik ga voor Cerenia.
Waarom is dat eng? Zo zitten ze hier ook achterin (wel in een tuig!)
Met zo'n speciaal riempje die in de gordel klikt.
Door nicolette
#2430526
Zo'n speciaal tuigje werkt goed hoor.

Heb soort wel leedvermaak, mijn jongste zoon ook altijd spugen in de auto. Dus moeders zit opgevouwen achterin in het midden tussen mijn 2 andere zonen. Na 1500 km heb ik echt geen kont meer over. Tegenwoordig hebben de auto's geen gewone achterbank meer en zit je ook een soort verhoging te wiebelen.

Terug komend op de misselijkheid, probeer van die homeopatische druppels, volgens mij wordt je daar niet slaperig van. Trouwens bij mijn zoon helpt vaak niets. Voorin zitten gaat wel altijd het best.

Gr. Nicolette
Door yvette_van_alert
#2430529
Annemarie Rijnveld schreef: Ow, het werd dus sere neus bedoeld. Dacht dat het een geintje was.
Ik denk dat ik de bench niet op de stoel voor gefrunnikt krijg.
Ik vind de hond vastzetten aan de gordel met riem geen optie, hoor, dat vind ik eng.

Ik ga voor Cerenia.
Cerenia moet je meen ik heel lang van te voren geven. En ik heb met Guus vaak spoed speurklussen dus voor mij is het niet handig
Door syiryo
#2430532
Yup,, ik heb als kind ook heel wat zakjes gevuld achter in de auto.. :-\. Het enige wat helpt voor mij is voorin zitten.
Door Annemarie Rijnveld
#2430542
Vastzetten aan de riem, gehaakt aan gordel, geeft mij het idee dat bij plots hard remmen de hond zou kunnen stikken of iets zou kunnen breken.
Gewoon een waanidee waarschijnlijk, hoor. Maar ik voel mij daar dus niet lekker bij.

Ik denk dat voorin ook niet mag, vanwege de airbag? Kleine kinderen mogen ook niet voorin, vanwege airbag.

Cerenia uren van te voren toedienen? Dat zal ik vragen aan de apo.
Is geen probleem hier, Yuma doet niet aan jacht. En wij gaan pas smiddags op pad.
Door yvette_van_alert
#2430563
uit de gebruiksaanwijzing van Cerenia

Voor oraal gebruik. • Voor behandeling en preventie van braken (met uitzondering van reisziekte): Cerenia tabletten eenmaal daags toedienen in een dosis van 2 mg maropitant per kg lichaamsgewicht. Ter preventie van braken dienen de tabletten tenminste 1 uur van tevoren toegediend te worden. Daar de werkingsduur ongeveer 24 uur is, kunnen de tabletten gegeven worden op de avond vóór de toediening van een agens dat het braken kan veroorzaken (bv chemotherapie). Cerenia kan voor de behandeling van braken gebruikt worden in de vorm van tabletten of als oplossing voor injectie, eenmaal daags, tot 5 dagen lang. • Ter preventie van braken veroorzaakt door reisziekte: Cerenia tabletten eenmaal daags toedienen in een dosis van 8 mg maropitant per kg lichaamsgewicht. De tabletten dienen tenminste één uur voor de aanvang van de reis toegediend te worden. Daar het anti-emetisch effect tenminste 12 uur aanhoudt, kan voor een reis die vroeg in de ochtend zal aanvangen de toediening gemakshalve op de avond ervoor plaatsvinden. De behandeling mag maximaal twee opeenvolgende dagen herhaald worden. Indien de dosis herhaald wordt, kan bij sommige individuele honden een lagere dan de aanbevolen dosis voldoende zijn. • Aanwijzingen voor een juiste toediening: Een lichte maaltijd of snack vóór de dosering wordt aanbevolen, lang vasten voor toediening dient vermeden te worden. Cerenia tabletten dienen niet verpakt in- of omhuld met voedsel toegediend te worden daar dit het oplossen van de tablet en dientengevolge de aanvang van de werking kan vertragen. Honden dienen na het toedienen nauwkeurig geobserveerd te worden om er zeker van te zijn dat elke tablet doorgeslikt is.

http://www.vets4petz.nl/cerenia%C3%82%C ... anguage=nl

Cerenia is dus niet voor reisziekte??? Op andere plekken in de gebruiksaanwijzing weer wel... ik zal het wel fout lezen.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op za 18 aug 2012, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#2467057
Ik ben erachter: Yuma wordt wagenziek in de auto van mijn man.
Vandaag heb ik een stuk met Yuma gereden in mijn eigen auto: geen kotsen, op de heenreis alleen een klein beetje kwijlen (anticipatie?) daarna was het over.
Op de terugreis lag ze heerlijk te maffen, nergens last van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door