Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2415031
Ervaring heb ik er niet mee. Mijn idee: "Dogs have been having puppies the natural way for thousands of years, yet modern breeders are increasingly turning to new ways of helping nature along," is dat dit onnodig is. Ik zeg niet dat sommige dingen niet kunnen helpen. Maar ik vraag me wel af of al dat helpen wel nodig is, en zelfs als het zou helpen niet toch op de lange termijn op de een of andere manier de natuurlijke weg om zeep helpt. We proberen het minutieuze beeld van alles te krijgen, maar in feite zien we slechts fracties van het minutieuze beeld. En rommelen aan die fracties, onwetend wat dat gerommel op het grotere geheel voor invloed heeft, vind ik niet verstandig. Vandaar dat ik zo min mogelijk afwijk van wat ik denk dat normaal/natuurlijk is. En dat laatste is op zichzelf al een hele taak om goed in beeld te krijgen.
#2448692
Ik lees hier veel over framboosblad. Bij de loopsheid, na het bevallen, tijdens de dracht. Maar gaat het alleen om het blád?? En in hoeverre zijn de frambozen zelf al dan niet gunstig tijdens de dracht?

Mijn teef gaat binnenkort weer loops worden en zal hopelijk haar tweede nest verwachten. Natuurlijk heb ik mijn eigen topic uit 2010 van "menu dracht" doorgelezen, maar ben ook weer wat aan het lezen of er nieuwe inzichten zijn.

Tijdens de vorige dracht en de weken ervoor at mijn Yanthe iedere dag twee handen bramen, simpelweg omdat we langs de struiken wandelden en ze er dol op is. Nu haal ik af en toe bramen, maar frambozen vindt ze ook zalig.

In ieder geval mbt bovenstaande ga ik geloof ik geen frambozenblad geven. Ze heeft dat nog nooit gehad en is bijzonder soepel bevallen de vorige keer. Ik kan me best voorstellen dat er een kern van waarheid zit in de negatieve effecten. Maar betekent dat dat frambozen ook beter achterwege kunnen worden gelaten?
#2449378
Lizzy schreef: Oh, spannend! Ik denk niet dat dit ook voor framboos, de vrucht, geldt. Ik kan er ook echt niks over vinden (en wel over framboosblad, hoewel ik daar ook weer net zoveel berichten over vind dat ook het blad geen kwaad kan). Ik zou gewoon framboos durven geven hoor.
Héél spannend, dank je! Ah fijn, dan geef ik haar gewoon frambozen. We snoepen er samen van, ik één, zij één  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door