Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#2434869
Berre (maltezer van normaal +- 3 kg) krijgt van een koekkruimel diarree en kan ook niet tegen brokken of kip.

Schrijf eens een tijd op wat Charlie eet (ook en vooral de tussendoortjes) misschien is 't toch een reactie op iets in zijn voeding of beloning en zie je zelf een lijn.

Bij onze Berre is 't destijds ook met één keer diarree begonnen na enkele weken weer 's en zovoort. Na verschillende onderzoeken kwam volgens de DA-en enkel een voedselovergevoeligheid, tja op wat??? Hij had regelmatig gelige slijmerige ontlasting, soms één keer soms dagen na mekaar en een enkele keer bloed bij z'n ontlasting maar wilde dan ook dagen niet eten. Nu is er begin deze maand een slecht werkende pancreas ontdekt. De DA sloot dat uit omdat hij niet vaak genoeg diarree had en de kleur van de diarree niet klopte volgens hem. In februari waren bij een bloedonderzoek de waarden al lichtjes verstoort en sinsdien bleef hij afvallen. Eerst werdt z'n vetloze voer nog als oorzaakvoor 't gewichtsverlies gezien, terwijl hij héél goed at. Nu krijgt hij enzyme bij en tot hier toe gaat 't goed, hij komt weer bij.
Ik wil je hiermee niet op rare ideen brengen, 't kan zoveel zijn dat er mis is,  maar wel zeggen "volg je gevoel en laat je niet te snel afschepen met "een voedselovergevoeligheid maar tegen wat? , probeer 's dit, brokken, blik, gekookt................voer en dan zien we wel".

Veel succes en vooral veel plezier met Charlie.
Door KingCharlie
#2434936
Onze eerste DA sprak ook over voedselovergevoeligheid, maar is inderdaad erg ruim. Nu onze 2de DA denkt aan vetverteringsprobleem (dus ook pancreas?), maar hij wil eerst alle resultaten afwachten voor we beginnen met een behandeling. 

In juni is er bloedonderzoek gedaan, en volgens die DA (onze eerste DA) was er niets vreemd  te zien in het bloed. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, we hebben zelfs de resultaten van dat bloedonderzoek niet gekregen, ik heb overigens ook totaal geen vertrouwen meer in die DA.

Misschien is het een goed idee om onze huidige DA ook eens te vragen om een bloedonderzoek? (Wanneer er niets uit het ontlastingsonderzoek komt natuurlijk)

Groetjes
Door KingCharlie
#2442023
Even een up-date in dit topic, vandaag zaten de resultaten van het ontlastingsonderzoek bij de post, de DA had ze opgestuurd. Alles schijnbaar ok, er werden geen parasieten, wormen en dergelijke gevonden.

Bij vertering staat er echter dit: spiervezels, vetten, vetzuren en zetmeel = 0. Dus toch geen veteringsprobleem? Iemand die mij kan helpen dit te interpreteren?

Wat er mij ook nog opviel is dit: bij bacteriologie staat er, 'overwegend gram-negatieve flora'. Iemand die weet wat dit wil zeggen?

De DA stelt voor om preventief te behandelen tegen coccidiose en giardia (kan lang duren voor dit in de ontlasting teruggevonden wordt), en ik ben geneigd om dit te doen. Of nog eerst eens ontlastingsonderzoek laten onderzoeken, maar nu van 3 of meer dagen. In ieder geval moeten we binnen een week weer naar de DA. Ik heb dus nog even tijd om er over na te denken.
Door Lizzy
#2442182
KingCharlie schreef: Even een up-date in dit topic, vandaag zaten de resultaten van het ontlastingsonderzoek bij de post, de DA had ze opgestuurd. Alles schijnbaar ok, er werden geen parasieten, wormen en dergelijke gevonden.

Bij vertering staat er echter dit: spiervezels, vetten, vetzuren en zetmeel = 0. Dus toch geen veteringsprobleem? Iemand die mij kan helpen dit te interpreteren?

Wat er mij ook nog opviel is dit: bij bacteriologie staat er, 'overwegend gram-negatieve flora'. Iemand die weet wat dit wil zeggen?

De DA stelt voor om preventief te behandelen tegen coccidiose en giardia (kan lang duren voor dit in de ontlasting teruggevonden wordt), en ik ben geneigd om dit te doen. Of nog eerst eens ontlastingsonderzoek laten onderzoeken, maar nu van 3 of meer dagen. In ieder geval moeten we binnen een week weer naar de DA. Ik heb dus nog even tijd om er over na te denken.
Huh? Preventief te behandelen tegen coccodiose en giardia? Want? Als dat niet in de darm/ontlasting zit, valt er ook niks preventief te behandelen. Preventief behandelen bestaat niet. Dat is zoiets als een Ibuprofen nemen voor het geval dat je misschien hoofdpijn krijgt! En ja, de darmflora krijgt er wel een optater van. Ik weet niet naar welke tent je de ontlasting hebt laten sturen maar ik stuurde het naar het Woud. Dan weet je met 1 ontlastingsmonster of je hond coccidiose of giardia heeft (moet je wel even overleggen met Dhr Holland of je van 3 dagen ontlasting in moet sturen of van 1, ik dacht van 3 en ook wel een wormen + giardia test bestellen).
Door KingCharlie
#2442309
Ik heb het slecht verwoord, sorry, ik bedoelde behandelen in geval hij toch besmet is maar het niet uit de ontlasting gekomen is. Was ook maar onderzoek op ontlasting van 1 dag, dan is het toch goed mogelijk dat giardia gemist werd?
Door Lizzy
#2442315
KingCharlie schreef: Ik heb het slecht verwoord, sorry, ik bedoelde behandelen in geval hij toch besmet is maar het niet uit de ontlasting gekomen is. Was ook maar onderzoek op ontlasting van 1 dag, dan is het toch goed mogelijk dat giardia gemist werd?
Maar je gaat toch niet met gif aan de slag als je niet zeker bent of er giardia in de ontlasting zit? Ook niet uit een soort voorzorg. Als er nou geen giardia zit, heb je dus voor niks een lading gif in je hond gestopt, waar de darmflora echt niet beter van wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door