Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2392151
Allen bedankt voor de beterschaps wensen! :-*

Ze heeft net al lekker wat gegeten (erg belangrijk voor Sanne) en hoewel ze volgens mij nog steeds "roze olifantjes" ziet en slap is in de achterhand door de temgesic, oogt ze toch al beter als de afgelopen dagen.
Geen benauwd gehijg meer, het is bijna 'eng" stil! :D
#2392300
Het is vannacht prima gegaan! :)
Ik vond het gewoon wat beangstigend, zo stil als ze was.
Ik ben er zo aan gewend geraakt dat ze bij continue hoorbaar ademhaalde en/of snurkte, dat ik nu af en toe even moest checken of ze nog wel ademhaalde.
Vanmorgen liep ze alweer veel kwieker als de laatste week en gewoon weer het 10 minuten plasrondje ipv aan de overkant even scharrelen aan de flex.
Ik ga nog even stug door met de Traumeel, de zwelling van gisteren is al zo goed al weg getrokken.

Toen ik gisteren nog even nagepraat heb met de chirurg, zijn we tot de conclusie gekomen dat achteraf gezien dit probleem dus zeker een jaar geleden is begonnen. Als ik terug denk heb ik tegen drie verschillende dierenartsen (zowel regulier als alternatief) verteld dat ze vaak zo hoorbaar ademhaalde en zo mee sukkelde met het wandelen  en helaas heeft niemand de link met stemband verlamming gelegd. :'(
Er is nog wel gedacht aan een obstructie in de neus, maar daar waren na onderzoek geen aanwijzingen voor. Toen heb ik het er maar op gehouden dat het gewoon de leeftijd was...
Dat was ook wat de chirurg vertelde, dat het zo ontzettend slecht herkend werd door de da, mede omdat het gemiddeld maar eens in de 3 jaar per praktijk schijnt voor te komen.
#2393264
Toen ik Sanne vanavond weer ophaalde bij mijn ouders omdat ik met Tika was wezen trainen, wilde ze blaffen van blijdschap....maar er komt nu dus totaal geen geluid uit  :'( , ik vond het echt zó zielig! Hoop dat dat zich nog weer wat gaat herstellen, maar ben er bang voor dat dat niet het geval zal zijn.
Zelf had ze er overigens zo te zien geen enkel probleem mee.....
#2393646
Een goed teken dat ze alweer wilde blaffen.
Maar ik ben bang dat er geen geluid meer uit Sanne komt als ze wil blaffen. Bij alle hovawarts die aan de stembanden zijn geopereerd, komt er alleen een schor geluidje uit.

Wat raar dat ze stembandverlamming niet herkennen, misschien niet bij de aussies, omdat het daar niet zoveel voorkomt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door