Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#292979
Saba de kuvasz-teef, die altijd bij mij komt logeren, heeft de laatste tijd steeds vaker last, dat ze door haar achterhand heen zakt.
Ze wordt in september 13 jaar, dus ze is eigenlijk al hoog-bejaard.
Verder heeft ze geen klachten, alleen die zwakke/slappe achterhand.
Wat zouden ze haar voor een middelen kunnen geven, ter ondersteuning ?
Door Lizzy
#292986
Dat hangt er wel een beetje vanaf waardoor de achterhandslapte veroorzaakt wordt. Komt het door spondylose?
Door K@rin
#293374
Lizzy schreef: Dat hangt er wel een beetje vanaf waardoor de achterhandslapte veroorzaakt wordt. Komt het door spondylose?
Weet ik niet ..........
Volgens haar heeft ze heel vaak geen last, maar soms wil ze nog een sprintje trekken en daarna gaat het dan mis.
Ze heeft tussendoor helemaal geen problemen.
Is er geen "algemeen" middel om een ondersteuning te geven ?
Ik heb haar beloofd dat hier eerst ff te vragen, omdat ze bang is dat de Dierenarts haar volstopt met allerlei zooi .......
Maar ja, "wat moet, dat moet" op een gegeven ogenblik ....
Door Lizzy
#293377
Tja, als ze niet weten wat er aan de hand is, dan kom ik eigenlijk niet veel verder als glucosamine en visolie. Ze zou kunnen proberen of iets als SRL druppels van VSM aan slaat. Ze kan ook aannemen dat er spondylose in het spel is en Spondyvetsem van VSM kunnen proberen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#293644
Spiersupport van de Groene Os. Wel in combinatie met beweging. Niet extreem veel maar gepaste beweging.
Werkte bij onze Babsi erg goed.
Door K@rin
#293649
Hitam schreef: Spiersupport van de Groene Os. Wel in combinatie met beweging. Niet extreem veel maar gepaste beweging.
Werkte bij onze Babsi erg goed.
Ok, ik denk dat ze zo iets bedoelde.
Saba loopt natuurlijk een stuk minder dan vroeger, maar ze loopt wel regelmatig een rondje om in beweging te blijven.
Door diana
#298377
daar hamert mijn d,a ook altijd op !!!
met de spondylose van lady
vooral blijven bewegen !!!!!!!!
het best stukjes naast de fiets.
rechtlijnig .
en ik heb spondyvetsem en geef daarbij nog visolie en glucon combi,
maar zij is pas 6 dus nog niet hoogbejaard hoop ik .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door