Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bahatiboerboels
#2407955
Weet er iemand hier of het gevaarlijk is om Gelatinaat te gebruiken.

Ben er al een paar keer op aangesproken bij de dierenwinkel.
Omdat ik van die grote honden heb zou ik dat moeten gebruiken,maar de dierenarts zegt dat het niet goed is.

Ik heb inderdaad wel honden die behoorlijk zwaar worden dus moet ik misschien toch wat extra's geven voor de botten en de gewrichten.

Heeft er iemand een tip?
Door Lizzy
#2407975
Waarom zou je dit willen geven? In mijn ogen bevatten rauwe botten alles wat je grote hond nodig heeft.
Door Lil
#2408053
Het is volgens mij niet goed voor jonge honden (meen dat zo iets op de verpakking staat, maar het is al jaaaaren terug dat ik het eens gehad heb) en in mijn ogen is alles wat niet nodig is niet goed voor jezelf of je hond.

Ik heb een tijdje gelatinaat gegeven op advies van een dierenarts omdat mijn hond gewrichtsklachten had. Nou het hielp nul komma nul en het is heel duur spul. Andere middelen hebben toen uiteindelijk wel geholpen.

Maar preventief zou ik dus niets geven.
Door Suzanne
#2409346
Ik kan alleen redeneren vanuit mijn eigen situatie en mijn eigen hond.

De Freule (=Guinnie) krijgt het al vrijwel vanaf dat ze hier is; het helpt in mijn beleving om haar makkelijker te laten bewegen. Ze is dan ook nu bijna 15,5 en loopt "balbberd" hoewel voor haar leeftijd nog best goed... hoe dan ook; ik heb de stellige indruk dat het haar helpt.

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door