Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#296659
Dat bedoelde ik in mijn eerdere berichtje ook. Ze hebben bij mij allebei nog die driften als Jane "rijp" is. Weet niet hoe dat bij Kai zal zijn.
En inderdaad, die ingreep zijn ze in een halve dag overheen. Maar ik zou ook gewoon goed alle voor en tegens van een castratie afwegen.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 05 apr 2005, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#296661
Lothar liep als er loopse teefjes waren wekenlang helemaal schuimbekkend en zenuwachtig buiten, heel zielig, nu hij gecastreerd is is het over, evenals zijn groene klodder piemel (op alle deuren, muren en vloeren zaten ze)
O, ja, en ik heb een teefje gehad die pas voor het eerst loops werd toen ze 17 (!!!) maanden oud was.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#296662
Laura2004 schreef: Dus misschien helpt het niet eens. Kai is echt heel extreem he. Dus als het bij die van jou niet werkt. Dan bij Kai helemaal niet. Dan is het toch niet de moeite waard. Kai die kwijlt echt heel mijn huis onder.
Maarja, hier ook zo'n kwijlebak en die taalt nergens meer naar ::) Als hij gecastreerd is kan er in ieder geval niets meer gebeuren en zal hi ook vast niet meer door deuren gaan.
Door Truus
#296673
Bij een teefje is het een iets grotere ingreep maar valt ook best mee hoor. Een vervelende dag en daags erna is het al weer buiten lopen .Wel vragen om binnenshuids te hechten!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#297072
Je hebt reuen die gewoon opgewonden raken van loopse teven ook al zijn ze gecastreerd, ze dekken dan ook nog gewoon, alleen zijn ze niet meer zo heel fanatiek . Daarintegen zijn er ook teven die na een castratie ieder halfjaar op de tijd dat ze loops moesten worden een lekkere geur gaan verspreiden zodat je nog alle reueen achter je aan krijgt en zich ook gedragen alsof ze loop zijn. Mijn vriendin heeft er 1 en Bunny heeft het dus ook .
Gebruikersavatar
Door chooky
#297077
Zograaft Chooky elk voorjaar (als het net mooi weer begint te worden) een hol in het bos en verdwijnt daar dus ook een paar keer per wandeling in. We hebben het net weer gehad. Ze is nu weer klaar met nestelen voor een jaartje ;D
Door Laura2004
#297092
chooky schreef: Zograaft Chooky elk voorjaar (als het net mooi weer begint te worden) een hol in het bos en verdwijnt daar dus ook een paar keer per wandeling in. We hebben het net weer gehad. Ze is nu weer klaar met nestelen voor een jaartje ;D
Wat schattig! Het teefje van mijn moeder heeft nergens last van! En die is heel vroeg gesteriliseerd. Ik kijk het wel aan. Ik laat haar in ieder geval wel een keer loops worden en ik kijk hoe Kai reageert en als het te gek wordt dan moeten zijn ballen eraf. :P
Door Ine
#297096
Laura2004 schreef: Wat schattig! Het teefje van mijn moeder heeft nergens last van! En die is heel vroeg gesteriliseerd. Ik kijk het wel aan. Ik laat haar in ieder geval wel een keer loops worden en ik kijk hoe Kai reageert en als het te gek wordt dan moeten zijn ballen eraf. :P
Is Kyra nog niet loops geweest?
Voor hetzelfde geld zit je al direct met een loopse teef! :-\ Tenslotte heeft ze de leeftijd ervoor.
Waar je vooral mee uit moet kijken, is dat Kai hierdoor nog moeilijker wordt naar andere reuen. Als hij Kyra als zijn teef beschouwt.
Let heel goed op!!
Verder wens ik je alle plezier met Kai en Kyra!! :-*
Door Laura2004
#297101
Ze is nog niet loops geweest. Ik ga haar ook veel apart uitlaten en zeker als ze loops is. Ik heb er inderdaad al aan gedacht dat hij dan nog feller wordt en ik had er al ook aan gedacht dat het meteen raak kon zij :-\
Maar ik zal zeker uitkijken, maar dat doe ik altijd al, dus dat zal geen probleem zijn.
Ik ga haar sowiezo vaak alleen uitlaten, want ze is heel lief met andere honden en ik wil dat graag zo houden en als ik haar nu ze nog zo jong is altijd met Kai uitlaat dan neemt ze zijn gedrag misschien over en daar heb ik geen zin in.
Door K@rin
#297181
Laura2004 schreef: Dus misschien helpt het niet eens. Kai is echt heel extreem he. Dus als het bij die van jou niet werkt. Dan bij Kai helemaal niet. Dan is het toch niet de moeite waard. Kai die kwijlt echt heel mijn huis onder.
Ook een gecastreerde reu zal weten, waar Abraham de mosterd haalt.
Maar het irritante hitsige is er vanaf, plus het feit dat hij geen pups kan verwekken is een gerustellende situatie.
Door Laura2004
#297837
ine schreef: Je hebt er inderdaad over nagedacht!! ;) 8)
Ik begin natuurlijk niet zomaar aan een tweede hond.
Door Ine
#297854
Laura2004 schreef: Ik begin natuurlijk niet zomaar aan een tweede hond.
Was ook niet belerend bedoeld hoor!! ;)
Door Laura2004
#299316
ine schreef: Was ook niet belerend bedoeld hoor!! ;)
Zo had ik het ook niet opgevat hoor ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door