Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mila10
#2399153
Mojo is 8 maanden en heeft nu sinds 4 dagen echt spuitpoep. Glow, zijn "zusje" van 14 maanden is aan de spuit sinds 3 dagen.
Beiden hebben 2 maanden geleden een mestonderzoek gehad op wormen en giardia. Er was niets gevonden.
Mojo heeft eigenlijk nog nooit echt lang goede poep gehad. Altijd zo'n beetje wisselend van goede ontlasting, naar brijerige ontlasing en heel af en toe dus ook spuitpoep. Glow heeft wel meestal goede ontlasting, behalve nu sinds 2 dagen.
Beide honden hebben nog wel hun enorme eetlust en zijn ook erg vitaal. Ze eten dus goed, drinken goed, maar de poep is dus echt slecht. Ik heb ze eerst vrijdag geen eten gegeven om hun darmen een beetje rust te geven. Zaterdagochtend heb ik ze alleen wat yoghurt gegeven met probiotica. Zaterdagavond een beetje paardenspiervlees met wat kippenmaagjes. Bot durf ik nu even niet te geven. Zondag hebben ze 's ochtends weer niets gegeten en 's avonds had ik wat witte rijst voor ze gekookt en ook weer wat probiotica bijgegeven.
En vanmorgen tot mijn grote teleurstelling hadden ze weer spuitpoep. Gelijk maar even de DA gebeld en die zei dat ik me nog geen echte zorgen hoefde te maken omdat ze nog vitaal zijn en goed eten. Zijn advies was het nog even een dag of twee afwachten. Heb eerlijk gezegd ook helemaal niet zo'n zin in een AB kuur en de DA weet dat. Weet alleen niet of ik daar nu goed aan doe. Een AB gooit de darmflora natuurlijk weer helemaal door elkaar, maar ja...nu is die darmflora ook niet optimaal. DILEMMA!
Ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken, zeker om Mojo. Heb al langer het idee dat het met zijn darmpjes niet zo goed gesteld is...
Als Mojo volledig barft heeft  hij ook af en toe onverteerde stukjes bot in zijn ontlasting.
Omdat ze nu allebei aan de diarree zijn, zou het misschien ook een virusje kunnen zijn.
Iemand tips? Toch maar aan de AB? 
Ohhh, wat kan je je af en toe toch zorgen maken om die clowns  ;)
Door Lizzy
#2399164
Het kan best een virusje zijn. En AB helpt niet tegen virussen. Bovendien verziekt AB de darmflora. Ik zou geen rijst geven (dat verteerd zeer slecht), wel spiervlees met eierschaalpoeder en probiotica. Verder Okugest, van VSM, gewoon van de drogist. En zorgen dat ze wel genoeg vocht binnen krijgen om uitdroging te voorkomen. Een beetje bouillon is prima.

Mojo is een ander verhaal. Blijkbaar functioneren zijn darmen niet helemaal lekker? Is Mojo op vers afgespeend? Heb je al eens een dagboekje bij gehouden met wat hij eet en wanneer hij diarree heeft?
Door Mila10
#2399184
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik zal je tips uitproberen. Rijst heb ik gekookt omdat ik dacht dat dat juist licht verteerbaar zou zijn  :-\ Ik weet wel dat de hond daar nauwelijks iets mee doet. Maar ik dacht dus dat dat de vertering wel weer op gang zou brengen.
Voor Mojo houd ik idd een dagboekje bij. Tot nu toe is er niets opgevallen, ik bedoel de diarree komt en gaat en dat is niet specifiek bij een bepaalde diersoort.
Mojo is niet op vers afgespeend, maar kreeg vanaf zijn 8ste week KVV en vanaf dat hij 13 weken is barf. Er was ook geen verschil in ontlasting tussen KVV en barf. Nou ja, wel dus dat er bij barf af en toe onverteerde stukjes bot zitten...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2399211
okugest van vsm helpt op dat soort momenten heel goed.
misschien ook wat pompoen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door