Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2408199
Mevroi Kruim schreef: Da's niet fijn joh  :-\ van AB kunnen ze kotsmisselijk worden idd, dat had Kátur laatst ook en die is volwassen.
Je zou kunnen overleggen met de da of je ermee kunt stoppen, of een andere soort geven.
Daar zat ik ook al aan te denken ja... Ik kijk effe hoe het vandaag gaat, als het zo blijft dan ga ik overleggen met de dierenarts.
#2409184
Niet meer gekotst, maar nog steeds geen eetlust. Af en toe een kuchje.
Maak me om de eetlust niet zo heel veel zorgen, mag namelijk wel iets vanaf, maar toch.. zou fijner zijn als ze weer gewoon helemaal zichzelf is.

Mag je probiotica permanent geven trouwens? Ivan zijn ontlasting is ondanks (positieve) stress door vanmorgen vroeg naar het strand te gaan zoveel beter! Normaal gesproken looptie leeg met zulke dingen, nu bleef het goed en minder keren in totaal poepen (2x) ipv 3-4-5x.
#2409225
Irish schreef: Niet meer gekotst, maar nog steeds geen eetlust. Af en toe een kuchje.
Maak me om de eetlust niet zo heel veel zorgen, mag namelijk wel iets vanaf, maar toch.. zou fijner zijn als ze weer gewoon helemaal zichzelf is.

Mag je probiotica permanent geven trouwens? Ivan zijn ontlasting is ondanks (positieve) stress door vanmorgen vroeg naar het strand te gaan zoveel beter! Normaal gesproken looptie leeg met zulke dingen, nu bleef het goed en minder keren in totaal poepen (2x) ipv 3-4-5x.
hoelang krijgt ie het nu? of permanent geven afgeraden wordt weet ik niet, maar wellicht is ie al enorm gebaat bij af en toe een kuur van een paar weken. dus nu een paar weken geven, dan stoppen, kijken hoe het gaat. over paar maanden nog eens. eerst deed ik het ook zo, nu krijgt Reus een paar keer per week een schepje, daar doet ie het zowel qua ontlasting, als qua kriebel, het beste op.
#2409635
Nou we blijven tobben... kuchen wordt gelukkig wel minder, even als het kokhalzen. Overgeven heeft ze ook niet meer gedaan, maar ze heeft nu erg rode en geirriteerde ogen met groenig prut. Ze heeft nogal veel haar rondom haar ogen, dus dat wat korter geknipt en ik had nog 1 oculoheel dingetje. Dus van te voren schoon gemaakt met fysiologisch zoutoplossing en daarna de oculoheel.. Morgen ga ik Similasan en nieuwe Oculoheel kopen (geen idee of ik het goed schrijf) maar ik ben bang gezien de groene prut dat ik weer naar de dierenarts moet en gezien mijn ervaring van afgelopen keer sta ik daar niet echt om te springen. Krijgt ze waarschijnlijk weer cortico's en een ab zalfje......  :-\ :-\ Wat is nou toch wijsheid? :(
#2409729
Irish schreef: Nou we blijven tobben... kuchen wordt gelukkig wel minder, even als het kokhalzen. Overgeven heeft ze ook niet meer gedaan, maar ze heeft nu erg rode en geirriteerde ogen met groenig prut. Ze heeft nogal veel haar rondom haar ogen, dus dat wat korter geknipt en ik had nog 1 oculoheel dingetje. Dus van te voren schoon gemaakt met fysiologisch zoutoplossing en daarna de oculoheel.. Morgen ga ik Similasan en nieuwe Oculoheel kopen (geen idee of ik het goed schrijf) maar ik ben bang gezien de groene prut dat ik weer naar de dierenarts moet en gezien mijn ervaring van afgelopen keer sta ik daar niet echt om te springen. Krijgt ze waarschijnlijk weer cortico's en een ab zalfje......  :-\ :-\ Wat is nou toch wijsheid? :(
Ja, ik wou net zeggen, koop Similasan nr 2. Daar heb ik zeer goede ervaring mee. En verder zou ik, als je daar toch bent, Echinacea Extra Forte van Bloem kopen. Die bevat Plantago en Cat's Claw. Dat werkt zeer goed op de luchtwegen en bovendien werkt het weerstandbevorderend. Ik zou zelf nog even wachten met naar de DA gaan. En oh, ik zou ook probiotica geven, als je dat al niet doet.
#2409802
Lizzy schreef: Ja, ik wou net zeggen, koop Similasan nr 2. Daar heb ik zeer goede ervaring mee. En verder zou ik, als je daar toch bent, Echinacea Extra Forte van Bloem kopen. Die bevat Plantago en Cat's Claw. Dat werkt zeer goed op de luchtwegen en bovendien werkt het weerstandbevorderend. Ik zou zelf nog even wachten met naar de DA gaan. En oh, ik zou ook probiotica geven, als je dat al niet doet.
Echinacea Extra Forte van Bloem had ik de druppels van, maar die zijn nu op en daar van ging ze heeel erg kokhalzen en overgeven en nog meer hoesten. Dus ik heb nu de capsules gekocht, daar zit het volgende in:
- Rode Zonnehoed-extract
- Vlierbes
- Cat's claw-bast
- Smalbladige weegbree-kruid
- Vitamine C

Is dit voor nu een alternatief op de druppels?? Probiotica krijgt ze idd al. Met Similasan nr 2 heb ik zelf ook goede ervaringen, dus ga ik dat proberen. Zit daar nog verschil in wat betreft ''sterkte'' t.o.v oculoheel? En is het ok als ik het van te voren schoonmaak met fysiologische zoutoplossing?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door