Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2412703
allergisch voor iets? Maar ja voor wat?

Zou het wel heel goed in de gaten houden, want als ze gaat likken krijg je nare plekken.
Door cindy5409
#2412789
Lil schreef: allergisch voor iets? Maar ja voor wat?

Zou het wel heel goed in de gaten houden, want als ze gaat likken krijg je nare plekken.
Zit haar al constant op haar nek!
Door nienk
#2412821
waar zitten de plekken?

ik zou het haar erom heen een beetje weg knippen, dat je de plekken goed in de gaten kan houden en kan kijken of ze groter worden. mocht het wel vochtig en hotspot-achtig worden, dan is het prettig als dat haar er alvast een beetje weg is.
Door cindy5409
#2417748
nienk schreef: waar zitten de plekken?

ik zou het haar erom heen een beetje weg knippen, dat je de plekken goed in de gaten kan houden en kan kijken of ze groter worden. mocht het wel vochtig en hotspot-achtig worden, dan is het prettig als dat haar er alvast een beetje weg is.
Twee zitten op haar heup. En de grootste zit boven aan haar voorpoot (foto).
Hoe groot is de kans dat dit een voedselallergie is?
Door Lil
#2417758
Even groot als de kans dat het een omgevings of contactallergie is.
Door Lil
#2418036
Sanyo schreef: Ik denk dat het ook nog een schimmelinfectie zou kunnen zijn  :-\
dat zou goed kunnen, maar van de andere kant zou je dan niet andere klachten verwachten.

Verschijnselen
Dieren met een schimmelinfectie hebben huidklachten. Dit uit zich meestal als korstjes, pukkeltjes, schilfers en soms kale plekken. Voorkeursplaatsen zijn kop, oren en nagels, maar de ziekte kan zich uitbreiden over het hele lichaam. De dieren hebben weinig tot matige jeuk. Schimmelinfecties zijn besmettelijk, dus als u meerdere dieren in huis hebt is de kans dat zij ook klachten hebben groot.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 05 aug 2012, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cindy5409
#2418274
Er zitten verder geen korstjes of wat dan ook op. Een schimmelinfectie ziet er naar mijn idee anders uit. Zal straks een betere foto proberen te maken. Het enige verschijnsel wat er nog is is krabben, jeuk. (Nou krabt ze wel ook als ze stress heeft)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2418441
Het doet mij denken aan een hond die als pup plekken had die erg lijken als die van jou hond, en dat bleek een schimmelinfectie te zijn. Die had ook geen korstjes of iets dergelijks, alleen kale plekken die jeukten.
Maar natuurlijk kan dit ook heel wat anders zijn!
Door Lil
#2418484
Goed om te weten dat het ook zonder korstjes en schilfers kan. Met andere woorden zo iets dus altijd laten controleren.
Door Lil
#2419265
Andere vraag. Is ze gesteriliseerd? Hond van mijn zus heeft opeens dit jaar een paar kale plekken. Gewoon gezonde huid, da kon niets ontdekken. Behalve de bekende castratenvacht met onderwol probleem. Nu was door het warme weer alle onderwol weg en had ze dus opeens wat kale plekken. Bij Cayley zie je ook het onderwolprobleem door de castratie, alleen haar onderwol laat niet los.
Door cindy5409
#2420164
nee niet gesteriliseerd. Ze had wel zeer dichte onderwol. Die heb ik er dus wel uit gehaald. Maar toen had ze die kale plekken nog niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door