Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sammeke
#2397943
Hoi, ik ben een nieuweling hier, en heb vragen omtrent de voeding van mijn hond Sam, een standaard Ruwhaar Teckel van 9 Jaar oud.
Twee weken geleden hebben wij te horen gekregen dat onze Sam de ziekte Cushing heeft, en is nu aan de Vetoryl (30mg), over een kleine twee weken volgt verder onderzoek of deze dosis voor hem voldoende is.
Sam is al 9 jaar een brokken hondje, hij heeft altijd Royal Canin gehad, in het verleden wel twee maal geprobeerd om over te stappen op KVV, maar omdat hij last kreeg van zijn darmen, er weer mee gestopt.
Hij heeft zelfs éénmaal een darmbloeding gehad, en de schrik zat er toen goed in.
Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat die brokken in weze niet zo gezond zijn voor onze Sam, en wil weer proberen om over te stappen op KVV, maar is dat nu verstandig aangezien hij natuurlijk de laatste tijd veel voor zijn kiezen heeft gehad, en kan het wat betreft zijn darmen geen kwaad, wat te doen, en hoe te doen.
Ik zit met veel vragen en wil gewoon het beste voor onze Sam ,daarom mijn vraag aan jullie,

met vriendelijke groet, Sandra
Laatst gewijzigd door Sammeke op zo 15 jul 2012, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robian
#2407272
Mij zou zelf de Cushing niet weerhouden om over te schakelen naar vers.
Je schreef echter dat je al twee maal had geprobeerd over te stappen naar KVV en dat hij daardoor last van zijn darmen kreeg.
Welke KVV gaf je en ben je "cold turkey" overgeschakeld?
Door Robian
#2407274
Ik zie net dat je in een andere hoek dezelfde vraag hebt gesteld.
Misschien dat het makkelijker is dat dit topic wordt afgesloten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door