Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2385191
Sammy van mij heeft al enkele jaren onverklaarbare klachten, meerdere malen binnenstebuiten gekeerd en Maarten wist 98% zeker dat ze auto immuun ziekte heeft. Dus niet vaccineren en zo min mogelijk behandeling tegen vlooien/teken e.d. Ook bleek het vlies rondom de elleboog niet goed meer te zijn, ontstekingen. Dus Metacam mee. Circa 3 weken geleden kreeg ze een penslap gedroogd en Sammy heel gretig hap, gaf een keiharde piep van pijn en liet acuut de lap los en wilde hem niet meer hebben. Niets te ontdekken, dus denk je toeval, 's avonds gewoon haar vleesbot gegeten. Dit herhaalde zich nog 2 keer respectievelijk met een eendenvleugels en een kong. Circa 2 weken geleden speelde haar oog op, vlies trok eroverheen, alsof ze in een takje had gelopen, maar ze had er geen last van leek het. Het ene uur was het oog ook normaal en het andere moment zat het vlies eroverheen. Verders viel op dat ik haar moest gaan roepen voor haar eten, en dat is vreemd. Wij weten het aan de komst van Smokey ondanks dat die haar met rust laat. Vandaag met haar naar de DA geweest hier in Den Haag en gezien het verloop van het afgelopen half jaar gaan de verdenking richting myositis. Het oog is goed nagekeken, niets te zien, haar bek ook, bij het open"trekken"was deze gevoelig. Ik heb voor nu een stootkuurtje dexamethason mee en moet donderdag bellen dan moet het al wat beter zijn. Ik heb net even gegoogled op myositis en daar werd ik niet vrolijk van. Ik hoor graag wat jullie ervan denken?????
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op ma 30 jul 2012, 04:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2385203
Heb net ook even gegoogled, maar daar wordt je echt niet vrolijk van. Ik heb geen raad voor je maar wil je veel sterkte wensen met Sammy.
Door Fynn
#2385240
Ik dacht dat er op het forum iemand zat met een herder die myositis heeft.
Ik meen me te herinneren dat die op een onderhoudsdosis van iets zat (prednison?) en dat het rdedelijk goed ging met hem.
Je hebt een acute en chronische vorm van myositis toch?

Groetjes Rian
Door Parelridder
#2385317
'k Kende dit niet, maar heb er e.e.a. over opgezocht op internet en daar word je echt niet vrolijk van :'( Pff..
Ik hoop dat ze zich middels de behandeling gauw veel beter gaat voelen.
:bigarmhug:
Door charmed
#2385343
Hier wordt je inderdaad niet vrolijk van :( Ik hoop dat het goed te behandelen is, zodat Sammy nog heel wat jaartjes rond kan stappen zonder al te veel problemen.
Door Fynn
#2385788
Ja dat was wat ik bedoelde ben wel benieuwd hoe het nu met deze hond gaat.

Verder is onze Fynn ook al eens onderzocht op myositis dmv bloedonderzoek maar daar is niets uit gekomen.
Fynn heeft een scheve kop doordat de ene spier dikker is dan de ander dat en het feit dat hij een wond aan zijn oor had wat maar niet dicht wilde gaan heeft geleid tot dat onderzoek.
We hebben voor de wond een steivge ab kuur gegeven en daarmee is het uiteindelijk dicht gegaan.
Zijn kop is iets minder scheef geworden in de loop der jaren.

Is er bloedonderzoek gedaan?

Groetjes Rian
Door Cindy de Wolf
#2392350
miik schreef: Cindy, hoe gaat het verder met Sammy ?
Tsja kan niet zeggen van wow. Haar oog is wel weer normaal maar daar blijft het ook wel bij. Ze wil niet wandelen. Het liefst slaapt ze hele dagen. De dexamethason is wel bagger spul, ze moet een partij plassen daar wordt je gewoon eng van. Van de week had ze ook in huis voor de achterdeur geplast, arme hond. Morgen is de laatste dag dat ze nog 2 tabletten krijgt en dan nog om de dag 2 tabletten voor nog 5*. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Die hond is gewoon niet goed, ze is al zo vaak getest op van alles en nog wat en nooit is er echt wat uitgekomen behalve dan auto immuun. Wordt er weleens moedeloos van :'(
Door Parelridder
#2393405
:bigarmhug: Ik kan me zo voor stellen dat de moed je wel eens in de schoenen zakt, dat het maar blijft rommelen met haar gezondheid zonder dat je de vinger er op leggen kunt wat er nou precies loos is. Hopelijk brengt de nu ingeslagen weg meer duidelijkheid over oorzaak en vooral ook behandeling.
Maar even proberen wat er gebeurd op een lagere dosering zometeen. Ik weet wel dat dit héél veel uit maakt op de mate van bijwerkingen (zoals het vele drinken en dito plassen) dus dan wordt het ook weer wat minder verdrietig voor jullie.
Nogmaals :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Cindy de Wolf
#2411098
Mijn ouders zouden vandaag naar ons toekomen voor een paar dagen maar ik kreeg vanmorgen een mail dat Sammy niet in orde was. Niet eten, niet lopen, zwakke ademhaling, ogen weer hangen. Dus ik heb ze direct gevraagd om naar een spoedarts te gaan. Dat hebben ze gedaan, Leezer in Rijswijk. Op het oog niets te vinden. Daarna heeft papa mijn mail met wat er de afgelopen 2 maanden gebeurt is laten lezen en toen viel er wel heel veel op zijn plaats. Er is bloed afgenomen, op zich alle waardes in orde behalve de rode bloedlichaampjes maar of die te hoog of te laag zijn weet ik niet en mijn ouders hebben dat niet gevraagd. We krijgen zelf nog de uitslag gemaild. De bek openen is zeer pijnlijk, algehele gestel was als van een hond van 14, de kop is nu ook ingevallen en voelt houterig aan, Hij heeft een prednison injectie gegeven die moet werken t/m dinsdag. Maar linksom of rechtsom het toekomstbeeld is niet bepaald rooskleurig. De kans dat we moeten denken in weken/maanden is zeer reeel.

De laatste dexamethason van de afgelopen kuur was afgelopen maandag.
Door Annemarie Rijnveld
#2411121
Cindy de Wolf schreef: Mijn ouders zouden vandaag naar ons toekomen voor een paar dagen maar ik kreeg vanmorgen een mail dat Sammy niet in orde was. Niet eten, niet lopen, zwakke ademhaling, ogen weer hangen. Dus ik heb ze direct gevraagd om naar een spoedarts te gaan. Dat hebben ze gedaan, Leezer in Rijswijk. Op het oog niets te vinden. Daarna heeft papa mijn mail met wat er de afgelopen 2 maanden gebeurt is laten lezen en toen viel er wel heel veel op zijn plaats. Er is bloed afgenomen, op zich alle waardes in orde behalve de rode bloedlichaampjes maar of die te hoog of te laag zijn weet ik niet en mijn ouders hebben dat niet gevraagd. We krijgen zelf nog de uitslag gemaild. De bek openen is zeer pijnlijk, algehele gestel was als van een hond van 14, de kop is nu ook ingevallen en voelt houterig aan, Hij heeft een prednison injectie gegeven die moet werken t/m dinsdag. Maar linksom of rechtsom het toekomstbeeld is niet bepaald rooskleurig. De kans dat we moeten denken in weken/maanden is zeer reeel.

De laatste dexamethason van de afgelopen kuur was afgelopen maandag.
Ach jeetje Cindy, dat is niet leuk. Mijn hond Micky had dat ook, naast de Cushing.
Heel veel sterkte voor je hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door