Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJARA
#2623102
Hier maar eens even een up-date plaatsen leek me wel gepast :D ;D

Kyno gekke lieve Kyno. 8 maanden zijn er inmiddels verstreken en het ventje gaat goed, heel goed mag ik wel zeggen.
Ik heb Kyno destijds tijdelijk over gezet op brokken (cavom) om te kijken of hij dit aankon.
Dit ging boven verwchting mag ik wel zeggen.
Hij heeft er geen enkel probleem mee gehad, en denk dat hij zo'n 8 weken brokken gegeten heeft.
Nu inmiddels staat hij alweer een hele tijd op vers en BARF.
Ook deze omschakeling deed hij vlekkeloos.

Ik zei het steeds al, er is niets mis met dat hondje.
En tot nog toe blijkt dat ook wel.
Hij was hier dus 8 maanden, waarvan hij niet één dag ziek is geweest!!!
Hij was van begin af aan zeer energiek en vrij en vrolijk.
Met iets sjouwen of spelen met zijn bal, dat is zijn ding!
Ik schrijf was, want.........

Gisteren heb ik Kyno weggebracht naar zijn nieuwe thuis.
Wat een pracht plek en wat een warme onthaal!!
Het is heerlijk buiten af met veel ruimte in en om het huis.
Een tuin om met de kinderen in te ravotten, en een heleboel slootjes om in te lopen.....
Een kat die meteen even liet zien niet onder de indruk te zijn van Kyno en hem als begroeting een flinke pets op zijn neus gaf...
Een pony die met de nodige omzichtigheid begroet werd.
Schrikdraad waar aan hij even moest "wennen"....

Eindelijk eindelijk mag zijn nieuwe leven nu echt een aanvang nemen.
Ik heb er veel vertrouwen in en zal zeker zo af en toe nog over hem gaan horen.
Met de tijd zal ik hem eens gaan opzoeken.

Dit zal even wat tijd nodig hebben denk ik.
Voor dat is voor hem beter denk ik, maar voor mezelf ook.
Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze herplaatsing en moest wel een paar keer behoorlijk slikken toen ik weg ging.
Niet vanwege Kyno of de familie, maar meer omdat hij zolang (8maanden) bij me geweest is.

Dagelijks dwarrelde hij om me heen, dagelijks keken zijn donkere speelse kijkers me aan....
Ik heb hem in de tijd dat hij bij me was zoveel mogelijk laten meemaken en genieten.

Het is gek hem niet meer te horen als ik naar beneden loop met mijn mannen voor de wandeling.
Hij liet zich dan altijd wel even horen met wat geblaf of driftig gestamp in zijn kamer.
Gek is het ook  om zijn "ding" (kachelhuis) in het bosje hier achter te zien liggen, of zijn stokken bij de achterdeur.....
Ik weet dat het goed is, ik weet dat hij, daar waar hij nu is, goed voor hem is.
Ik weet dat ik niet "alles" kan houden wat bij Bin BiNnen komt.......

Ik zal het ventje missen, zijn gedrentel om je voeten, zijn verwachtingsvolle blik, die enorme tong, zijn drift, zijn gepiep als hij je even niet kon bijhouden,
Het ondersteboven gelopen worden, want meneer loopt in een rechte lijn naar waar hij wil.....
Ze lief bedoelde zeiknatte regelmatig nét iets te harde kopstootlebberlik als hij wilde zeggen, dank je wel......

Kyno...., je bent een stukje van mijzelf geworden en je zit heeeeel diep in mijn hart!!
Iedere dag dat je bij me was heb ik van je genoten en voor mij ben jij er één uit duizend!!
Het ga je goed, ik wens je een formidabel leven!!
In gedachte houd ik je af en toe even vast...........................

Afbeelding

Afbeelding
#2623172
Enorm fijn dat Kyno eindelijk zijn gouden mandje heeft gevonden!!
Ik kan mij goed voorstellen dat je toch wel een beetje dubbel gevoel er bij hebt. Hij is zo lang bij jou geweest, daar heb je dan toch een sterke band mee gekregen.

Gaat hij daar ook Barfen?
Door DJARA
#2623183
Of het BARF-en wordt is nog de vraag, iig blijven ze hem vers voeren.
Ik wil ze graag met raad en daad bijstaan over het BARF gebeuren en de weg naar dit forum kennen ze al!!
Dus de interesse is er en de wil ook!!
#2623251
DJARA schreef: Of het BARF-en wordt is nog de vraag, iig blijven ze hem vers voeren.
Ik wil ze graag met raad en daad bijstaan over het BARF gebeuren en de weg naar dit forum kennen ze al!!
Dus de interesse is er en de wil ook!!
Dat is dan al iets om heeeel blij mee te zijn! komt vast helemaal goed!
Door inni
#2623508
Wat een schitterende evolutie heeft die pup dank zij jou gemaakt........en hoe raar ook, zo'n ellende smeet een band,......een zorgenkindje......... ;)
Hij heeft van jou nu voor de tweede keer een nieuw leven gekregen. Sterkte met het gemis  :bigarmhug: maar hij dartelt vrolijk rond en................zal jou dankbaar blijvn. :)
#2623646
Wat goed om te lezen dat ook deze hond een geweldige plek heeft gevonden! Hoe moeilijk het voor jou ook is :'(, het zal ook een voldaan gevoel geven deze hond weer 'op de rit' te hebben gekregen qua (ook geestelijke) gezondheid! Wat een knappe jongeman is het!!! :smitten: (ik begin stiekem iets voor de beauceron te voelen...)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door