Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door LunaZia
#2429698
Ik pas op de hondjes van mijn ouders (krijgen brokken van eukanuba). De jongste van 13 weken is sinds 2 dagen aan de diarree, verder nog wel vlot, drinkt goed etc.

Nu vraag ik me alleen af of je een pup kip met rijst mag geven, ik hoor namelijk tegenstrijdige berichten voor puppy's.

Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden!
Door Lizzy
#2429705
Geen rijst. Dat verteerd nauwelijks. Okugest van VSM fijn pletten tussen twee eetlepels, het poeder in het bekkie doen, bekkie gauw dicht doen. Is het hondje pas gevaccineerd?
Door Lizzy
#2429725
LunaZia schreef: bedankt voor de reacties.

Ik ga dan maar gewone brok geven in kleine hoeveelheden. Hij drinkt voldoende.
De enting is alweer een week geleden.
Ja, daar zou het heel goed van kunnen zijn. Tot 3 weken na de enting zie je de meeste problemen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2429984
Eukanuba daarheen doen waar ie hoort, in de kliko!

Ik ga nu iets heel beschamends vertellen. :-[ Wij hebben Kaio ooit als pup Jeukenpoepmaar gegeven....
Enting gehad, ontwormt en vervolgens een pup die van voor en achter leegspoot! En er daarna inviel omdat ie niet meer op zijn poten kon staan. Dit herhaalde zich om de week of zo. En tussendoor ook alleen maar zeer weke drollen. Meer als 40 graden koorts en een pup die echt belabberd was. DA nog gevraagd enting? Nee dat kon echt nooit maar dit soort honden was nou eenmaal gevoelig op de maag. Nee telkens volgepompt worden met AB ed vanwege een maag-darm ontsteking? Toen nagedacht en zoeken en van het ene moment op het andere kvv gaan voeren. Gewoon cold turkey. Nou nog geen 2 dagen en hij had voor het eerst een vaste drol en de herhaaldelijke diaree was voorgoed verdwenen!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2430639
Beroepsmatig kom ik heel veel met honden in aanraking. Uit interesse vraag ik altijd wat de honden te eten krijgen. Ik doe dit nu al bijna 26 jaar. Eucanuba komt bij mijn onderzoek niet goed uit de bus en het puppy voer al helemáál niet!
Door mirkeq
#2469629
Onze lab kreeg destijds géén kip, werd het nog erger van (bleek later dus ook gewoon allergisch te zijn voor kip) maar brinta met water en een beetje brokken en dan de voeding vaker over de dag verdelen. Maakt niet uit hoe oud ze zijn. Onze oudste hond had ook af en toe last van diarree, dan werd haar maaltijd aan (destijds brokken) verminderd met 50% en de resterende 50% verdeeld over 4 tot 5 maaltijden per dag, aangevuld met een lekkere hoeveelheid Brinta en daardoor was eht meestal met 1 dag alweer over...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door