Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Henny V.
#2383805
Iemand bekend hiermee ?

http://www.bivetproducts.be/caniguard/caniguard_nl.htm

Op een cavalierforum kreeg iemand het advies om dit aan haar cavalier te geven ter voorkoming van hartkwalen.
Cavaliertje heeft nu nog nergens last van.
Volgens de da is het natuurlijk dus kon het geen kwaad.
En als ze het nu ging geven zou hij op latere leeftijd minder snel hartproblemen krijgen.
Laatst gewijzigd door Henny V. op za 30 jun 2012, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#2383872
Ik ken het niet,maar wat ik er van lees is 't gewoon 'n vrij duur supplement... zou me €31.58 per hond per maand gaan kosten.. :o
Voor 't zelfde resultaat houd ik 't dan maar gewoon op zalm of vis olie capsules ..  ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op za 30 jun 2012, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#2383972
Maakt mij niet uit hoor, Als je dure visolie wil geven dan kan dat.;)
maar ik vind 't altijd onzin om 3 of 4 x zoveel te betalen voor iets wat precies dezelfde inhoud heeft als de minder dure verpakking of merk naam.
Door Lizzy
#2384012
Waar je naar kijkt zijn de hoeveelheden vetzuren:

Caniguard:
Totale hoeveelheid omega-3 vetzuren 780 mg
  EPA (Eicosapentaeenzuur) 420 mg
  DHA (Docosahexaeenzuur) 280 mg
  Overige omega-3 vetzuren 80 mg
Vitamine E (anti-oxidant) 10 mg


Dit is bijvoorbeeld Royal Green:
79% Omega-3 (en dat is dus 790 mg)
530 mg EPA
160 mg DHA & 100 mg overige Omega-3) per capsule.

Dus een wondermiddel? Neuh. Hooggeconcentreerde visolie? Ja. Maar niet de enige op de markt dus. Het is wel een hogere concentratie als bijv. Doils.
Door Henny V.
#2384098
Nee, ik ga dat niet geven.
Ik vond het alleen zo raar dat de dierenarts dit me gaf voor een hondje om hartproblemen op latere leeftijd te voorkomen.
En als een da het geef is het vaak duurder.
Dus ik ::) was nieuwsgierig wat hier dan zo goed aan moest zijn.
Door Bieke
#2384415
Ik denk dat als cavalierfokkers minder parvo vaccinaties zouden geven, en de fokdieren het liefst geen, dat dan de 100% cavaliertjes met hartklachten veel lager kan worden. Maar dan moeten er eerst een paar fokkers zijn die vers voeren en genoeg lef hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door