Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2413287
Chivas heeft Addison. hiervoor krijgt hij medicijnen, 2x per dag. We hebben Chivas nu ruim een jaar. Nooit problemen gehad met z'n ziekte. Nu wilde hij vanavond (een uurtje geleden) z'n medicijnen niet innemen en was erg sloom. Pillen in z'n bek geduwd, de helft spuugde hij weer uit. Een van de kleintjes stond erbij en hapte het -bijna voordat het op de grond lag- weg (zat in vlees verpakt). Heb opnieuw z'n pillen en zout gegeven. In dit stadium dacht ik beter teveel dan te weinig.  Nu net kwispelde hij weer en was wat levendiger, maar ik zit natuurlijk enorm in de stress. Ik kan natuurlijk in paniek de DA bellen, maar is dat nodig. Hij kan natuurlijk ook gewoon wat van slag zijn. Ik heb geen idee hoe een crisis zich uit. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren?
Door nicolette
#2413364
Dit vond ik op internet.

Het is belangrijk om altijd injectievloeistoffen in huis te hebben, die de tabletten kunnen vervangen als deze om een of andere reden (ziekte, braken, verminderde eetlust,…) niet gegeven kunnen worden. Neem deze medicatie ook altijd mee op vakantie of als de hond naar een pension gaat.

Een Addison crisis is levensbedreigend en dient dan ook vermeden te worden! Neem altijd contact op met uw dierenarts bij tekenen van ziekte bij uw hond!
Door Lida. S
#2413391
Die laatste regel had ik ook gevonden. Maar niemand heeft mij ooit verteld over injectie vloeistoffen die ik zou moeten hebben. Hij is nu redelijk levendig. Ik ben blij dat ik de pillen er wel in heb gekregen. Ik hou hem nauwlettend in de gaten, het gaat beter, maar wat is een crisis bij deze ziekte. Hij vertoont nu afwijkend gedrag, maar is dat een crisis of leidt dat tot een crisis? Ik heb geen idee. In ieder geval ga ik morgenochtend naar de DA. Ik hoop tenminste dat ik vannacht niet hoef te gaan
Door Lida. S
#2413697
danielle1980 schreef: ik ken iemand die hond met addison had...moet ik je in contact brengen?
Graag. Ik heb wel veel gelezen, maar daar word ik niet wijzer van. Ik heb hem nu ruim een jaar, hij krijgt trouw 2x per dag z'n medicijnen en nooit klachten gehad, maar ik weet ook niet waar ik op moet letten. Hartslag voel ik niet (alleen m'n eigen hartslag) En dan nog wat is snel en wat is langzaam voor een hond.
Vandaag heeft hij wel wat gegeten. Barf wilde hij niet, maar wel wat kvv (en z'n  pillen) verder is hij net zo sloom als altijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door