Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#295079
Scully heeft al een week of zo erge last van een tranend oogje maar de laatste dagen zijn haar oogleden ook nogal gezwollen.
Vandaag ben ik met haar naar de DA geweest en die zei dat het Entropion is.
Nu zijn er twee mogelijkheden, ofwel zijn haar ogen ontstoken door een vorm van allergie, of de haartjes groeien de verkeerde kant op. Ik heb zalf meegekregen ( Terra-Cortril ) en over een dag of tien moet ik haar terug laten zien, dan zou de zwelling weg moeten zijn en kan ie zien wat de oorzaak is. Ze is nu veertien maanden is dat niet wat oud om nog Entropion te krijgen ?
Ik denk eerder aan een allergie omdat het nu met dit mooie weer erger word.
Kan ik nog iets doen om haar oogjes te ontzwellen of verzachten ? Ze zal er wel last van hebben maar ze laat het niet merken.
Laatst gewijzigd door Cherry op wo 27 apr 2005, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#295189
Van entropion heb ik geen verstand maar ik weet wel dat Pinkel ook wat last van haar oogjes heeft. Ze begint ook weer te niesen. Wat ik erg goed vind helpen zijn de oogdruppels van Similasan - Oogdruppels nummer 2.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#297073
Als ze een entropion heeft dan had ze die al eerder moeten hebben dus ik denk dat het wat anders zal zijn, misschien een allergische reactie
Gebruikersavatar
Door Hitam
#297165
Als ze pijn heeft aan haar oog, trek ze het iets terug en soms krullen daardoor de oogleden wat naar binnen.
Daaroddr kan weer meer oogirritatie ontstaan en dat verergert het weer.
Best kans dat als de pijn weg is de entropion ook weg is.
Kwestie van goed onderzoeken waar het nu vandaan komt.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#297817
De zwelling is al een stuk minder en ze is ook veel opgewekter. We hopen dat we de oorzaak ook gevonden hebben,in onze tuin staan veel dennebomen en de takken hangen op de grond, als ze aan't spelen zijn dan duikt Scully regelmatig onder die bomen.
Gisteren hebben wij al die bomen opgesnoeid tot hondhoogte en als die bomen of beter gezegd die takken de oorzaak geweest zijn dan moet het nu over zijn en kunnen haar oogjes dan ook genezen zonder dat het terugkomt. Zoniet dan zoeken we gewoon verder.
Similasan Oogdruppels kan je dat ook gebruiken als spoelmiddel als het stoffig is ? Ga het uit voorzorg toch maar in huis halen.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#311242
Scully is vandaag aan haar oogje geopereerd, omdat haar schedel de laatste maanden nog flink uiteen gegaan is, is haar ooglid niet genoeg meegegroeid en vandaag hebben ze een correctie aangebracht.
Nu zou alles in orde moeten zijn, ze heeft er niet veel onder geleden en nu dartelt ze al weer vrolijk rond.
Door Yari
#313248
Cherry schreef: Scully is vandaag aan haar oogje geopereerd, omdat haar schedel de laatste maanden nog flink uiteen gegaan is, is haar ooglid niet genoeg meegegroeid en vandaag hebben ze een correctie aangebracht.
Nu zou alles in orde moeten zijn, ze heeft er niet veel onder geleden en nu dartelt ze al weer vrolijk rond.

Goh, dus toch nog geopereerd?
Nou ja, fijn te horen dat het zo goed met haar gaat in ieder geval. Houwe zo!! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door